[D2 99 3.7PB ] Komunikat ciśnienia oleju (3 tyś. obr.)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 cze 2016, 14:37
- Lokalizacja: Świebodzin
[D2 99 3.7PB ] Komunikat ciśnienia oleju (3 tyś. obr.)
Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem ciśnienia oleju, mianowicie wyświetla się ok gdy prędkość obrotowa wchodzi w okolice 3 tys obr/min. Jeżeli gaz zostanie odjęty od razu po pokazaniu się komunikatu, to mignie parę razy i znika. W przypadku gdy gazu się nie odejmie tylko chwile przytrzyma to nawet jak się odejmie to komunikat zostaje i irytuje swoim miganiem.
Raczej odrzucałbym opcje zamęczania pompy oleju, ponieważ z 2 k km auto zrobiło w tym stanie i silnik się nie zatarł (wiem głupie, ale moja kobieta wtedy użytkowała auto ). Tym bardziej że chyba pompa tak z dnia na dzień się nie powinna rozsypać, poza tym to chyba jak coś pompę boli to najpierw problemy zaczynają się na wolnych obrotach. Kierowany więc chęcią rozwiązania poszperałem trochę w necie. W jednym z tematów przeczytałem że podobno są dwa czujniki ciśnienia - jeden do niskiego zakresu a drugi do wyższego. Logicznie więc rzecz biorąc wychodziło by że czujnik odpowiedzialny za wyższy zakres po prostu podziękował już. Jeden czujnik znalazłem (http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ations.jpg) jednak drugiego nie mogę za chiny.
Vag nie pokazuje żadnego błędu związanego z ciśnieniem oleju, pompa pracuje ponieważ po zgaszeniu silnika oleju jest na bagnecie mniej niż na odstanym. Zostało by mi jeszcze sprawdzenie ciśnienia manometrem - dla pewności że pompa tłoczy. Poza tym auto nie zachowuje się jakoś inaczej, cały czas ma taką samą moc, nie grzeje się.
Tak po w skrócie to by było tyle. Liczę na jakąś solucje . Z góry dzięki
Pozdrawiam
od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem ciśnienia oleju, mianowicie wyświetla się ok gdy prędkość obrotowa wchodzi w okolice 3 tys obr/min. Jeżeli gaz zostanie odjęty od razu po pokazaniu się komunikatu, to mignie parę razy i znika. W przypadku gdy gazu się nie odejmie tylko chwile przytrzyma to nawet jak się odejmie to komunikat zostaje i irytuje swoim miganiem.
Raczej odrzucałbym opcje zamęczania pompy oleju, ponieważ z 2 k km auto zrobiło w tym stanie i silnik się nie zatarł (wiem głupie, ale moja kobieta wtedy użytkowała auto ). Tym bardziej że chyba pompa tak z dnia na dzień się nie powinna rozsypać, poza tym to chyba jak coś pompę boli to najpierw problemy zaczynają się na wolnych obrotach. Kierowany więc chęcią rozwiązania poszperałem trochę w necie. W jednym z tematów przeczytałem że podobno są dwa czujniki ciśnienia - jeden do niskiego zakresu a drugi do wyższego. Logicznie więc rzecz biorąc wychodziło by że czujnik odpowiedzialny za wyższy zakres po prostu podziękował już. Jeden czujnik znalazłem (http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ations.jpg) jednak drugiego nie mogę za chiny.
Vag nie pokazuje żadnego błędu związanego z ciśnieniem oleju, pompa pracuje ponieważ po zgaszeniu silnika oleju jest na bagnecie mniej niż na odstanym. Zostało by mi jeszcze sprawdzenie ciśnienia manometrem - dla pewności że pompa tłoczy. Poza tym auto nie zachowuje się jakoś inaczej, cały czas ma taką samą moc, nie grzeje się.
Tak po w skrócie to by było tyle. Liczę na jakąś solucje . Z góry dzięki
Pozdrawiam
Nie mam wprawdzie V8, ale dedukuję, że powinien być gdzieś w bloku silnikaDaredevil93 pisze:Jeden czujnik znalazłem (http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ations.jpg) jednak drugiego nie mogę za chiny
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1599507902
ewentualnie z tyłu głowicy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 cze 2016, 14:37
- Lokalizacja: Świebodzin
Dziwna to sprawa. Najlepsze jest to że jak ściągnę wtyczkę z tego czujnika to nie ma żadnej reakcji na wolnych obrotach czyli na logikę wychodziło by że to jest ten od wysokiego ciśnienia. Tylko gdzie wypadku jest drugi od niskiego. Sprawę że jest tylko jeden wyklucza sytuaja wyciągniętej wtyczki ponieważ wtedy na wolny obr. rownież by się pokazywał. Muszę sprawdzić czy jak serwer do masy przewód od wtyczki to czy komunikat zniknie. Wtedy wskazywało by to na nieprawośc czujnika. Jeżeli nie zniknie to już musi być coś nasrane w elektronice. Może powodem jest to że auto stało miesiąc nie ruszane (byłem w delegacji).
Mam nadzieję że ktoś jeszcze rozwieje moje wątpliwości dotyczące lokalizacji drugiego czujnika , na co liczę.
Mam nadzieję że ktoś jeszcze rozwieje moje wątpliwości dotyczące lokalizacji drugiego czujnika , na co liczę.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 cze 2016, 14:37
- Lokalizacja: Świebodzin
No tak to ten czujnik udało mi się zlokalizować.
Przyjąłem wersję z dwoma czujnikami ponieważ czytałem ze w co prawda 4.2 są właśnie dwa jeden o wartości 1.8 bar (on zapala podobno kontrolkę jak nie ma ciśnienia powyżej 2 tyś obr.) oraz drugi niebieski o wartości 0.25 bar, który niby gasi kontrolkę po odpaleniu auta
Musiałbym więc rzeczywiście sprawdzić czy jak zamknę obwód stykając do masy to się komunikat uciszy. Jeżeli tak to wystarczy kupić taki czujnik jaki był oryginalnie i wymienić. Jeżeli nie to nie mam pojęcia, może gdzieś przewód przegryzł jakiś gryzoń?
Przyjąłem wersję z dwoma czujnikami ponieważ czytałem ze w co prawda 4.2 są właśnie dwa jeden o wartości 1.8 bar (on zapala podobno kontrolkę jak nie ma ciśnienia powyżej 2 tyś obr.) oraz drugi niebieski o wartości 0.25 bar, który niby gasi kontrolkę po odpaleniu auta
Czyli wychodziło by że jest tylko jeden czujnik? Co prawda kupiłem czujnik - taki: http://12v.org/urs/F1OilPressureSwitch0 ... Dotcom.jpg (właśnie ten biały) lecz on ma konektor większy od tego, który mam nad filtrem oleju https://a.allegroimg.com/s400/01ee7d/57 ... 8159b0a9fa.szeryfisch pisze:st jeden czujnik, obok prawej łapy silnika, taki jednopinowy
Musiałbym więc rzeczywiście sprawdzić czy jak zamknę obwód stykając do masy to się komunikat uciszy. Jeżeli tak to wystarczy kupić taki czujnik jaki był oryginalnie i wymienić. Jeżeli nie to nie mam pojęcia, może gdzieś przewód przegryzł jakiś gryzoń?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 cze 2016, 14:37
- Lokalizacja: Świebodzin
O dwóch czujnikach przeczytałem w tym temacie http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-czu ... vt3063.htm , co prawda na zdjęciu w pierwszym poście lokalizacja czujnika jest taka jak u mnie (w podstawie filtra) jednak czujnik jest inny. Ten co kupiłem wygląda tak jak u kolegi z owego tematu, czyli ma szeroki konektor. Z kolei u mnie jest z cienkim konektorem, wydaje mi się że może to kwestia liftingu bądź też różnica pojemności.
Dzisiaj jak pogoda się nie popsuje to dzisiaj jeszcze raz rozbiorę i spróbuje wykręcić dziada. Ostatnio mi się nie udało bo nie miałem klucza oczkowego wygiętego 24 a innym raczej się nie podejdzie (przeszkadza długość przyłącza). Dam znać co wyszło z moich knowań.
Sprawdziłem i w etce dla mojego modelu występuje rzeczywiście jeden czujnik przy podstawie fitra oleju. Parametry to 1,2 - 1,6 bar 1 styk czarny. Z kolei dla modelu przed liftingiem występują dwa czujniki obok siebie, tak jak wspominał kolega wcześniej. Czyli wszystko się zgadza, po prostu kupiłem nie właściwy czujnik. Tak wiec sprawcze czy na zwarciu nie ma komunikatu i jak teza się potwierdzi to winny będzie czujnik.
[ Dodano: 2017-03-17, 09:05 ]
[ Dodano: 2017-03-17, 16:21 ]
Sprawdziłem własnie czy komunikat znika po zwarciu do masy. Moje założenia się potwierdziły - komunikat znikł. Tak więc zamawiam odpowiedni czujnik i go montuję przy okazji sprawdzę manometrem ciśnienie aby wykluczyć kwestie siadającej pompy tfu, tfu - oby nie
Jak będzie po operacji poinformuję co wynikło
Dzisiaj jak pogoda się nie popsuje to dzisiaj jeszcze raz rozbiorę i spróbuje wykręcić dziada. Ostatnio mi się nie udało bo nie miałem klucza oczkowego wygiętego 24 a innym raczej się nie podejdzie (przeszkadza długość przyłącza). Dam znać co wyszło z moich knowań.
Sprawdziłem i w etce dla mojego modelu występuje rzeczywiście jeden czujnik przy podstawie fitra oleju. Parametry to 1,2 - 1,6 bar 1 styk czarny. Z kolei dla modelu przed liftingiem występują dwa czujniki obok siebie, tak jak wspominał kolega wcześniej. Czyli wszystko się zgadza, po prostu kupiłem nie właściwy czujnik. Tak wiec sprawcze czy na zwarciu nie ma komunikatu i jak teza się potwierdzi to winny będzie czujnik.
[ Dodano: 2017-03-17, 09:05 ]
A sprawdzałeś kolego przewody czy są całe? Może gdzieś się coś przetarło albo jakiś gryzoń zaszalał. Z tego co wiem to idą one do wtyczki licznika, wiec trzeba było by sprawdzić multimetrem czy są ok. Jeżeli nie będzie przejścia to znaczy że gdzieś winny jest przewód.landolaf pisze:Ja własnie mam 2 czujniki koło siebie, samochód z taką awarią już kupiłem. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście zmierzyłem ciśnienie, następnie wymieniłem dwa czujniki pozamieniałem również wtyczki miejscami i nic... bez zmian
[ Dodano: 2017-03-17, 16:21 ]
Sprawdziłem własnie czy komunikat znika po zwarciu do masy. Moje założenia się potwierdziły - komunikat znikł. Tak więc zamawiam odpowiedni czujnik i go montuję przy okazji sprawdzę manometrem ciśnienie aby wykluczyć kwestie siadającej pompy tfu, tfu - oby nie
Jak będzie po operacji poinformuję co wynikło
To fakt, tego jeszcze nie sprawdziłem. Dam znać co i jak..Daredevil93 pisze:A sprawdzałeś kolego przewody czy są całe? Może gdzieś się coś przetarło albo jakiś gryzoń zaszalał. Z tego co wiem to idą one do wtyczki licznika, wiec trzeba było by sprawdzić multimetrem czy są ok. Jeżeli nie będzie przejścia to znaczy że gdzieś winny jest przewód.