![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 2.8PB/LPG ] Drgania i stuknięcie przy cofaniu
[D2 94 2.8PB/LPG ] Drgania i stuknięcie przy cofaniu
Witam! Pacjent to 2.8 w manualu. Próbuję zdiagnozować dziwne zachowanie mojej Audicy. Sprawa wygląda tak - na ciepłym silniku na biegu jałowym czuć lekkie drgania (nie występują zawsze a jak już to nie są równomierne). Do tego w momencie cofania słychać takie głuche pojedyncze ,,puknięcie". Podczas ruszania do przodu tego nie ma. Pierwsze moje skojarzenie padło na zawieszenie skrzyni lub silnika (ale czy padnięta poduszka skrzyni może powodować wibrację?), drugie na dwumasę. Jakieś pół roku temu miałem wymienione sprzęgło, dwumasa po oględzinach nie wskazywała żadnych oznak zużycia. Sprzęgło się nie ślizga, lekko chodzi. Dwumasę sprawdzałem w następujący sposób, że na niskich obrotach czyli jakieś 1000-1200 wbijałem piąty bieg, gaz w podłogę i samochód ładnie się rozpędzał, żadnego uderzenia czy też innych dźwięków nie ma. Jak jeszcze można wykluczyć dwumasę?
ernesto ośka. Sprawa chyba na 99% dziś się wyjaśniła. Stukanie to maglownica a drgania na jałowym to pompa wspomagania która dziś rozpier..liła się doszczętnie i to w ciągu parunastu sekund. Jadąc dziś do pracy przy skręcaniu zaczynałem słyszeć dziwne dźwięki czyli stukanie i wycie które paręnaście metrów przed moim miejscem pracy przybrało moc startującego odrzutowca. Wysiadłem, za mną mokry ślad ciągnący się przez całą ulicę. Wywaliło płyn do wspomagania, nie wiem którędy czy przez pompę czy przy maglu bo z góry nic nie widać. Pompie pomogłem chyba poprzez wymianę oleju w układzie wspomagania miesiąc temu. Tylko najlepsze jest to, że nie nie było kompletnie żadnych objawów kończącej się pompy - żadnego wycia, wspomagania działało super. Tylko pewnie objawem była nierówna praca silnika poprzez obciążanie alternatora przez pompę. To stukanie miałem jakiś czas tylko teraz się nasiliło ale nie byłem pewien czy to magiel czy dwumas czy może zawieszenie. Na poniedziałek byłem umówiony na sprawdzenie tych objawów a tu proszę - Ósemka sama pokazała co ją boli.
[ Dodano: 2017-03-16, 17:52 ]
Aha i prosiłbym o przeniesienie mojego tematu do działu Zawieszenie i układ kierowniczy bo jak mechanik rozbierze to napisałbym dla potomnych co się tam wydarzyło
[ Dodano: 2017-03-22, 20:02 ]
Audi wróciło od mechanika i sprawcą wycieku okazał się jeden przewód idący do maglownicy a raczej jego oringi aluminiowe. Wygląda na to, że moja wymiana oleju wypłukała syf który jakoś trzymał szczelność. Co dziwne drgania i stuki przy cofaniu ustały. O dziwo pompa wspomagania uratowała się, tak samo jak magiel. Mówiąc szczerze nie wiem co o tym sądzić, mechanik też zdziwiony, że po wymianie tych oringów nie słychać już żadnych stuków. Nieszczelność w układzie wspomagania mogła robić takie cyrki?
[ Dodano: 2017-03-16, 17:52 ]
Aha i prosiłbym o przeniesienie mojego tematu do działu Zawieszenie i układ kierowniczy bo jak mechanik rozbierze to napisałbym dla potomnych co się tam wydarzyło

[ Dodano: 2017-03-22, 20:02 ]
Audi wróciło od mechanika i sprawcą wycieku okazał się jeden przewód idący do maglownicy a raczej jego oringi aluminiowe. Wygląda na to, że moja wymiana oleju wypłukała syf który jakoś trzymał szczelność. Co dziwne drgania i stuki przy cofaniu ustały. O dziwo pompa wspomagania uratowała się, tak samo jak magiel. Mówiąc szczerze nie wiem co o tym sądzić, mechanik też zdziwiony, że po wymianie tych oringów nie słychać już żadnych stuków. Nieszczelność w układzie wspomagania mogła robić takie cyrki?
Miej jednak na względzie, że praca pompy i układu kierowniczego bez płynu lub ze zbyt niskim poziomem płynu miała na pewno wpływ na te elementy - zwiększone zużycie na skutek braku odpowiedniego smarowania / praca "na sucho". Sprawdź za jakiś czas czy nie widać opiłków metalu w zbiorniku płynu wspomagania lub czy płyn nie zmienił koloru.Jarek1988 pisze:O dziwo pompa wspomagania uratowała się, tak samo jak magiel.