![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Koszt zdjęcia CP Component Protection
Co oznacza Instrument cluster - Audi A8 2003-2010 - No need to read eepromVanDyke pisze:Tutaj jest cała wiedza na temat CP:
http://www.audienthusiasts.com/Infotainment_EEPROM.html
Jeżeli kolego będziesz miał na wierzchu ten sterownik to tak z ciekawości poszukaj tego EEPROMu na niej.
W najgorszym przypadku możliwe są 2 wyjścia: przelutowanie EEPROMu lub podmiana jego zawartości.
Czy modułu Gateway nie ma przypadkiem pod fotelem? W niektórych sterownikach CP zdejmiesz bezpośrednio manipulując EEPROMem sterownika, w niektórych musisz grzebać w EEPROMie Gateway'a.
Do EEPROMu można dostać się również przez szynę CAN-BUS ale tą wewnetrzną. Dostęp pod fotelem jest tam chyba najłatwiejszy.
Taka mała ściąga:
Control head (MMI) - Audi A6 2004-2009 - requires to read the EEPROM of the module with a programmer (24c64). You can use ZN030 - ABPROG
Central electric (ILM Fahrer) - Audi A6 2004-2009 - requires to read the EEPROM of the module with a programmer (95080). You can use ZN030 - ABPROG
Media Player 1 (MP3 CD Changer) - Audi A6 2004-2009 - requires to read the flash of the module with a programmer (39VF1601)
ILM Front passenger (ILM Beifahrer) - Audi A6 2004-2009 - requires to read the EEPROM of the module with a programmer (95080). You can use ZN030 - ABPROG
Instrument cluster - Audi A8 2003-2010 - No need to read eeprom
Seat Memory Passenger - Audi A8 2003-2010 - requires to read the EEPROM of the module with a programmer (95C160). You can use ZN030 - ABPROG
Memory module (Driver's seat) - Audi A8 2003-2010 - requires to read the EEPROM of the module with a programmer (95C160). You can use ZN030 - ABPROG
W jaki sposób mogę ściągnąć CP z licznika
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
CP nie aktywuje się gdy nie przejdzie przez bramkę CAN (bardzo upraszczając, rzecz jasna - póki gateway nie widzi modułu - CP nie zostaje aktywowane). Niektóre ze sterowników można tak puszczać, inne nie, ale ciekawym zjawiskiem jest tez to, że sam układ zabezpieczający potrafi głupieć (jak miałem np w przypadku licznika w drodze na zdjęcia CP co lepsze
), gdzie potrafił normalnie odpalić kilka razy.
Działa to tez w drugą stronę, że czasem aktywuje się samo, teoretycznie zdjęte.

Działa to tez w drugą stronę, że czasem aktywuje się samo, teoretycznie zdjęte.
Black Cars Matters
Sam sprzedaje moduły mmi, które nie mają CPjordan233 pisze:Dzisiaj byłem świadkiem że sciaganie CP nie było konieczne z modułu MMI,po zmianie modułu bez problemu odpaliło MMI,wszystko działa bez zarzutu.
Najlepsze jest to że ASO powiedziało że moduł MMI został uszkodzony przez napinacz paska rozrządu

-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Za ABRITES dasz koło 2k PLN (ale nie radzi sobie ze wszystkim (te najpopularniejsze moduły zrobisz), ale znów zrobisz nim więcej marek niż tylko VW), napisz PW do PITER82 bo on ma coś innego za dużo mniejsze pieniądze (temat mu usunęli), ale co to jest i co potrafi sam Ci nie powiem.
Black Cars Matters