[D3 04 4.0TDI ] Miga kontrolka świec - dziwny objaw
[D3 04 4.0TDI ] Miga kontrolka świec - dziwny objaw
Witam.
Od jakiś kilku dni zauważyłem, że statycznej jeździe dajmy na to 140 kmh nic niezwykłego się nie dzieje. Jednak problem zaczyna się po przekroczeniu 3000 obrotów i utrzymaniu tego stanu przez kilka sekund .... dajmy na to na autostradzie wystarczy pocisnąć 160-170 przez chwile i zaczyna migać kontrolka świec. Zauważyłem też, że na postoju, jeśli przytrzymamy gaz powyżej 3000 obrotów to po chwili zaczyna migać kontrolka świec i wpada tryb awaryjny. Dodam że auto ma bardzo dobre przyspieszenie itd. Objaw nie występuje jeśli obroty są powyżej wartości 3000 tylko przez moment - czyli przy bardzo mocnym przyspieszeniu. Po zgaszeniu auta i odpaleniu można jechać dalej bez objawów nawet 1000km. Dodam że kontrolka CHECK nie pali się w tym momencie. Wiadomo jak zaczyna migać sprężynka od świec to auto kręci się do max 3000 obrotów i do momentu ponownego uruchomienia nie ma opcji żeby było inaczej.
Autem jeżdżę bardzo dużo. Mam VCDS-a i co najciekawsze nie wywala żadnych błędów z tym związanych. Wpadłem na pomysł że może to wina filtra paliwa , bo nie wiadomo kiedy był wymieniany. Nie dopuszczam do zapalania się rezerwy itd więc dbam jak mogę, ale nie mogę ręczyć za poprzedniego właściciela.
Błędy z VCDS-a są następujące :
1 Fault Found:
18284 - Valve for Torque Support Mount
P1876 - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
RPM: 630 /min
Torque: 81.9 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.38 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Temperature: 88.2°C
Readiness: 0 0 1 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No SW: 4E0 910 043 HW: 4E0 820 043
Component: KLIMAAUTOMAT 016 0240
Revision: 00000022 Serial number: 00000000031354
Coding: 1316945
Shop #: WSC 02311 785 00200
VCID: DABBF4E315EA22CE3A7-808F
2 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 74
Mileage: 267007 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:00:25
Freeze Frame:
Voltage: 13.50 V
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 52
Mileage: 269716 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.08
Time: 05:48:52
Freeze Frame:
Voltage: 12.80 V
Temperature: 19.0°C
(no units): 57.0
(no units): 61.0
Temperature: -96.0°C
Raw, Form. N/A: 000 000 000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No SW: 4E0 910 105 HW: 4E0 815 069 D
Component: Heizgeraet H06 0290
Revision: 0000000F Serial number: 00000009001484
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: D9B9EBEF10EC29D633D-808C
2 Faults Found:
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 4E0-910-289.lbl
Part No SW: 4E0 910 289 A HW: 4E0 907 289
Component: Komfortgeraet H03 0030
Revision: 00300003 Serial number: W040311190329
Coding: 0004728
Shop #: WSC 02313 785 00200
VCID: 275D1D179618CF26F59-8072
Subsystem 1 - Part No: 4E0 910 853
Component: Heckdeckel P14H06 0070
Subsystem 2 - Part No: 4E0 907 719
Component: Neigungssensor H02 0020
2 Faults Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 43
Mileage: 267007 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:02:37
01134 - Alarm Horn (H12)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 43
Mileage: 253728 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.30
Time: 10:58:40
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 4E0-910-357.lbl
Part No SW: 4E0 910 357 HW: 4E0 907 357
Component: Pre-AFS H01 0040
Revision: 00000001 Serial number:
Coding: 0000003
Shop #: WSC 80093 222 69422
VCID: E2CBCC033DBAEA0E627-80B7
3 Faults Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:38
02235 - Stationary Cornering Lamp (Left) (M51)
010 - Open or Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:39
02236 - Stationary Right Cornering Lamp (Right) (M52)
010 - Open or Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:39
-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. Labels: 4E0-910-181.lbl
Part No SW: 4E0 910 181 A HW: 4E0 915 181
Component: ENERGIEMANAGER H02 0230
Revision: 00000000 Serial number: 00000005636115
Shop #: WSC 00018 264 06915
VCID: 1E3338F3C9420EEE86F-804B
Component: von
Coding: 000000000000000000000000000000000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
1 Fault Found:
00992 - Consumption Cut-Off Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 271200 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 11:49:10
Od jakiś kilku dni zauważyłem, że statycznej jeździe dajmy na to 140 kmh nic niezwykłego się nie dzieje. Jednak problem zaczyna się po przekroczeniu 3000 obrotów i utrzymaniu tego stanu przez kilka sekund .... dajmy na to na autostradzie wystarczy pocisnąć 160-170 przez chwile i zaczyna migać kontrolka świec. Zauważyłem też, że na postoju, jeśli przytrzymamy gaz powyżej 3000 obrotów to po chwili zaczyna migać kontrolka świec i wpada tryb awaryjny. Dodam że auto ma bardzo dobre przyspieszenie itd. Objaw nie występuje jeśli obroty są powyżej wartości 3000 tylko przez moment - czyli przy bardzo mocnym przyspieszeniu. Po zgaszeniu auta i odpaleniu można jechać dalej bez objawów nawet 1000km. Dodam że kontrolka CHECK nie pali się w tym momencie. Wiadomo jak zaczyna migać sprężynka od świec to auto kręci się do max 3000 obrotów i do momentu ponownego uruchomienia nie ma opcji żeby było inaczej.
Autem jeżdżę bardzo dużo. Mam VCDS-a i co najciekawsze nie wywala żadnych błędów z tym związanych. Wpadłem na pomysł że może to wina filtra paliwa , bo nie wiadomo kiedy był wymieniany. Nie dopuszczam do zapalania się rezerwy itd więc dbam jak mogę, ale nie mogę ręczyć za poprzedniego właściciela.
Błędy z VCDS-a są następujące :
1 Fault Found:
18284 - Valve for Torque Support Mount
P1876 - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
RPM: 630 /min
Torque: 81.9 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.38 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Temperature: 88.2°C
Readiness: 0 0 1 1 1
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No SW: 4E0 910 043 HW: 4E0 820 043
Component: KLIMAAUTOMAT 016 0240
Revision: 00000022 Serial number: 00000000031354
Coding: 1316945
Shop #: WSC 02311 785 00200
VCID: DABBF4E315EA22CE3A7-808F
2 Faults Found:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 74
Mileage: 267007 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:00:25
Freeze Frame:
Voltage: 13.50 V
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 52
Mileage: 269716 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.08
Time: 05:48:52
Freeze Frame:
Voltage: 12.80 V
Temperature: 19.0°C
(no units): 57.0
(no units): 61.0
Temperature: -96.0°C
Raw, Form. N/A: 000 000 000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No SW: 4E0 910 105 HW: 4E0 815 069 D
Component: Heizgeraet H06 0290
Revision: 0000000F Serial number: 00000009001484
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: D9B9EBEF10EC29D633D-808C
2 Faults Found:
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 4E0-910-289.lbl
Part No SW: 4E0 910 289 A HW: 4E0 907 289
Component: Komfortgeraet H03 0030
Revision: 00300003 Serial number: W040311190329
Coding: 0004728
Shop #: WSC 02313 785 00200
VCID: 275D1D179618CF26F59-8072
Subsystem 1 - Part No: 4E0 910 853
Component: Heckdeckel P14H06 0070
Subsystem 2 - Part No: 4E0 907 719
Component: Neigungssensor H02 0020
2 Faults Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 43
Mileage: 267007 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:02:37
01134 - Alarm Horn (H12)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 43
Mileage: 253728 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.30
Time: 10:58:40
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 4E0-910-357.lbl
Part No SW: 4E0 910 357 HW: 4E0 907 357
Component: Pre-AFS H01 0040
Revision: 00000001 Serial number:
Coding: 0000003
Shop #: WSC 80093 222 69422
VCID: E2CBCC033DBAEA0E627-80B7
3 Faults Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:38
02235 - Stationary Cornering Lamp (Left) (M51)
010 - Open or Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:39
02236 - Stationary Right Cornering Lamp (Right) (M52)
010 - Open or Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 43
Mileage: 271912 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.23
Time: 19:46:39
-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. Labels: 4E0-910-181.lbl
Part No SW: 4E0 910 181 A HW: 4E0 915 181
Component: ENERGIEMANAGER H02 0230
Revision: 00000000 Serial number: 00000005636115
Shop #: WSC 00018 264 06915
VCID: 1E3338F3C9420EEE86F-804B
Component: von
Coding: 000000000000000000000000000000000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
1 Fault Found:
00992 - Consumption Cut-Off Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 271200 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 11:49:10
Generalnie jak mruga "spirala" to coś jest nie tak z silnikiem. Pierwszy błąd wskazuje uszkodzoną poduchę silnika a to może już skutkować przejściem w tryb awaryjny (chociaż się jeszcze z tym nie spotkałem). Jaka wersje masz VCDS-a? Interfejs oryginał czy klon? Spróbuj odczytać błędy silnika innym urządzeniem.
Taki sam błąd poduszki mam od dłuższego czasu i nie powoduje pojawiania się kontrolki świec żarowych.
Moja rada to podłącz i pokaż błędy z ori VCDS lub VAS. Nie klona. Masz wykaz błędów jakie pojawiły się podczas analizy w ASO?
Moja rada to podłącz i pokaż błędy z ori VCDS lub VAS. Nie klona. Masz wykaz błędów jakie pojawiły się podczas analizy w ASO?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To może być sama różnych powodów. Potrzebny dokładny wykaz błędów ale z dobrego urządzenia. Niestety klony czasem przekłamują a taki błąd jak ten powodujący zapalenie się kontrolki świec żarowych musi zostać w sterowniku zanotowany.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Teoretycznie możesz. Nie szalej, jedz spokojnie, będzie dobrze
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Chyba mam jakiś trop. Dzisiaj dolewając płynu do spryskiwaczy i kontrolując olej poruszałem ręcznie cięgnami od klap. Luzu nie maja ale popsikalem je sprejem tak dla sprawdzenia w sumie. Wracając z Katowic do Gorzowa dawałem mocno na A4 cos w okolicach 200. Po 200km nie pojawiła sie kontrolka ani razu. Czy to moze byc to ?
Od klap wirowych wywala CHECK a nie kontrolkę świec żarowych (miałem ostatnio). Ale same kolektory warto wyczyścić jeśli ciężko chodzą, może się zawaliły już. Ale to chyba nie do końca to jest tu jeszcze problemem
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przez weekend jeszcze raz podłącze VCDS-a ... może coś sterownik zapamiętał i wywali błąd. Jeśli nie to podjade do ASO w Szczecinie i podepnę pod ich kompa. Najgorszy jest totalny brak czasu ...
[ Dodano: 2017-06-21, 22:14 ]
Witam .
Dopiero znalazlem chwile i podlaczylem jeszcze raz VCDS-a
o to co wyszło :
18284 - Valve for Torque Support Mount
P1876 - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
RPM: 651 /min
Torque: 74.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.15 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Temperature: 90.9°C
17428 - Fuel Pressure Regulation
P1020 - 002 - Control Range Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 2814 /min
Torque: 3.9 Nm
Speed: 110.9 km/h
Duty Cycle: 0.4 %
Voltage: 12.69 V
Temperature: 24.3°C
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 000 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
RPM: 21 /min
Torque: 19.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 9.35 V
Duty Cycle: 9.9 %
Duty Cycle: 9.9 %
Temperature: 91.8°C
Oprócz tego :
Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V
Jeśli dobrze myślę to czujnik ciśnienia paliwa tak ?
a co ze skrzynią ? skąd taki błąd nagle ?
pozdrawiam
[ Dodano: 2017-06-21, 22:56 ]
ps.
mam nadzieje że to nie pompa wysokiego ciśnienia
[ Dodano: 2017-06-21, 22:14 ]
Witam .
Dopiero znalazlem chwile i podlaczylem jeszcze raz VCDS-a
o to co wyszło :
18284 - Valve for Torque Support Mount
P1876 - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
RPM: 651 /min
Torque: 74.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.15 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Temperature: 90.9°C
17428 - Fuel Pressure Regulation
P1020 - 002 - Control Range Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 2814 /min
Torque: 3.9 Nm
Speed: 110.9 km/h
Duty Cycle: 0.4 %
Voltage: 12.69 V
Temperature: 24.3°C
18080 - Coolant Fan Control 1
P1672 - 000 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
RPM: 21 /min
Torque: 19.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 9.35 V
Duty Cycle: 9.9 %
Duty Cycle: 9.9 %
Temperature: 91.8°C
Oprócz tego :
Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V
Jeśli dobrze myślę to czujnik ciśnienia paliwa tak ?
a co ze skrzynią ? skąd taki błąd nagle ?
pozdrawiam
[ Dodano: 2017-06-21, 22:56 ]
ps.
mam nadzieje że to nie pompa wysokiego ciśnienia
Błąd na z garach będzie od ciśnienia paliwa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Pompa wysokiego cisnienia, pompy paliwa w baku.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG