Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3 02 3.0MPI ] Multitronic Zmiana 6 na 7 biegów (lameli)

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 02 3.0MPI ] Multitronic Zmiana 6 na 7 biegów (lameli)

Post autor: colln » 31 maja 2017, 13:19

Proszę o jakieś namiary i opinie na temat zmiany (przeróbki) w skrzyniach multitronic z 6 biegami na 7 biegów (tzw lameli) , gdzie to zrobić w rozsądnej kwocie itp
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6064
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 maja 2017, 13:55

Masz 2004r, pewnie początek produkcji ? Sopa Ci to m.in zrobi, ale pytanie czy jest w ogóle sens ? Nie lepiej już tam TIPa wrzucić ? Koszta i tak polecą w parę k PLN
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 31 maja 2017, 14:18

Nie chcę tipa (świadomie kupowałem auto z takim silnikiem i taką skrzynią <okok>
Pytam o to bo słyszałem że w ten sposób "zabezpiecza" się skrzynię na przyszłość

PS. A może chociaż samego nowszego oprogramowania (bez zmiany na 7)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6064
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 maja 2017, 14:27

Wątpię by nowszy soft poprawił żywotność skrzyni (sterownik updejtują Ci i w ASO). To właśnie 7 płytkę po to zrobili, ale w kwestii Multi to i tak niewiele zmienia. Dla mnie ta skrzynia jest nieporozumieniem, tak jak późniejsze pchanie do D3 2.8 FSI z nią.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 02 cze 2017, 09:59

Zadzwoniłem wiec do ASO i należy podstawić auto - odczytają czy jest nowszy soft (to za free) i jeśli tak to można wgrać koszt równowartość ok 2 roboczogodzin tj ok 700zł
Przeróbki na 7 lameli w ASO nie robią

PS. Co do samego wyboru skrzyni to jest to indywidualna sprawa - ja jestem mega zadowolony, w kwestii żywotności wystarczy podmieniać olej (płyn) 4 litry syntetycznego CVT to ok 150zł i 15 minut roboty (nie trzeba miski nawet ściągać bo jej zwyczajnie nie ma ;)

[ Dodano: 2017-06-02, 09:59 ]
dice111 pisze:Sopa Ci to m.in zrobi, ale pytanie czy jest w ogóle sens ?
Zapytałem - owszem koszt ok 3.5K więc na drugą czesć Twojej wypowiedzi czy to ma sens - chyba nie bardzo
Jeśli dobrze rozumiem to by przerobić ta skrzynię na 7 trzeba kupić nowe tarczki np takie:
Obrazek

http://midparts.com.pl/pl/p/01J-0AN-MUL ... TARCZ/3288

niecałe 10% kwoty... i trochę roboty (skrzyni nie trzeba całej rozbierać bo mechanizm sprzęgła jest z przodu), pozostaje kwestia wgrania nowego oprogramowania - a to myślę że ktoś z forum ma taką możliwość :]

No chyba że jeszcze coś o czym nie wiem?

Obrazek
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl