Witam kolegów.
Mój problem dotyczy skrzyni tiptronic w moim autku.
W marcu tego roku wymieniałem olej w skrzyni. Stary olej był czysty - zero opiłków na magnesie w misce. Do września skrzynia chodziła jak ta lala -227000km. Płynnie i bez szarpnięć. Podczas paru dni deszczowych we wrześniu, zalało mi trochę podłogę przez zapchane odpływy nagrzewnicy... Uporałem się z problemem - wnętrze autka osuszyłem a przewody udrożniłem.
Od tamtego czasu - sporadycznie, ostatnio - coraz częściej mam pewien problem ze skrzynią. Już piszę o co biega.
Gdy odpalam silnik, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, wrzucam po kolei P R N - fis prawidłowo sygnalizuje załączenie biegów. W momencie kiedy wrzucam Drive - fis nie podświetla D. Bywa ,też tak że po załączeniu Drive - fis podświetli go właściwie. Bywa też tak - ostatnio coraz częściej, "kwadracik" podświetlający D najzwyczajniej nierególarnie mruga, jakby coś nie łączyło w elektryce. Czasami gdy fis nie podświetli D zaczynam powoli ruszać, skrzynia prawidłowo - bez szarpnięć przerzuca biegi.Jadę tak minutę dwie - na fisie D raz podświetla a raz nie - mrugając od czasu do czasu nierególarnie. Bywa też tak, że gdy ruszam, a na fisie nie podświetla D, skrzynia nie przerzuca z pierwszego biegu na wyższy. Muszę wtedy troszkę odstać - minutę do trzech, D - pomruga, aż podświetli się na stałe - znowu ruszam i skrzynia pracuje normalnie.
Dodam, że jak mam na Drivie ,a D jest nie podświetlone, w momencie gdy nacisnę na pedał hamulca, z wybieraka biegów słychać "tyknięcie" - jakby styku. Dzieje się tak do momentu gdy nie podświetli się D na fisie - wtedy wszystko gra.
Najciekawsze jest to, że to wszystko odbywa się przy wyłączonym tempomacie - pozycja AUS. W momencie gdy włączę tempomat - pozycja EIN - nie ma mowy żeby na fisie podświetliło się Drive. Podczas jazdy, gdy fis prawidłowo podświetla D, kiedy włączę na chwilkę tempomat - EIN, D - zanika do momentu gdy tempomatu nie wyłączę - pozycja AUS. Skrzynia w między czasie pracuje prawidłowo. Dziwny związek tempomatu ze skrzynią. Piąty dzień siedzę przy samochodzie i czacha już mi dymi. Co jest grane???
Dwa włączniki przy pedale hamulca wymienione i sprawdzone. Piny w dwóch wiązkach dochodzących do skrzynki przeczyściłem. Sam już nie wiem. Podpiąłem do VAGA, oto rezultaty:
Address 01: Engine
1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Address 02: Auto Trans
3 Faults Found:
18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground
P1761 - 35-10 - - - Intermittent
17095 - Transm.Fluid Temp.Sensor (G93), Circuit Range / Performance
P0711 - 35-10 -
17087 - Torque Converter / Brake Switch B, Circuit Malfunction
P0703 - 35-00 -
Drodzy koledzy pomóżcie. Co jest grane??? Pozdrawiam ciepło wszystkich.
[S8 D2 98 ] TIP- Dziwna przypadłość skrzyni
[S8 D2 98 ] TIP- Dziwna przypadłość skrzyni
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 14:59 przez pytonwwa, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
zajrzyj tutaj
http://www.a8team.pl/topics14/1297.htm
http://www.a8team.pl/topics14/1297.htm
No widzisz. Szukałem, szukałem i znaleźć nie mogłem. Dość interesująca informacja,hmm... Dziękuję Ci bardzo kolego.
[ Dodano: 2010-11-19, 00:38 ]
Pozwolę sobie zamieścić przetłumaczony dosłownie tekst jednego z fanów audi - ze strony obcojęzycznej. Myślę, że moja usterka mogła być spowodowana zalaniem podłogi przez zatkane odpływy. Oto tekst:
Hi Guys,
Niedawno kupiłem A8 1997 (D2) Sport Auto, przy zakupie wszystkich wydawało się dobrze do jazdy samochodem od Brighton Bedfordshire było wszystko ok, lekki szum szum, ale powiedziano, że to łożyska. Mam go do domu i dał dobre umyć, ponieważ nie zostało oczyszczone nawet do oglądania (tylko myśleli, że jest leniwy).
W każdym razie następnego dnia na drodze do matki w prawo (około 100 mil, podróż), ale hałas głośniej i nagle poszedł do "Limp domu Mode". i wszystkie PRND12345 świeci. my odwrócił się i poszedł do domu. Po zbadaniu zauważyliśmy mokre nogi pasażera (teraz wiemy, dlaczego nie było) zatrzymał się na dywan i znaleźć wiele elektryka, suszone to wszystko w ciągu kilku dni i księguje je do rozpoznania.
20 usterek rozliczone wszystkie elektryczne, 5 wrócił.
1236 - Shift Lock elektromagnetyczne - N110
526 - włącznik światła hamowania, Nieprawidłowy sygnał
1196 - silnik / transmisja CAN BUS
1044 - Moduł kontroli transmisji niewłaściwie zakodowany
293 - Przekazanie urządzenia wielofunkcyjne Zakres Awaria przełącznika (PRNDL Input) F125
Zmieniliśmy kilka bitów, które robi potrzebne do samochodu tzn. CV wspólnego, wał napędowy, olej kołnierzu uszczelnienia wału. Samochód był napędzany i nie wróciła do "Limp domu Mode" (jeszcze)
Ale moje pytanie jest, ten hałas szum skądś, ale gdzie?
My początkowo sądzono oleju w skrzyni biegów i filtr niezbędne zmiany lub skrzyni biegów był pooped, ale na wzgórzu, bardzo strome umieściliśmy go w nuetral i niech rolldown, hałas nadal istnieje więc na pewno to wyklucza etc Skrzynia biegów, myślisz, że może Torque Converter, jeśli tak to będzie kosztowne. jeszcze wiele innych pytań, ale wydaje się bezcelowe prośbą o mo jak samochód może przejść do AUDI HEAVEN w tym tempie.
[ Dodano: 2010-11-19, 00:57 ]
Dla zainteresowanych i z podobnym problemem jak mój:
[ Dodano: 2010-11-19, 00:58 ]
Drugi schem:
[ Dodano: 2010-11-20, 16:41 ]
Drodzy koledzy - spędza mi to sen z powiek.Jaki to ma związek z tempomatem??? Hmmm, dziwna sprawa...
[ Dodano: 2010-11-19, 00:38 ]
Pozwolę sobie zamieścić przetłumaczony dosłownie tekst jednego z fanów audi - ze strony obcojęzycznej. Myślę, że moja usterka mogła być spowodowana zalaniem podłogi przez zatkane odpływy. Oto tekst:
Hi Guys,
Niedawno kupiłem A8 1997 (D2) Sport Auto, przy zakupie wszystkich wydawało się dobrze do jazdy samochodem od Brighton Bedfordshire było wszystko ok, lekki szum szum, ale powiedziano, że to łożyska. Mam go do domu i dał dobre umyć, ponieważ nie zostało oczyszczone nawet do oglądania (tylko myśleli, że jest leniwy).
W każdym razie następnego dnia na drodze do matki w prawo (około 100 mil, podróż), ale hałas głośniej i nagle poszedł do "Limp domu Mode". i wszystkie PRND12345 świeci. my odwrócił się i poszedł do domu. Po zbadaniu zauważyliśmy mokre nogi pasażera (teraz wiemy, dlaczego nie było) zatrzymał się na dywan i znaleźć wiele elektryka, suszone to wszystko w ciągu kilku dni i księguje je do rozpoznania.
20 usterek rozliczone wszystkie elektryczne, 5 wrócił.
1236 - Shift Lock elektromagnetyczne - N110
526 - włącznik światła hamowania, Nieprawidłowy sygnał
1196 - silnik / transmisja CAN BUS
1044 - Moduł kontroli transmisji niewłaściwie zakodowany
293 - Przekazanie urządzenia wielofunkcyjne Zakres Awaria przełącznika (PRNDL Input) F125
Zmieniliśmy kilka bitów, które robi potrzebne do samochodu tzn. CV wspólnego, wał napędowy, olej kołnierzu uszczelnienia wału. Samochód był napędzany i nie wróciła do "Limp domu Mode" (jeszcze)
Ale moje pytanie jest, ten hałas szum skądś, ale gdzie?
My początkowo sądzono oleju w skrzyni biegów i filtr niezbędne zmiany lub skrzyni biegów był pooped, ale na wzgórzu, bardzo strome umieściliśmy go w nuetral i niech rolldown, hałas nadal istnieje więc na pewno to wyklucza etc Skrzynia biegów, myślisz, że może Torque Converter, jeśli tak to będzie kosztowne. jeszcze wiele innych pytań, ale wydaje się bezcelowe prośbą o mo jak samochód może przejść do AUDI HEAVEN w tym tempie.
[ Dodano: 2010-11-19, 00:57 ]
Dla zainteresowanych i z podobnym problemem jak mój:
[ Dodano: 2010-11-19, 00:58 ]
Drugi schem:
[ Dodano: 2010-11-20, 16:41 ]
Drodzy koledzy - spędza mi to sen z powiek.Jaki to ma związek z tempomatem??? Hmmm, dziwna sprawa...