części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 02 W12 ] Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i jak go

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

[D2 02 W12 ] Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i jak go

Post autor: tanatorq » 25 cze 2017, 15:17

Cześć chciałem skontrolować stan oleju w silniku W12 i ewentualnie uzupełnić . Dodam, że na zimnym silniku bagnet ledwo dotyka oleju a na ciepłym jest na minimum. Obie próby robione były przy zgaszonym silniku, natomiast mierzyłem poziom na odpalonym i wygląda mi na to, że jest to najbardziej miarodajny pomiar, czy to prawda, że w W12 poziom oleju kontroluje się na odpalonym silniku? I jeśli tak to czy na odpalonym zimnym, ciepłym, czy obojętne? Dodatkowo proszę by ktoś podpowiedział, co trzeba zrobić by wymienić tam olej, ile jest korków spustowych, i czy jest możliwe by podczas szybkiego dolewania oleju, dostał się on do kolektorów ssących?

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 25 cze 2017, 18:31

Na pewno na rozgrzanym silniku do temp roboczej i auto musi postać chwilę.

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tanatorq » 27 cze 2017, 22:57

Ogólnie podzielę się spostrzeżeniami, jeśli się mylę i ktoś jest tego 100% pewien, niech mnie poprawi.

Robiłem pomiary na zgaszonym silniku zimnym i rozgrzanym, jak pisałem, na zimnym silniku, bagnet ledwo dotykał miarki, na rozgrzanym zgaszonym był na minimum.

Na odpalonym zimnym, silnik robił podciśnienie i gdy wyciągałem bagnet, silnik zaczynał kuleć i mało nie zgasł, na miarce było ponad połowa na skali między max a min.

Na odpalonym rozgrzanym do temperatury roboczej, bagnet wskazywał maximum i silnik nic nie kulał.

Wyjaśniając - na odpalonym silniku w W12 nie jest jak w innych autach czy to 4.2 czy innych, to jest, na odpalonym silniku jeśli włoży się czysty bagnet, to nie zarzyga go całego i widać pomiar jak w zwykłym aucie, w którym robi się pomiar na zgaszonym silniku.

Jako, że w każdym aucie sprawdza się stan oleju na zgaszonym silniku i pomiar wykazał mi za mało oleju, to nie wiedząc tego co wiem teraz, dolałem olej mniej więcej tyle ile mi się wydawało, czyli dwa litry.


Po kilku kolejnych próbach, doszedłem do wyżej wymienionych wniosków i dolewam olej na odpalonym i rozgrzanym do temperatury roboczej silniku i według mnie jest gites.

Czekam na odpowiedzi, Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 sty 2022, 12:15 przez tanatorq, łącznie zmieniany 1 raz.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 28 cze 2017, 00:33

D2 W12 ma suchą miskę, poziom oleju sprawdza się na zgaszonym silniku, ale trzeba mieć ...... stoper. Niewłaściwy stan oleju jest w 90% przypadków przyczyną awarii tych motorów (po prostu ludzie nie wiedzą jak sprawdzać stan oleju i potem jest draka i opinia ze to silnik do dupy)

Procedura sprawdzania oleju jest taka:

1. Stawiasz auto na równym podłożu
2. Olej musi być nagrzany minimum do 80 stopni (można podejrzeć vagiem w 134 bloku, pozycja 1)
3. Przed wykonaniem pomiaru poziomu oleju samochód musi pracować przynajmniej przez 2 minuty na wolnych obrotach
4. Po 2 minutach pracy gasisz silnik
5. Odpalasz stoper i czekasz dwie minuty (silnik zgaszony)
6. Po tych dwóch minutach wyjmujesz miarkę i sprawdzasz poziom oleju.

No i teraz opcje są dwie. Mogą być dwa rodzaje bagnetów.

a) Pierwszy z 11 nacięciami (liczymy je od dołu bagnetu - nacięcie pierwsze jest najniżej na bagnecie). Poziom oleju musi być pomiędzy piątym i ósmym nacięciem na bagnecie. Piąte nacięcie to minimalny stan oleju. Ósme nacięcie to maksymalny stan oleju.
b) Drugi - zwykly bagnet z nacięciami poziomu max i min - oczywiście tutaj akurat wszystko jest jasne
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 cze 2017, 07:42

tanatorq pisze:Ogólnie podzielę się spostrzeżeniami, jeśli się mylę i ktoś jest tego 100% pewien, niech mnie poprawi.(...)
Radzę poczytać i się doszkolić:
http://www65.zippyshare.com/v/RWQyBM7E/file.html
http://www53.zippyshare.com/v/4Heh0l8t/file.html
Black Cars Matters

tanatorq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:42
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tanatorq » 03 lip 2017, 09:49

Serdecznie dziękuję chłopaki za odzew, te dwa PDF są bardzo pomocne, macie może jakieś inne zbiory wiedzy na temat w12? To by było dla mnie pomocne, gdyż zazwyczaj z naprawą auta radzę sobie sam, a jak doskonale wiemy, w12 jest innym silnikiem niż wszystkie.

Dodatkowo przy okazji szukam źródła do jakiegoś dobrego programu diagnostycznego, niestety działam na polskim vagu i niebardzo jest on mi pomocny w niektórych sytuacjach.
Pozdrawiam

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 03 lip 2017, 10:27

Co do oprogramowania to VCDS napewno pomoże :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl