![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] wyciek z półosi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
no to własnie uszczelniacz lewgo zabieraka od strony dyfra. Wyglada na to ze jest w przypadku gdy nie ma tej rury o która sie spieralismySenatorS8 pisze:Patrzac na zdiecie ze schematu na poczatku tematu nie rozpoznaje elementu nr5 .
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Odgrzeje trochę temat dla potomnych bo dzisiaj sam wymieniałem uszczelniacz lewej półosi i czytając wcześniej różne tematy nie znalazłem jasnych odpowiedzi.
Opis do skrzyni 5hp19, a8 lift 2.8 bez quattro.
1. Podnosimy audi, odkręcamy koło.
2. Luzujemy śrubę od półosi, odkręcamy śrubę która przestrzeliwuje górne wahacze i je wybijamy.
3. Odkręcamy śruby od końcówki i też wybijamy ją ze zwrotnicy.
4. Odciągamy zwrotnicę do siebie i wyciągamy półoś od strony zacisku.
5. Odkręcamy 6 śrub mocujących półoś do flanszy i wyciągamy półoś.
6. Odkręcamy osłonę flanszy (3 śruby) oraz jedną śrubę trzymającą wiązkę.
7. Odkręcamy 3 śruby mocujące element 11 i wyciągamy całą flansze.
W moim przypadku również potwierdziło się, że olej ze skrzyni się po tym zabiegu nie wylał. Nie trzeba także jak niektórzy pisali, wykręcać prawej półosi i odkręcać śruby pod nią, ona trzyma jedynie prawą flanszę, nie ma nic wspólnego z lewą!
8. Flansza jest zabezpieczona segerem który ściągamy i wybijamy flanszę z łożyska (delikatnie).
9. Po tym zabiegu mamy już widoczne uszczelnienie oraz łożysko. Polecam wymienić także łożysko ponieważ mamy je już na wierzchu, a nie kosztuje zbyt wiele. Jest to zwykłe łożysko kulkowe o oznaczeniu 6007, nr uszczelniacza to ZF 0734 319 419. Przy montażu uszczelnienia uwaga na sprężynkę która jest w nim, potrafi wypaść. Polecam również użyć sylikonu na uszczelkę elementu 11. Jest tam oring o przekroju kwadratowym, pewnie można go bez problemu dokupić, ja nie miałem pod ręką więc dodatkowo zabezpieczyłem do właśnie specjalnym sylikonem.
10. Składamy w odwrotnej kolejności.
11. Dolewamy oleju przekładniowego 75w90. Korek od strony prawej flanszy, od strony silnika. Wchodzi ok 0,7l.
Opis do skrzyni 5hp19, a8 lift 2.8 bez quattro.
1. Podnosimy audi, odkręcamy koło.
2. Luzujemy śrubę od półosi, odkręcamy śrubę która przestrzeliwuje górne wahacze i je wybijamy.
3. Odkręcamy śruby od końcówki i też wybijamy ją ze zwrotnicy.
4. Odciągamy zwrotnicę do siebie i wyciągamy półoś od strony zacisku.
5. Odkręcamy 6 śrub mocujących półoś do flanszy i wyciągamy półoś.
6. Odkręcamy osłonę flanszy (3 śruby) oraz jedną śrubę trzymającą wiązkę.
7. Odkręcamy 3 śruby mocujące element 11 i wyciągamy całą flansze.
W moim przypadku również potwierdziło się, że olej ze skrzyni się po tym zabiegu nie wylał. Nie trzeba także jak niektórzy pisali, wykręcać prawej półosi i odkręcać śruby pod nią, ona trzyma jedynie prawą flanszę, nie ma nic wspólnego z lewą!
8. Flansza jest zabezpieczona segerem który ściągamy i wybijamy flanszę z łożyska (delikatnie).
9. Po tym zabiegu mamy już widoczne uszczelnienie oraz łożysko. Polecam wymienić także łożysko ponieważ mamy je już na wierzchu, a nie kosztuje zbyt wiele. Jest to zwykłe łożysko kulkowe o oznaczeniu 6007, nr uszczelniacza to ZF 0734 319 419. Przy montażu uszczelnienia uwaga na sprężynkę która jest w nim, potrafi wypaść. Polecam również użyć sylikonu na uszczelkę elementu 11. Jest tam oring o przekroju kwadratowym, pewnie można go bez problemu dokupić, ja nie miałem pod ręką więc dodatkowo zabezpieczyłem do właśnie specjalnym sylikonem.
10. Składamy w odwrotnej kolejności.
11. Dolewamy oleju przekładniowego 75w90. Korek od strony prawej flanszy, od strony silnika. Wchodzi ok 0,7l.