Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Po regeneracji skrzyni problemy z kultu

michal3454
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2016, 15:19
Lokalizacja: Lubuskie

[D2 99 4.2PB/LPG ] Po regeneracji skrzyni problemy z kultu

Post autor: michal3454 » 11 mar 2017, 23:16

Witam, zwracam się do was o pomoc bo już rozkładam ręce.
Jakiś czas temu pękł mi kosz w skrzyni, oddałem auto do naprawy, po powrocie od mechanika z silnika wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby silniczka elektrycznego z auta na baterie tylko 100x głośniejszy.
Dźwięk ten słychać wyraźnie powyżej 3 tysięcy obrotów, martwi mnie to bo to na pewno nie zwiastuje nic dobrego, mechanik u którego robiłem skrzynie twierdzi że to jakieś łożysko w silniku się kończy ale przed naprawą nie było tego dźwięku, z kolei przewiozłem innego mechanika który zawsze robi mi auto i twierdzi że to może być jakaś blacha która jest między silnikiem a skrzynią.
Spotkał się ktoś z was z czymś takim?
Dodam tylko że w związku z pękniętym koszem auto stało ostatnie półtorej miesiąca. Dodatkowo od czasu do czasu podczas jazdy jak delikatnie dodaje gazu albo powoli popuszczam, w okolicach 2000 obrotów autem zaczyna dość odczuwalnie szarpać i obroty dość mocno skaczą, tego też nie było przed naprawą i nie ma to związku z zapłonem bo z nim moja audi też ma niestety problem.
Jak się już nagrzeje zaczyna przerywać jakby wypadały zapłony. Sprawdzałem cewki i świece i niby są ok, na lpg jest to bardziej odczuwalne niż na benzynie ale na benzynie też się tak dzieje, najbardziej na światłach jak mam wrzucony drive i wciśnięty hamulec, z wypadaniem zapłonów mam problem od dawna i nie wiem już co sprawdzać, niedawno byłem na regulacji gazu, regularnie sprawdzam auto vaginą, i jak zaczyna świrować na postoju to napięcia na cewkach skaczą między 1.3 a 1.8 v obie sondy pracują od 0.05 v do 0.9 v i nie ma jednej cewki która sugerowała by że napięcie na niej jest niewłaściwe, jak telepie silnikiem to losowo skaczą napięcia.
Mam nadzieje że macie jakieś pomysły bo kupiłem v8 chcąc w jakiś sposób kultywować motoryzacje i zaczynam tego żałować bo kultura pracy tego silnika to jakiś żart
Ostatnio zmieniony 12 mar 2017, 12:44 przez michal3454, łącznie zmieniany 1 raz.

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 12 mar 2017, 01:07

Silniki w tych autach dobrze pracują tylko mechanicy, w znakomitej większości, są g. warci.
Ten piszczący dźwięk i szarpanie podczas jazdy może być spowodowane uszkodzonym sprzęgłem. A wypadanie zapłonów wskazuje na sondy lambda, ale trudno przez internet zdiagnozować. Te zapłony wypadały wcześniej przed naprawą skrzyni czy nie? Bo nie zrozumiałem.
Weź auto na inny warsztat i trzeba dokładnie pooglądąć auto, podnieść do góry, uruchomić, osłuchać i pomału szukać przyczyny.
Jeśli będziesz zmieniał sondy, to w związku z tym że masz gaz w aucie, lepiej założyć oryginalne sondy używane niż nowy szajs ze sklepu. Zanim się obejrzysz to znowu będą do wymiany.

mahoney99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2015, 19:17
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: mahoney99 » 12 mar 2017, 16:59

a nie będzie to czasem problem z filtrem oleju w skrzyni? tam cos ze smokiem było w zamiennikach.

milosik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2012, 17:57
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: milosik » 15 mar 2017, 15:15

Zakręć zawory w butli gazowej, wypal gaz do końca, wykasuj błędy vagiem, zrób na samej pb około 50km. Najprostszy temat na wyeliminowanie instalacji lpg jako jednej z przyczyn. Później zrób logi przepływki, sond, rozrządu(wyjaśnione na forum nie jednokrotnie). Cewki+świece sprawdzałeś sam? Oprócz sprawdzenia elektrycznego(napięcie w vag) sprawdzałeś mechanicznie czy na połączonej cewce wraz ze świecą(dotkniętą do masy[pokryw zaworowych np,]) jest iskra?

michal3454
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2016, 15:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: michal3454 » 20 mar 2017, 16:30

Iskra jest ok, problem występuje na Pb ale dużo rzadziej niż na gazie, i z vaga wychodzi ze kąt wyprzedzenia zapłonu ba bardzo duże odchyly od normy, jak silnik zaczyna przerywać to kąt skacze od 0 do 20 stopni, jakieś pomysły?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 mar 2017, 20:52

sondy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl