Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[A8 D2] Zmiana fabrycznego audio na BOSE

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6067
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

[A8 D2] Zmiana fabrycznego audio na BOSE

Post autor: dice111 » 22 paź 2009, 19:37

Co nam będzie potrzebne (oprócz wzmacniacza oczywiście):
Wersja optymistyczna (droższa):
- oryginalny kabel radio -> wzmacniacz + głośniki (w skrócie wiązka dla BOSE)
- głośniki BOSE
- radio Delta/Concert/Symphony (czyli to co było dedykowane na tamte czasy dla obsługi BOSE)
- zmieniarka (chociaż bardziej polecam podpiąć pod wyj radia mp3)
- kabel zmieniarka -> radio
Wersja pesymistyczna (tańsza):
- redukcja mini-iso -> 4xRCA
- 10 metrów przewodu RCA
- 10 metrów przewodu głośnikowego
- dwie pełne kości iso (jak do radia) żeńskie
- dwie pełne kości iso (jak do radia) męskie
- trzydzieści małych konektorów żeńskich (pasujące do wyjść wzmacniacza)
- cztery wtyki RCA żeńskie na kabel
- osiem wtyków RCA męskich na kabel
- koszulki termokurczliwe różne średnice
- mini-iso dla mp3 (kostka niebieska)

Najpierw wyciągamy z jednej kości iso męskiej i żeńskiej po dwie pary przewodów dla głośników i umieszczamy je w drugim zestawie kostek obok linii zasilającej (jest tam pięć wolnych miejsc). Do kości meskiej lutujemy lub zaciskamy piętnaście małych konektorów żeńskich. Tym samym mamy część "normalnego" kabla podłączeniowego.

Obrazek

Obrazek

Wzmacniacz i nasz kabel łączymy wg schematu:

Schemat PINów dla wzmaka 4D0 035 225

Następnie robimy wejścia RCA. Bierzemy dwa odcinki przewodu RCA (np. po 20cm), cztery wtyki RCA żeńskie na kabel i pięc małych konektorów żeńskich. Oploty łączymy razem i lutujemy do konektora. Żyły sygnałowe, każda oddzielnie, również lutujemy. Z drugiej strony lutujemy gniazda RCA żeńskie.

Obrazek

Obrazek

Kolejną sprawą są kable RCA. Ja sobie zrobiłem, bo miałem z czego. Można kupić gotowca i też będzie ok. Długość z jaką trzeba się liczyć zależy od poprowadzenia wiązki - powinno wystarczyć 5m (u mnie leci przez środek). Pamiętając o ekranie (zakłócenia).


Pozostałą resztę części głośnikowej kostki iso męskiej łączymy z kostką iso auta idącą do przednich głośników i ciągniemy na tył auta dwa przewody głośnikowe, które łączymy z naszą kostką przy wzmacniaczu zgodnie ze schematem.
Przy okazji podłączamy do radia przejściówkę mini-iso -> RCA i razem z kablami głośnikowymi ciągniemy przewody RCA.
Dodatkowo musimy pociągnąć przewód REMOTE dla wzbudzenia wzmacniacza (jest w mini-iso jako osobny lub chinch dla subwoofera - zależnie od wersji). Jeśli ktoś chce, może wziąć sygnał REMOTE z kostki przy głośnikach w półce.


Z półki demontujemy głośniki i odłączamy od nich zintergowane wzmacniacze (głośniki sygnowane jako NOKIA). Nie można zapomnieć również o odłączeniu przewodów od głośników w tylnych drzwiach. Teraz pozostaje tylko podłączyć się ze wzmacniacza BOSE do głośników na tyle.

Obrazek

Zasilanie wzmacniacza proponuję pociągnąć bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 25A.

Pomijam kwestie z rozbebeszaniem środka (tapicerki, drzwi, wykładzin itp, wszystko już zostało opisane na AKP i tutaj i znajduje się oczywiście w odpowiednich programach).

Koszt całości:
- wzmacniacz 50zł
- okablowanie + wtyki 100zł

Szczerze powiedziawszy - różnicy między głośnikami Tonsila (x10), a tymi BOSE (x8) jeśli chodzi o jakośc dźwięku - wg mnie mnie nie ma, bądź jest bardzo znikoma. Sam wzmak z filtrami budzi standardowe audio. Dodatkowe tweeterki w drzwiach dodają lepszego efektu, siedząc z tyłu - z przodu nie ma różnicy, bo po prostu się tego nie słyszy.
Co do radia - i standardowa Gamma wystarczy, jedynym minusem jest brak wyj na zmieniarkę i...nie zobaczymy napisu BOSE przy włączaniu sprzętu (pomijając inne funkcje radia) :mrgreen:
Gra to lepiej (choć BOSE jakimś cudem nie jest), jest to opłacalne i w sumie nic lepszego za tą cenę nie złożymy :-)
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 paź 2009, 08:35

niezłe DIY :peace: - za tę cene niezły efekt chociaż rozbierania jest sporo
pewnie nieprędko będzie mi dane tego posłuchać a ciekawy jestem jak wyszło

z tego co kojarzę to wzmacniacze bose byly zawsze przystosowane
do głosników o bardzo małej impedancji - to może mieć jakieś implikacje
łącznie z paleniem końcówek mocy, głośników, zniekształceniami itp

a dodatkowo np w C4 wszystko pracowało w jeszcze bardziej skomplikowanym
układzie pętli prądowej (co ma zalety jeżeli chodzi o zakłocenia itp) ale może skutkować
nieprzyjemnymi trzaskami przy podłączaniu niektórych odbiorników, DELTA fabryczna
ma wysoki poziom sygnału i tego nie ma
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 31 maja 2011, 19:37

prosiłbym o opis kabli do tego zdjęcia gdyż chcę podłączyć zamiast głośników bose głośniki nokia do audi bo tamte charczą a te dostałem za pół darmo

http://imageshack.us/photo/my-images/195/img3719s.jpg/
Jeśli można proszę o opis w ten sposób:
Czerwony-(przeznaczenie)
Zielony-(przeznaczenie)

Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź.
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

artekk

Post autor: artekk » 31 maja 2011, 21:34

Ogólnie technicznie audio w a8 to jakieś średniowiecze, większość gratów car audio z średniej półki zagada lepiej. A8 jest drugim po e39 530d autem, w którym nie pruję fabrycznego car audio, choć mnie korci niesamowicie. Dlaczego fabryczne systemy zawsze tak kaleczą uszy, naprawdę niewiele trzeba, żeby dało się słuchać.

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 01 cze 2011, 21:46

Nie o to pytałem ;) mam już 2 głośniki może ma ktoś schemat tych kabli? Bede wdzieczny
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 cze 2011, 08:37

BOSE w A8 nie ma wzmaków przy głosnikach więc jak chcesz zamienić
sam głosnik na inny to po prostu zamień ale sprawdż impedancję
BOSE zdaje się są niskoomowe więc zamiana na standard może się źle skończyć
dla wzmaka
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 30 lis 2012, 18:32

dice111, możesz wysłać mi na adres mail schemat do tego wzmacniacza ? bo link już wygasł , a wkładam bose do golfa mk3 ;) bo robię projekt taki przez zimę i schemat jest mi niezbędny. pozdrawiam
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

Grzegorz GG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2013, 23:21
Lokalizacja: Zalesie Górne

Post autor: Grzegorz GG » 04 sie 2013, 23:46

Witam mam pytanko kupiłem niedawno Audi a8 d2 z 1995r posiada fabryczne radio boose i nie ma wo gule zmieniarki
chodzi mi oto czy da się zamontować radio concert od audi tylko na cd czy nie będzie żadnych problemów z podłączeniem wyświetlaczem i czy będzie współpracować z boose

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6067
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 sie 2013, 18:29

Conecrt I (kaseciak) byl pod BOSE, Concert II (CD) juz pod CANa takze z przejsciowka. Wpisz w wyszukiwarke phatbox i poczytaj, moze zainteresuje Cie inna opcja.
Black Cars Matters

drenei
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2017, 20:03
Lokalizacja: kraków

Post autor: drenei » 07 maja 2017, 20:45

dice111, Wstawiłbyś nowy link do pobrania schematu pinów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl