części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 W12 ] Kończący się rozrusznik?

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

[D3 04 W12 ] Kończący się rozrusznik?

Post autor: maromko » 03 cze 2017, 22:32

Czy to rozrusznik się kończy?
Problem występuje tylko na ciepłym silniku, na zimnym kręci bez problemów. filmik filmik2
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 19:53 przez maromko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 cze 2017, 23:25

Stawiałbym na akumulator bo jakoś za bardzo przyciemnia FIS-a podczas odpalania.

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 04 cze 2017, 00:15

Nie akumulator, tak mi się wydaje bo raz że jest nowy (1 rok) dwa bo po 30 minutach postoju odpala bez problemu i codziennie przez ostatnie miesiące na tym samym akumulatorze odpala z rana i za każdym razem gdy silnik jest średnio rozgrzany. Dzisiaj po raz pierwszy od zakupu auta rozrusznik zrobił tak że nie mial sił kręcić, gdyby akumulator po odpaleniu i jeździe przez powiedzmy godzinę odpalał by tak samo żwawo a i akumulator sam by się nie naładował przez noc. Tak mi się wydaje.

Hgo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 02 sty 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hgo » 04 cze 2017, 00:38

123
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 01:37 przez Hgo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 cze 2017, 20:57

maromko, nowy akumulator prawidłowo zakodowany? Nie masz błędów w sterowniku zarządzania energią?

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 04 cze 2017, 21:18

Akumulator raczej dobrze bo porównywałem ustawienia z mojej 4.2 z W12 i oba były takie same. Taki sam był poprzedni a nowy zamontowałem tylko wyłącznie dla tego że stary poszedł z poprzednim autem na sprzedaż i w poprzedniej A8 nie działy się takie "akcje" a i przed wymianą akumulatora w W12 działo się identycznie

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 cze 2017, 21:22

Skoro to nie aku to ewidentnie rozrusznik ...wymiana to katorga <boisie>

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 04 cze 2017, 21:24

A jakie były by objawy słabej masy?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 cze 2017, 21:41

Błędy związane z napięciem w sterowniku silnika...

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 05 cze 2017, 00:58

No to nie ma takowych. Czyli co? Sanki w dół? I wyciągamy rozrusznik? "Obudowa filtra oleju" gdzieś wyczytałem muszę zdemontować, by "ich" ten tego za 12 litrów oleju <onie> dobrze że serwis mi się zbliża.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 cze 2017, 13:00

Sanek na pewno nie musisz demontowac, poza tym chcac to zrobic musialbys podwiesic silnik. Co do filtra oleju tez nie jestem pewien ...na pewno trzeba wytargac prawa lape silnika, inaczej ani rusz.

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 02 lip 2017, 12:40

Tak wiec, zostawiłem auto u mechanika który postanowił podjąć się wymiany rozrusznika - I NIE JEST DOBRZE.
Silnik poszedł w dol, z 15-20 cm musieliśmy go opuścić aby zacząć. (przy okazji zdemontowaliśmy górę silnika i wymieniłem czujnik G62 bo był do wymiany a dostęp dużo lepszy)
Lewa łapa silnika musiała być zdemontowana aby dostać się do rozrusznika i niespodzianka - dwie śruby od dołu rozrusznika bez problemu zostały odkręcone ale z kolei dwie u góry już nie, nie było mnie przy tym ale mechanik mówi ze bez demontażu katalizatora nie ma szans - a patrząc na to wszystko uważam ze aby wyciągnąć katalizatory należny całkowicie wyjąc silnik.

Podsumowując nie daliśmy rady wymienić rozrusznika - mam nadzieje ze problem nie będzie się pogłębiał.

[ Dodano: 2017-07-02, 12:40 ]
Taka myśl: napewno gdzies jest przekaźnik od rozrusznika. Może to on nawala? Gdzie go mogę znaleźć?

kkrzysi0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:17
Lokalizacja: LU/JG

Post autor: kkrzysi0 » 08 lip 2017, 11:07

Musiałbyś się dobrać do przewodów na rozruszniku i w trakcie odpalania sprawdzić jakie napięcie.

Przekaźnik jest na 99% dobry bo rozrusznik próbuje kręcić, ale jakby brakowało mu 'mocy' - czyli styki przy akumulatorze, masa przy silniku, plus przy rozruszniku, sprawdzone?

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 10 gru 2017, 19:47

Jestem po wymianie rozrusznika. <chura> Ale coś jeszcze jest nie tak jak powinno <bezradny>
Bateria sprawdzona pod obciążeniem ma 70% "życia"
Przy odpalaniu spada napięcie do bodajże 7V
Ładowanie jest na poziomie >14V
Na zimnym pali tak jak bym chciał i tak jak powinien, szybko kręci rozrusznikiem i krótko, odpala po sekundzie.
Na ciepłym jest różnie. Czasami odpali od razu ale większość razy kręci dłużej, wolniej rozrusznikiem, ale ostatecznie odpala.

Błędów brak.
Mam kilka hipotezy po rozmowie z elektrykami jak i mechanikami.
Pierwsza to rozrusznik nie sprawny - no nie wydaje mi się aby szeryfisch wsadził mi jakiś syf.

Druga bateria nie sprawna. Dwie baterie podłączone na poczet testów obie mają spadek do około 7V podczas rozruchu.

Trzecia to dodatkowe obciążenie przy starcie na ciepłym silniku, opór na rolkach lub alternatorze. Łatwe jak i nie łatwe do sprawdzenie, wystarczy pasek ściągnąć na ciepłym silniku no ale dostań się tam?! Jutro postaram się to zrobić, sprawdzić rolki jak się kręcą. Ale czy to może być powodem?

Co jeszcze wyczytałem to czujnik położenia wału, raczej jeden lub więcej z czterech czujników. Może to być powodem?

Filmik pierwszy i drugi

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 10 gru 2017, 20:26

W mojej ocenie akumulatory złom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl