[D2 99 4.2PB/LPG ] Wymian gumek na tłoczku tył. zestaw nap
[D2 99 4.2PB/LPG ] Wymian gumek na tłoczku tył. zestaw nap
Witam ktoś może podpowie jak wymienić gumy na tłoczku zacisk tył mam sparciałe gumy i widziałem ze troche wychodza na wierz z tłoczka. ktoś mi tu podpowiadał żeby wcisnąć hamulec i czyms go zablokowac i odkreić przewody gumowe i wyciągam zacisk żeby się uklad nie zapowietrzył ktoś może tak robił i jak najlepiej się do tego zabrać. Słyszałem też żeby zacisnąc wężyk elastyczny i też będzie
pudloc86
Audi A8 4.2 V8
Audi A8 4.2 V8
Do zaciskania służą specjalne szczypce:
Ale spokojnie możesz posłużyć się takimi szczypcami regulowanymi
Do wypchnięcia tłoczka są dwie szkoły, jedna to odkręcasz zacisk z mocowania. Następnie druga osoba jak już zacisk będzie odkręcony pompuje hamulcem ( na zgaszonym silniku )
Siłą sama wypchnie tłok z zacisku.
Kiedy tłok wyskoczy zaciskasz przewód elastyczny i demontujesz zacisk na stół.
Druga szkoła to demontujesz cały zacisk i w miejsce gdzie wpływa płyn dmuchasz sprężonym powietrzem. Powietrze samo wypchnie tłoczek.
Ja jestem zwolennikiem pierwszego.
Uwaga przed demontażem, dolej płynu do max by podczas wyskoczenia tłoczka nie zapowietrzyć całego układu.
Kiedy zacisk będziesz miał na stole oceń stan tłoczka czy nie jest pordzewiały i oczywiście powierzchnię cylindra.
Wszystko ładnie wyczyść. Podstawa to wyczyścić miejsce przylgni nowej uszczelki. Możesz poskrobać troszkę nożem, śrubokrętem nie za mocno by nie zrobić zadr.
Kiedy wszystko będziesz miał przygotowane polecam przesmarować tłoczek troszkę pastą do montażu tłoczków, ułatwi Ci wsunięcie tłoczka i dodatkowo działa uszczelniajaco i smarująco.
Ja używam takiej pasty:
Montaż:
Luzujesz odpowietrznik i dobrze smarujesz środkiem penetrującym, oczyścić gwint delikatnie.
Zakładasz uszczelkę pierw w zacisk upewniając się, że dobrze siedzi.
Następnie drugą stronę uszczelki nakładasz na końcówkę tłoczka.
Celujesz delikatnie tłoczkiem w otwór. Kiedy będzie już siedział pomału wkręcasz go w swoje miejsce ( uwaga tłoczek wkręcany ) jednocześnie przesuwając uszczelkę to zewnątrz tłoka.
Po pewnym momencie dojdzie do wargi i uszczelka powinna wskoczyć.
Wkręcasz tłoczek i montujesz
Odpowietrzasz tylko tą stronę po montażu i gotowe.
Ale spokojnie możesz posłużyć się takimi szczypcami regulowanymi
Do wypchnięcia tłoczka są dwie szkoły, jedna to odkręcasz zacisk z mocowania. Następnie druga osoba jak już zacisk będzie odkręcony pompuje hamulcem ( na zgaszonym silniku )
Siłą sama wypchnie tłok z zacisku.
Kiedy tłok wyskoczy zaciskasz przewód elastyczny i demontujesz zacisk na stół.
Druga szkoła to demontujesz cały zacisk i w miejsce gdzie wpływa płyn dmuchasz sprężonym powietrzem. Powietrze samo wypchnie tłoczek.
Ja jestem zwolennikiem pierwszego.
Uwaga przed demontażem, dolej płynu do max by podczas wyskoczenia tłoczka nie zapowietrzyć całego układu.
Kiedy zacisk będziesz miał na stole oceń stan tłoczka czy nie jest pordzewiały i oczywiście powierzchnię cylindra.
Wszystko ładnie wyczyść. Podstawa to wyczyścić miejsce przylgni nowej uszczelki. Możesz poskrobać troszkę nożem, śrubokrętem nie za mocno by nie zrobić zadr.
Kiedy wszystko będziesz miał przygotowane polecam przesmarować tłoczek troszkę pastą do montażu tłoczków, ułatwi Ci wsunięcie tłoczka i dodatkowo działa uszczelniajaco i smarująco.
Ja używam takiej pasty:
Montaż:
Luzujesz odpowietrznik i dobrze smarujesz środkiem penetrującym, oczyścić gwint delikatnie.
Zakładasz uszczelkę pierw w zacisk upewniając się, że dobrze siedzi.
Następnie drugą stronę uszczelki nakładasz na końcówkę tłoczka.
Celujesz delikatnie tłoczkiem w otwór. Kiedy będzie już siedział pomału wkręcasz go w swoje miejsce ( uwaga tłoczek wkręcany ) jednocześnie przesuwając uszczelkę to zewnątrz tłoka.
Po pewnym momencie dojdzie do wargi i uszczelka powinna wskoczyć.
Wkręcasz tłoczek i montujesz
Odpowietrzasz tylko tą stronę po montażu i gotowe.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
W pierwszej kolejności kup sobie http://allegro.pl/szczypce-segera-dlugi ... 26377.html albo zrób ze zwykłych.
Dwa, w tylnym zacisku tłoczek wypchniesz dźwignią ręcznego przy zacisku.
Trzy, przewody nie zaciskaj tymi szczypcami tylko kup sobie w pierwszym lepszym sklepie z hydrauliką końcówkę z gwintem wewnętrznym M10x1 i kawałek przewodu z baryłką. Przewód zalutuj, przełóż przez końcówkę i zakręć na wężyku wykręconym z zacisku.
Cztery, tutorial http://www.a8team.pl/d2-all-regeneracja ... t15404.htm
Dwa, w tylnym zacisku tłoczek wypchniesz dźwignią ręcznego przy zacisku.
Trzy, przewody nie zaciskaj tymi szczypcami tylko kup sobie w pierwszym lepszym sklepie z hydrauliką końcówkę z gwintem wewnętrznym M10x1 i kawałek przewodu z baryłką. Przewód zalutuj, przełóż przez końcówkę i zakręć na wężyku wykręconym z zacisku.
Cztery, tutorial http://www.a8team.pl/d2-all-regeneracja ... t15404.htm
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.