Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 06 3.0TDI ] Problem z ładowaniem

emillime
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2017, 20:51
Lokalizacja: Grudziądz

[D3 06 3.0TDI ] Problem z ładowaniem

Post autor: emillime » 05 cze 2017, 18:23

Witam, przeczytałem chyba już większość różnych podobnych tematów na różnych forach ale ręce mi już opadają, i brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie mojego problemu.

Mam problem z ładowaniem w moim A8L 3.0TDI 06r. Mianowicie ładowanie na wyłączonych wszystkich odbiornikach miałem na poziomie 13,0V a na włączonych światłach klimie itp. nawet poniżej 12V. po wymianie alternatora (myślałem że tu jest problem) i zakodowaniu mojego akumulatora 100Ah z kodami od Varty 110Ah (bo był zakodowany jakiś 80Ah) ładowanie podskoczyło do ok 13,4V na wył. odbiornikach i 12,7 na włączonych.



Postanowiłem zmienić jeszcze sterownik zarządzania energią (używany ale o takich samych numerach i parametrach) po podłączeniu na próbę, przed zakodowaniem miałem informację że akumulator ma 10% i ładowanie było na poziomie 14,1V po zakodowaniu problem powrócił i znów mam 13,2V na wył. i 12,7 na wł.

Może ktoś coś podpowie? ps. problem w tym że auto jeździ głownie na odcinku 8-10km do pracy i powrót, a przy takim ładowaniu muszę mieć wszystkie udogodnienia wyłączone (podświetlenia, światła dzienne, coming home itp.) bo w przeciwnym razie dwa trzy tygodnie i problem z odpalaniem.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 cze 2017, 07:25

Zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze na początek. Ja dla przykładu mam 14.0 na alternatorze i 13.6-13.7 na akumulatorze przy włączonym wszystkim co się da w aucie :)

Akumulator powinno się kodować tylko jeśli jest w pełni naładowany. Po naładowaniu akumulatora do pełna jakimś prostownikiem/ładowarką dopiero wykonaj kodowanie i zobacz różnicę.

Jeśli już wymieniasz sterownik akumulatora to tylko an ten z literą C na końcu. Inne są bez sensu :)

P.S. Weź do ręki miernik, bo coś czuję, że opierasz się tylko o VCDS'a tak?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

emillime
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2017, 20:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: emillime » 06 cze 2017, 20:16

Wartości które podaje są wartościami z miernika. Ładowanie na alternatorze 14,2V a na wszystkim włączonym przy aku, od 12,3V do 12,7V.

Akumulator kodowałem po ładowaniu do pełna prostownikiem (na wyciągniętym aku z auta) Bateria po naładowaniu ma ok 12,75V więc raczej prawidłowo.

Sterownik standardowo miałem z literką C i taki też wymieniłem.

Ciekawe jest to że po dwóch trzech tygodniach czuje że auto już słabo odpala ale na komputerze poziom naładowania jest bez zmian 100% ( gdzie przy 12,2V powinno być już 60%)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 cze 2017, 20:27

Sprawdź kable masowe. Wszystkie połączenia. Nie wiem gdzie dokładnie się znajdują(w okolicy słupka środkowego) ale czytałem, że są często przyczyną słabego ładowania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

hasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 14 paź 2016, 10:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 07 cze 2017, 23:18


szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 07 cze 2017, 23:53

Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

emillime
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2017, 20:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: emillime » 11 cze 2017, 17:29

Nie miałem czasu ostatnio żeby coś działać ale dziś z ciekawości na szybko dobrałem się do tego połączenia pod nogami pasażera... i tu faktycznie może być problem bo na odpalonym aucie po dotknięciu i poruszaniu tym kablem ładowanie skoczyło z 13,2 do 13,8 i kabel na odcinku od łączenia w kierunku komory jest gorący.

Czy gdzieś jeszcze są takie, lub podobne łączenia nie licząc okolic aku?
Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny?
Po trasie wartości są podobne lub niższe, a alternator jest po regeneracji ale w 100% profesjonalnej bo praktycznie stara jest tylko obudowa ale wygląda jak nowy i działa jak najbardziej poprawnie.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 11 cze 2017, 18:34

Doprowadź jeszcze na próbę niezależną masę : silnik - karoseria i wtedy zobacz jeszcze .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl