Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.0MPI/LPG ] Silnik V6 3.0 źle ustawiony rozrząd? L

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 04 3.0MPI/LPG ] Silnik V6 3.0 źle ustawiony rozrząd? L

Post autor: colln » 09 cze 2017, 11:49

Proszę o analizę logów dla silnika V6 3.0 ASN w kwestii ustawienia rozrządu

log statyczny i dynamiczny

Statyczny

Dynamiczny
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 09 cze 2017, 12:50

jest prawie idealnie ustawiony

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 09 cze 2017, 13:56

W grupie 093 mam wartości 12-5-12-12 a tam chyba powinno być blisko 0-0-0-0 ?

Tak kanał 093 na ciepłym na postoju:

Obrazek
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 cze 2017, 22:59

Jeżeli rozrząd robiony był bez blokad albo z blokadami jakiegoś niewiadomego pochodzenia to właśnie tak to wygląda, jeżeli dobrze pamiętam to wartości nie powinny przekraczać 8 stopni <hmm>

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 cze 2017, 10:05

Ustawiane z blokadami, widać jakiś błąd w sztuce
Może ktoś udostępnić procedurę ustawiania z jakiejś serwisówki czy autodaty ..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 cze 2017, 00:37

Mam po niemiecku jak nie przeszkadza to wstawie ;-)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 11 cze 2017, 01:16

przecież chyba z obrazkami jest - wrzuć ;)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 cze 2017, 22:29

Nie miałem czasu wcześniej, poniżej dwa PDF-y ...musiałem podzielić ;)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 cze 2017, 10:39

Chyba cały "bajer" ustawienia tego rozrządu to odpowiednie momenty przy naciąganiu.. ?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 cze 2017, 21:02

Generalnie chodzi o to by przy demontażu i montażu założone były odpowiednie blokady i wszystkie koła luźne.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 19 cze 2017, 10:13

W VCDS w bloku 093 pokazuje te wartości - można tym się posiłkować podczas ustawiania (bo jeśli dobrze rozumiem to te wartości są też pokazywane na niepracującym silniku ?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 19 cze 2017, 21:40

colln pisze:bo jeśli dobrze rozumiem to te wartości są też pokazywane na niepracującym silniku
No nie bardzo, te wartości oblicza sobie sterownik podczas pracy ...na nie pracującym silniku, sterownik nie ma pojęcia w jakim położeniu znajdują się obecnie wałki.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 cze 2017, 09:19

Też tak myślałem do momentu kiedy podłączyłem na wyłączonym i pokazało wartości j/w - to co to za wartości bo chyba nie ma opcji że jakieś zapamiętane..?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 cze 2017, 18:58

Nigdy tego nie sprawdzałem ale podejrzewam, że to ostatnie obliczone położenie wałków <bezradny>

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 23 cze 2017, 09:13

Chyba tak, bo jak wykasowałem wszystko to były puste pola.
Ok potrzebuję namiar do kogoś kto to robił wie już co i jak i umie ustawić
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl