części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Zgasl i juz nie odpala

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

[D2 97 4.2PB/LPG ] Zgasl i juz nie odpala

Post autor: Mrozu76 » 09 kwie 2017, 16:31

problem jest nastepujacy.. dzis wyjechalem z domu, przejechalem jakies 100m i zaczal wypadac zaplon, zapalil sie CAT.. zgasilem go i juz nie odpalil.. probowalem awaryjnego odpalania na LPG, ale zagadal na 10s i zgasl..

bledy VAG:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7 Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent

dodam, ze w piatek wymienialem kostke stacyjki, jesli to moze miec jakis wplyw.. ale auto normalnie kreci.. do rozladowania aku, dlatego pewnie blad 18010.. nawet w niektorych momentach jest wrazenie, ze chce zapalic, tylko nie zapala :(

swiece nowe, 3 nowe cewki, co to moze byc, bo juz powoli mi rece opadaja :(

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 09 kwie 2017, 18:50

Pokasuj błędy zamień moduły zapłonowe (są nad wlewem płynu do spryskiwacza do jednego idą 2-ie czarne kostki a do drugiego 2-ie brązowe) miejscami i zobacz czy błędy przeskoczą

ew. do sprawdzenia czujnik wału

Przy błędach o wypadaniu zapłonu masz informację że to są błędy "sporadyczne" czyli występowały kiedyś - raz lub wiecej razy. Mogły wystąpić dziś albo kiedyś w przeszłości. Natomiast problem z odpaleniem to raczej czujnik wału bo on powoduje brak możliwości odpalenia samochodu.

Edit:
Przyszło mi jeszcze coś go głowy bo skoro nie ma błędu o czujniku wału to dolał bym benzyny tak z 10-20l i próbował odpalić tylko na benzynie i oczywiście w pierwszej kolejności bezpieczniki do sprawdzenia (najlepiej multimetrem z opcją "piszczenia" ew czymś podobnym, bo nie trzeba wyjmować wszystkich bezpieczników po kolei :-) )

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2017, 19:02

Także stawiam na czujnik położenia wału. U mnie błędów na niego wskazujących nie było, a kabel przy wtyczce był przerwany.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 09 kwie 2017, 19:12

mlody1206, zamiana nic nie pomoze, bo on nie zapala wogole.. kaplica :( pozatym one nie sa do 1234 i 5678 tylko jakos pomieszane sa cylindry..

gdzie jest ten czujnik polozenia walu? czy da rade sie do niego dostac bez kanalu? czy da sie go wymienic pod domem?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2017, 19:33

W Twojej skrzyni przy lewej przedniej półosi, od strony silnika. Da radę wymienić bez problemu.
Four rings to rule them all

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 09 kwie 2017, 19:39

Da się bez kanału ale więcej rozbierania. Czujnik jest na górze skrzyni biegów po lewej stronie (po stronie kierowcy) - stojąc przodem do auta po prawej. Przykręcony jedną śrubką zaznaczony na zapożyczonym foto czerwonym kółkiem. Ja dobierałem się od góry bez kanału ale demontowałem ezektor przy przepustnicy bo przeszkadzał. Przyda się jakaś długa przedłużka.

Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2017, 19:48

mlody1206 Ty masz skrzynię 4hp, a tam czujnik jest dużo wyżej niż w 5hp i dostęp faktycznie lepszy od góry. W 5hp od wnęki koła bezproblemowa wymiana.
Obrazek
Four rings to rule them all

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 09 kwie 2017, 19:57

gtfan, a skąd wiesz że on ma 5hp? <bezradny> ;)

Mrozu76, sprawdzałeś bezpieczniki? ile masz benzyny w baku?
Zanim wykręcisz czujnik sprawdź jego kostkę będzie albo zaokrąglona szara albo kanciasta szara/czarna - najprawdopodobniej.

Uprzedzając poprawki co do wtyczek to napisałem tak bo u mnie któryś z poprzednich właścicieli dołożył od ecu kabelki i podczepił czujnik z okrągłą wtyczką zamiast tej "kanciastej" ;)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2017, 20:32

Bo 4hp wychodziły tylko do połowy 1996roku, później już 5hp ;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 09 kwie 2017, 20:39

mlody1206, wykluczam pompe, bo na gazie tez nie zapala, wiec wina nie lezy w paliwie. Bezpieczniki sprawdze raz jeszcze, wyciagajac kazdy po kolei.

Tak, mam 5hp, czyli bede atakowal od kola.. czy ta wtyczka idzie gdzies daleko w komore silnika, czy to jakis nie dlugi kabelek? pytam, by odrazu wiedziec na co sie szykowac..

jakby ktos jeszcze znal nr tego czujnika to bedzie super.. bym sobie jutro zamowil..

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 09 kwie 2017, 20:42

Poszukaj najpierw wtyczki i wtedy zamawiaj
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 kwie 2017, 20:52

Wtyczka powinna być gdzieś za głowicą kierowcy
Four rings to rule them all

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 10 kwie 2017, 10:28

Tak jak pisze michalwruszak, i jak ja wcześniej pisałem są 2 rodzaje wtyczek więc musisz najpierw sprawdzić jaką masz u siebie (zakładam że będzie szara - zaokrąglona) a znajduje tak jak pisał gtfan, w okolicy głowicy po stronie kierowcy przy grodzi - kabel od czujnika ma około 42cm

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 10 kwie 2017, 21:09

no i mam popekana wtyczke, wiec od wymiany zaczne.. jest brazowa i prostokatna ;) to jaki ma numer? :D

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 kwie 2017, 21:21

Mrozu76 pisze:jest brazowa i prostokatna
Chyba wtyczkę od sondy dorwałeś <hmm>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl