![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej
[D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej
Chodzi mi o sprawdzenie skrzynie przy np kupnie auta, bądź przy jakichś problemach przy jej użytkowaniu.
Na co zwracać uwagę podczas jazdy oraz przy odczytach bloków pomiarowych w vag-u .
Część topicow udało mi się przyczytać
- Skrzynie najlepiej sprawdzić na górce- wrzucić na D i zabrać nogę z hamulca - auto nie powinno się stoczyć.
- logujemy grupę 002 by widzieć obroty
- logujemy grupę 009 gdzie mamy moment oboroty wejściowy oraz wyjściowy (zakładam, że muszą być takie same)
- logujemy grupę 007 gdze widać działanie lookup-a - za bardzo jeszcze nie wiem jak to interpretować., któs może wyjaśnić ??
czy coś jeszcze można bądź powinno się sprawdzić ?
Na co zwracać uwagę podczas jazdy oraz przy odczytach bloków pomiarowych w vag-u .
Część topicow udało mi się przyczytać
- Skrzynie najlepiej sprawdzić na górce- wrzucić na D i zabrać nogę z hamulca - auto nie powinno się stoczyć.
- logujemy grupę 002 by widzieć obroty
- logujemy grupę 009 gdzie mamy moment oboroty wejściowy oraz wyjściowy (zakładam, że muszą być takie same)
- logujemy grupę 007 gdze widać działanie lookup-a - za bardzo jeszcze nie wiem jak to interpretować., któs może wyjaśnić ??
czy coś jeszcze można bądź powinno się sprawdzić ?
Tak szczerze Lechu, to nie da się zdiagnozować skrzyni logami. Skrzynia albo zmienia płynnie biegi w górę i w dół (bez szarpnięć) albo robi to mniej delikatnie.
Co do testu z górką to zależy od górki, na takiej 15-procentowej to raczej każde A8 się stoczy
Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800 (oczywiście jako sprzedawca nie pozwoliłbym kupującemu na takie męczenie skrzyni).
Pozostaje jeszcze Lock-Up, to coś co spina skrzynie z silnikiem na sztywno (jak w manualach), np. jedziesz na Tipie około 80km/h, zapinasz czwarty czy tam piąty bieg i przy wciśnięciu gazy obroty nie powinny podskoczyć o więcej niż 50 obr/min (jeżeli dobrze pamiętam to 100 jest dopuszczalne). Jak miałem rozwalone sprzęgło Lock-Up to podskakiwały o 500-600 i nie występowało zjawisko hamowania silnikiem przy tzw. Cut-Off
Co do testu z górką to zależy od górki, na takiej 15-procentowej to raczej każde A8 się stoczy

Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800 (oczywiście jako sprzedawca nie pozwoliłbym kupującemu na takie męczenie skrzyni).
Pozostaje jeszcze Lock-Up, to coś co spina skrzynie z silnikiem na sztywno (jak w manualach), np. jedziesz na Tipie około 80km/h, zapinasz czwarty czy tam piąty bieg i przy wciśnięciu gazy obroty nie powinny podskoczyć o więcej niż 50 obr/min (jeżeli dobrze pamiętam to 100 jest dopuszczalne). Jak miałem rozwalone sprzęgło Lock-Up to podskakiwały o 500-600 i nie występowało zjawisko hamowania silnikiem przy tzw. Cut-Off

Ma ktoś fabryczne dane na temat "stall speed"?danishow pisze:Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800
Ja w jakiegoś producenta aftermarketowego konwerterów z USA znalazłem tylko takie dane do 5HP24 z A8
- fabryczna - 2200
- wersja sportowa - 2800
1800 to była by już dość niska wartość ale jeszcze sensowna. Trochę więcej ekonomii trochę mniej momentu.
Kot też jest Quattro
czasami nie chce ruszyć jak puszcze hamulec-delikatnie gaz i dopiero rusza, na P jak przygazuje to czuć wibracje przy ok 2000 obr, no i jak jade ze stałą prędkością to jak puszcze pedał gazu obroty ewidentnie spadną o ok 100 i locup dziwnie sie zapina jak by chciał a nie mógł
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
-
- Forum Audi A8
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
- Moje auto: Volkswagen
- Rocznik: 2002
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Bartoszyce
pb41ns, sprawdź obydwa czujniki przy pedale hamulca powinny być tak ustawione że jak nie dotykasz hamulca to ten kapturek od czujnika powinien być mniej więcej ok 1mm-1,5mm od tulejki z gwintem. Stan oleju w skrzyni ok? Ja też tak miałem tylko u mnie jeszcze zaje**cie szarpało z 1 na 2 i gasł jak trzymałem na D i na hamulcu. Wymieniłem olej i te 2 czujniki i jest bosko.
Nie wiem jak u Ciebie ale jeżeli masz czujnik dwupinowy (na ogół czarny) z wężykiem od podciśnienia to on steruje sprzęgłem w skrzyni może czujnik jest do bani albo źle ustawiony i dlatego skrzynia nie rusza od razu. U mnie błędu na VAG nie było w blokach pokazywał że pedał wciśnięty a mimo wszystko nie działało jak trzeba.
Nie wiem jak u Ciebie ale jeżeli masz czujnik dwupinowy (na ogół czarny) z wężykiem od podciśnienia to on steruje sprzęgłem w skrzyni może czujnik jest do bani albo źle ustawiony i dlatego skrzynia nie rusza od razu. U mnie błędu na VAG nie było w blokach pokazywał że pedał wciśnięty a mimo wszystko nie działało jak trzeba.