Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

[D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej

Post autor: Lechu » 22 kwie 2017, 20:57

Chodzi mi o sprawdzenie skrzynie przy np kupnie auta, bądź przy jakichś problemach przy jej użytkowaniu.
Na co zwracać uwagę podczas jazdy oraz przy odczytach bloków pomiarowych w vag-u .


Część topicow udało mi się przyczytać
- Skrzynie najlepiej sprawdzić na górce- wrzucić na D i zabrać nogę z hamulca - auto nie powinno się stoczyć.
- logujemy grupę 002 by widzieć obroty
- logujemy grupę 009 gdzie mamy moment oboroty wejściowy oraz wyjściowy (zakładam, że muszą być takie same)
- logujemy grupę 007 gdze widać działanie lookup-a - za bardzo jeszcze nie wiem jak to interpretować., któs może wyjaśnić ??

czy coś jeszcze można bądź powinno się sprawdzić ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 kwie 2017, 22:14

Tak szczerze Lechu, to nie da się zdiagnozować skrzyni logami. Skrzynia albo zmienia płynnie biegi w górę i w dół (bez szarpnięć) albo robi to mniej delikatnie.
Co do testu z górką to zależy od górki, na takiej 15-procentowej to raczej każde A8 się stoczy ;)
Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800 (oczywiście jako sprzedawca nie pozwoliłbym kupującemu na takie męczenie skrzyni).
Pozostaje jeszcze Lock-Up, to coś co spina skrzynie z silnikiem na sztywno (jak w manualach), np. jedziesz na Tipie około 80km/h, zapinasz czwarty czy tam piąty bieg i przy wciśnięciu gazy obroty nie powinny podskoczyć o więcej niż 50 obr/min (jeżeli dobrze pamiętam to 100 jest dopuszczalne). Jak miałem rozwalone sprzęgło Lock-Up to podskakiwały o 500-600 i nie występowało zjawisko hamowania silnikiem przy tzw. Cut-Off ;)

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 26 kwie 2017, 09:18

danishow pisze:Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800
Ma ktoś fabryczne dane na temat "stall speed"?
Ja w jakiegoś producenta aftermarketowego konwerterów z USA znalazłem tylko takie dane do 5HP24 z A8
- fabryczna - 2200
- wersja sportowa - 2800
1800 to była by już dość niska wartość ale jeszcze sensowna. Trochę więcej ekonomii trochę mniej momentu.
Kot też jest Quattro

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 kwie 2017, 10:05

tak przymierzam sie do wymiany konwertera, tak z ciekawości przez chwilke zrobiłem jak Daniel pisał, D-hamulec-gaz. obroty poszybowały do ok 2100-2200. i dobrze rozumuje że to już koniec konwertera??
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 kwie 2017, 10:31

pb41ns pisze:obroty poszybowały do ok 2100-2200.
A masz jakieś inne objawy?
Bo takie obroty wg. mnie są dobre.
Jeśli terkocze albo ślizga się zapięty lockup albo zaczyna wibrować, falują obroty w czasie pracy na poślizgu - wtedy jest problem.
Kot też jest Quattro

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 kwie 2017, 14:33

czasami nie chce ruszyć jak puszcze hamulec-delikatnie gaz i dopiero rusza, na P jak przygazuje to czuć wibracje przy ok 2000 obr, no i jak jade ze stałą prędkością to jak puszcze pedał gazu obroty ewidentnie spadną o ok 100 i locup dziwnie sie zapina jak by chciał a nie mógł
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 27 kwie 2017, 16:04

pb41ns, sprawdź obydwa czujniki przy pedale hamulca powinny być tak ustawione że jak nie dotykasz hamulca to ten kapturek od czujnika powinien być mniej więcej ok 1mm-1,5mm od tulejki z gwintem. Stan oleju w skrzyni ok? Ja też tak miałem tylko u mnie jeszcze zaje**cie szarpało z 1 na 2 i gasł jak trzymałem na D i na hamulcu. Wymieniłem olej i te 2 czujniki i jest bosko.

Nie wiem jak u Ciebie ale jeżeli masz czujnik dwupinowy (na ogół czarny) z wężykiem od podciśnienia to on steruje sprzęgłem w skrzyni może czujnik jest do bani albo źle ustawiony i dlatego skrzynia nie rusza od razu. U mnie błędu na VAG nie było w blokach pokazywał że pedał wciśnięty a mimo wszystko nie działało jak trzeba.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 kwie 2017, 20:27

tu akurat nie widze nic podejżnego jak również w niskim poziomie oleju, nic, niedługo targam skrzynie i zobaczymy co z tego będzie, nowy konwerter już czeka
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 kwie 2017, 20:35

pb41ns pisze:obroty poszybowały do ok 2100-2200
U mnie takie były przy zepsutym konwerterze, teraz z nowym oryginalnym ZF mam 1800.
Dodam jednak, że ja mam 5HP19 i te wartości mogą się różnić od 5HP24
...zależne jest to też pewnie od silnika, oprogramowania i A8/S8 <hmm>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 kwie 2017, 20:43

a miałeś drgania i takie jakby kangurowanie auta jak delikatnie przyspieszasz?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 kwie 2017, 21:08

U mnie chodziło cały czas płynnie tylko LockUp w ogóle nie zapinało no i pod lekką górką nie dał rady się utrzymać na D ...auto staczało się.

ernesto

Post autor: ernesto » 27 kwie 2017, 21:15

U mnie podchodził na 1500.
Ale konwerter dawał ostatnio wiele do życzenia.
Stukal na zimnym i przenosil podejrzewam wibracje. Tak jak u Ciebie Przemek.
Teraz czas na robotę.
Mam nadzieję ze polata ładnych parę lat.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 kwie 2017, 22:19

No jasne . Raz pożądanie i po sprawie, no kurcze nie wiem co ze swoją zrobić, to że dostanie nowy konwerter , parę łożysk i flansze to pewniak, Wacham się czy nie oddać do pożądnego przejrzenia <bezradny>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 03 maja 2017, 10:35

Jak wyjmiesz skrzynie to grzechem było by nie zajrzeć w jakim stanie są uszczelniacze i tarcze.
Kot też jest Quattro

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 03 maja 2017, 13:13

i właśnie tak chce zrobić tylko do kogo by tu dać?? boje sie że jak zawioze gdzieś to skrzynia poleży z tydzień czasu i powiedzą że wszystko jest ok a i tak skasują swoje
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl