Nie widziałem wału w A8, który by miał różną średnicę obu części. Ale mam wał od A6 C5 i tam rzeczywiście tak jest. W tej sytuacji robimy czary mary - wycinamy kilka dodatkowych kawałków kątownika i nakładamy je na podpórki przyrządu z tej strony gdzie wał jest cieńszy, tak aby zniwelowały różnicę średnicuszek pisze:ale to ustawi tylko wal w lini prostej ale nie centralnie bo niestety czesc wału od srodkowego przegubu do przodu ma inna srednce niz ta czesc do tylu do mostu. Takze wał będzie tylko w jednej osi ustawiony. Góra dół to nie, tam trzeba dać podkładki a z takim przyrządem się nie da tego ustawić zeby przeguby były w osi.
[S8 D2 00 ] Podpora wału - wymiana
Four rings to rule them all
Zapraszam do mnie mam 2 wały i są różne średnice. CO do tych płaskowników to takie srodkowanie to na oko może byc lepiej:Dgtfan pisze:Nie widziałem wału w A8, który by miał różną średnicę obu części. Ale mam wał od A6 C5 i tam rzeczywiście tak jest. W tej sytuacji robimy czary mary - wycinamy kilka dodatkowych kawałków kątownika i nakładamy je na podpórki przyrządu z tej strony gdzie wał jest cieńszy, tak aby zniwelowały różnicę średnicuszek pisze:ale to ustawi tylko wal w lini prostej ale nie centralnie bo niestety czesc wału od srodkowego przegubu do przodu ma inna srednce niz ta czesc do tylu do mostu. Takze wał będzie tylko w jednej osi ustawiony. Góra dół to nie, tam trzeba dać podkładki a z takim przyrządem się nie da tego ustawić zeby przeguby były w osi.
Luz, nie upieram się, że nie było takich w A8 na 100% Jak szukałem sobie wału od manuala, to ze 2 miesiące przeglądałem allegro dzień w dzień i wszystkie od A8 miały te średnice równe.
Podkładki podałem jako przykład rozwiązania problemu. Można zrobić przyrząd w wersji z różnymi wysokościami podstawek, z wymiennymi podstawkami, z przesuwanymi podstawkami itp. Wszystko zależy od inwencji wykonującego. Mój miał być wykonany jak najmniejszym nakładem czasu, pracy i kosztów i do konkretnego przypadku - mojego auto i sprawdził się tu wyśmienicie
Podkładki podałem jako przykład rozwiązania problemu. Można zrobić przyrząd w wersji z różnymi wysokościami podstawek, z wymiennymi podstawkami, z przesuwanymi podstawkami itp. Wszystko zależy od inwencji wykonującego. Mój miał być wykonany jak najmniejszym nakładem czasu, pracy i kosztów i do konkretnego przypadku - mojego auto i sprawdził się tu wyśmienicie
Four rings to rule them all