[D3 03 4.2MPI/LPG ] Słabe Hamulce - serwo czy pompa ?
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Słabe Hamulce - serwo czy pompa ?
Zdecydowałem się założyć nowy temat gdyż nigdzie nie znalazłem opisu usterki która powstała w mojej audi. Rano odpaliłem auto i pojechałem do pracy. W trakcie jazdy pedał hamulca zrobił się mięciutki i aby stanąć na firmowym parkingu musiałem sporo wcześniej zacząć zwalniać - pedał schodzi do samego dołu. Gdy wciskam pedał hamulca to za każdym razem schodzi powolutku do samego dołu i po wciśnięciu hamulca słychać syczenie powietrza. To uciekające powietrze słychać w środku auta ( tam gdzie pedał wciska serwo hamulcowe ). Oczywiście po otwarciu maski i po zciągnięciu plastików podszybia jak mamy to serwo hamulcowe przed sobą to jak druga osoba wciśnie pedał hamulca to też słychać syczenie powietrza. Czyżby serwo hamulcowe ( 4E1 612 105A ) się rozszczelniło w środku ? Wszystkie podciśnienia sprawdziłem i są ok . Stan płynu hamulcowego jest bez zmian - nigdzie go nie ubywa - wszystko dokładnie przejżałem. Teraz gdy odpalam auto przyciskiem to wciskam pedał i już teraz na zgaszonym silniku powolutku schodzi do dołu . Czy serwo hamulcowe jest do wymiany ? - czy może jest dostępny jakiś zestaw naprawczy ( wymienne uszczelki ) . No i wreszcie pytanie które musi paść - czy da radę wymienić to samemu czy odrazu szukać Pana Staśka lub Pana Heńka ?
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 22:42 przez czaruś, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Więc tak jak kolega Marcin2013 doradził postawiłem na wymianę pompy hamulcowej. Zakupiłem ją w sklepie internetowym - Uc..do - koszt w okolicy 215zł ( TRW ). Z wymianą nie ma się co bać - można to zrobić samemu a druga osoba będzie nam potrzebna jedynie na sam koniec żeby pomóc w odpowietrzeniu układu. Przed samym odkręceniem pompy proponuję odkręcić aluminiową rozpórkę-wspornik podszybia -będzie więcej miejsca. Po wyciągnięciu strzykawką starego płynu ze zbiorniczka demontujemy zbiorniczek a następnie odkręcamy nakrętki przelotowe ( 2szt - klucz 22 ) mocujące pompę do serwa. Odkręcamy rurki ( 2szt - klucz 13 ). Samą pompę wyciągamy i wkładamy nową uszczelki są już oryg zamontowane - skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ot - i cała wymiana - 30minut. Proponuję kupić litr nowego płynu hamulcowego ( oryg. w serwisie ok 50zł ) i zalać układ nowym płynem. Odpowietrzamy pompę a następnie każde z kół ( klucz 11 ) - ( przednie lewe ; przednie prawe ; tylne lewe ; tylne prawe ). Przy okazji odpowietrzania kół proponuję odpowietrzyć kilka razy aby przy okazji wymienić płyn z całego układu na nowy. Hamulce wróciły do pełnej sprawności
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- oczywiście - Mówisz - MaszMarcin2013 pisze:zawsze mozesz kliknąć "pomógł"
- ciekawe te ceny kolego u Ciebie bo w Inter Cars pompa hamulcowa ( ta sama którą kupiłem w Ucando za 248zł ) czyli TRW - PMN215 - kosztuje 332zł. Natomiast oryg w serwisie 3D0611021 - kosztuje 1741zł . Więc gdzie Ty kolego mieszkasz że Masz dostęp do pomp oryg. za 50 zł ? Daj namiary to może kupię sobie ( i położę na półkę ) gdyby moja się zepsuładanishow pisze:To spoorooo przepłaciłeś, oryginalne ATE lub TRW kosztują niecałe 50 zł