[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika
To nie krańcówka a potencjometr. Tam nie ma krańcówek. A sprzęgło broni przed przeciążeniami. On jedzie na pozycję zadaną. A wykrywa przeciążenie gdy zadaje mu bieg tył lub przód a potencjometr nie zmienia wartości i powstaje tzw lag tak przynajmniej myślę bo to standardowe rozwiązanie dla sterowania serwami. Jeśli odczyt enkodera nie zgadza się z zadaną prędkością i droga/obrotami.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
No w sumie masz 100% racji, nie pomyślałem pozycjoner odcina napięcie i magnez puszcza, jak by był sklejony to klapa by została w jakimś położeniu i nie dało by się jej ręcznie zamknąćmmalinas pisze:Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
Powiedzcie czy po rozkręceniu i przy składaniu silnika potencjometr musi być w konkretnej pozycji czy obojętnie jak i powinien się zaadaptować? Problem mam w tym, iż po którymś rozebraniu silnik nie może załapać pozycji krańcowych i klapa jedzie do połowy albo troszkę dalej i robi come back. Kilka dni temu w takm przypadku przestawiłem tryb o 1 ząbek i było ok.
Przestawiać czy powinno się nauczyć? Przed przykreceniem robię teoretycznie adaptację przez podłączenie silnika, wciśnięcie zamykania i przymknięcie klapy oraz otwarcie i po tej operacji jest właśnie problem.
Przestawiać czy powinno się nauczyć? Przed przykreceniem robię teoretycznie adaptację przez podłączenie silnika, wciśnięcie zamykania i przymknięcie klapy oraz otwarcie i po tej operacji jest właśnie problem.
Nie nauczy się. To jest enkoder absolutny raczej i będzie sterował silnik do momentu aż osiągnie odpowiednią pozycję. Jeśli nie osiągnie to zinterpretuje to jako opór i wróci.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W takim razie jakby ktoś miał przypadkiem wydłubany lub jakiś leżący silnik proszę o fotki potencjometru w pozycji otwartej i zamkniętej bagażnika.drago_o pisze:Nie nauczy się. To jest enkoder absolutny raczej i będzie sterował silnik do momentu aż osiągnie odpowiednią pozycję. Jeśli nie osiągnie to zinterpretuje to jako opór i wróci.
Z ciekawości, wdrażają tam teraz coś nowego na bodyshopie? Ostatnio jak byłem to klepali A8 krótkie/długie, A6/A6kombi, A7, Hurracana, wdrażali bodaj A5 cabriommalinas pisze:Koledzy z fabryki Neckarsulm pracuje dla N/EA-312
Wspomagam konstrukcje aktualnego V8 i V6 jaki BI i Mono Turbo
Co do przygód z klapą to zamek w klapie ( czyli problemy z ryglowaniem) już rozwiązałem u siebie. W weekend wrzucę fotorelację. Nie ma kompletnie sensu kupować nowych i wymieniać, bo ten daje się bez większego problemu zregenerować za grosze. Do tego daje się zregenerować tak, że najprawdopodobniej kolejne 10 lat będzie działał bez zająknięcia.
W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała
raczej wykonanie Michała zainspirowało bo pomysł był stary przyszedł zza granicypaweldzwo pisze:W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała
i był nawet wcześńiej tu opisywany ale jakoś wszyscy się czaili
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Forum Audi A8
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 lis 2017, 13:58
- Lokalizacja: Poznań
Dla podsumowania jeśli u mnie klapa przy otwieraniu musi zostać lekko uniesiona na 2/3 cm aby dalej się otworzyła i jeśli po zamknieciu prawy rog klapy tam gdzie jest silniczek jest delikatnie uniesiony to rozumiem ze jest to kwestia przetarcia sprzegla silniczka ?
Teraz przyłożyło mrozem i klapa raz przy zamykaniu domkneła się po czym prawy rog klapy uniusł sie na 1cm strzelił i zwolnił zamek, którego nie moglem domknac/
Proszę o poradę bo przeczytałem cały temat i trochę zgłupiałem co po za silniczkiem jeszcze zrobic.
Teraz przyłożyło mrozem i klapa raz przy zamykaniu domkneła się po czym prawy rog klapy uniusł sie na 1cm strzelił i zwolnił zamek, którego nie moglem domknac/
Proszę o poradę bo przeczytałem cały temat i trochę zgłupiałem co po za silniczkiem jeszcze zrobic.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Thomas1993
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI