części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?

ericson
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 21 kwie 2016, 12:22
Lokalizacja: wawa

[D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?

Post autor: ericson » 05 maja 2017, 09:51

Postanowilem zajrzeć w ustawienia ,vag pokazuje w polu 001 dawke 11mg,podobno powinna byc mniejsza,pompa jest po naprawie,odpala ladnie,nie kopci,drazac temat dowiaduje sie ze dawke nie mozna zmienic poprzez ustawienia,lecz recznie w pompie-cytat :trzeba odkręcić sterownik i pod nim na taśmie z przewodami jest czujnik i trzeba go przesunąć , jest to niewielki ruch czujnika a powoduje zmiany w dawce. Czy ktos juz to z was u siebie robil i moze potwierdzić ta teorie?

[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 03 cze 2017, 22:51

<hihi>

Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).

Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).

<okok>

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 05 cze 2017, 08:18

Coś się dzieje z autem, że sprawdzasz tu i tam? Czy po prostu chcesz gdzieś wsadzić ręce ;) ?

ericson
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 21 kwie 2016, 12:22
Lokalizacja: wawa

Post autor: ericson » 08 cze 2017, 06:44

Piotr_Bocian pisze:<hihi>

Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).

Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).

<okok>
dzieki za konkret

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 08 cze 2017, 17:20

Bardzo proszę, daj znać, jak sobie poradziłeś <hihi>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 cze 2017, 19:02

Jaką masz wartosc wpisana w adaptacji dawki?
Powyżej 8mg to już jest jakaś awaria.
Tak jak Piotr Bocian napisał wyższą na vag to w realu za mało paliwa. Ale może byc tak ze ktoś źle poskładal pompę i pokrcił w adaptacjach

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 08 cze 2017, 19:29

Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. <bezradny>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 cze 2017, 20:06

Piotr_Bocian pisze:Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. <bezradny>
Co prawda w a8 tego nie robiłem Ale w a4 2.5 AFB 150KM szło
Może login zły?

Tutaj cytat:
2.5 TDI V6 Login (Adaptation):

Automat / Manual

BDG: 35341 / 35342

BDH: 35331 / 35332

BAU: 35361 / 35362

Opis zmiany dawki startowej,wolnych obrotów, EGR

Wybieramy:

1 engine

11 login i tu wpisujemy kod który odpowiada naszemu silnikowi

10 adaptacja i tu jest możliwość wybrania 5 logów:

1 Możemy ustawić dawkę paliwa na wolnych obrotach

2 ustawienie wolnych obrotów

3 współczynnik wypełniania egr

4 nie wiem co znaczy

5 zmiana dawki startowej przy uruchomieniu

Pamiętamy żeby sobie zapisać wszystkie parametry które będziemy zmieniać,żeby było można sobie do nich wrócić

Po zmianie parametru wciskamy test a później Save i gotowe

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 08 cze 2017, 21:03

Dawkę startową można zwiększyc przy pomocy VAG(jesli auto kiepsko odpala) i to działa

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 08 cze 2017, 22:24

To Ty piszesz o dawce startowej czy dawce biegu jałowego, o którą kolega zakładający temat zadał pytanie?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 cze 2017, 22:49

Log 1 dawka biegu jałowego
Log 5 dawka startowa

Niech kolega napiszę co tam siedzi pod maska

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 08 cze 2017, 23:29

W 001 możesz wpisać jakąkolwiek wartość - tak dawki biegu jałowego nie zmienisz.

Dawkę startową można jak najbardziej zmieniać.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 cze 2017, 06:30

Piotr_Bocian, całkiem możliwe bo te vp44 to mialy rozne sterowniki. Ja bawiłem się z pompa której nie trzeba było dopasowywać pinem . W nowszych już tak.

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 09 cze 2017, 08:45

Obojętne, czy jest to jeszcze KL, czy już CAN, w VP44 nie ma możliwości zmiany dawki biegu jałowego VAGiem. Oczywiście możemy wpisywać wartości w okno adaptacji, aczkolwiek pragnę zauważyć (porównanie) kanał dawki startowej masz wartości do pewnej liczby i innych wpisać nie możesz (najmniejsza i największa), natomiast w kanale adaptacji dawki biegu jałowego możesz wpisać co Ci do głowy przyjdzie, sterownik przyjmie tą wartość, ale i tak nic z niej nie wyniknie.

Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 cze 2017, 12:16

Piotr_Bocian, aż jak będzie najbliższa okazja to sprawdzę bo może mi się coś pokręciło. <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl