Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.0MPI/LPG ] sonda lambda

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

[D3 04 3.0MPI/LPG ] sonda lambda

Post autor: PITER82 » 27 lip 2014, 22:10

wysypała mi sie sonda wyskoczył mi żułty silniczek oraz napis servis! na jaką mam zmienic sonde posidajac instalacje gazowa w mojej ślicznotce bo ci co zakładali mi instalacje nie wymienili sondy i nie wiem jaka powinna być ??

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 30 lip 2014, 06:18

po katalogo w jakimkolwiek sklepie dobierzesz prawidlowa, ale w Twoim silniku to zapewne poczatek dosc powaznego problemu. Jak w 3.0 zaczyna odzywac sie sonda to wysypal sie katalizator. Bez katow ten silnik wiecznie sypie bledami. pomaga jedynie programowe usuniecie tylnych sond lub kupno nowych lub regeneracja katalizatorow.

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 24 sie 2014, 21:05

robiłem modernizacje układu wydechowego tzn cały wydech jest z kwasówki założone sa super katy oraz x-pipe wiec nie wiem ale wydaje mi sie ze zanim to zmodernizowalem to sady przez instalacje lpg (bo taka kupiłem juz) wysypaly sie sondy

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 24 sie 2014, 22:31

Sondy nie wysypuja sie przez instalacje lpg. Jesli zmodernizowales uklad wydechowy i naruszyles w jakis sposob fabryczny zestaw sonda -pre kat - kat - sonda to blad bedzie zawsze bo asn jest na to czuly. Jedyna poprawna modyfikacje ktora powinienes dolozyc do modyfikacji wydechu to programowe usuniecie tylnych sond ktore sluza tylko do kontroli stanu katalizatora.

maciejka30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2014, 21:45
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: maciejka30 » 06 wrz 2014, 21:18

Witam. Mam S8 4,2 . Wyskoczył mi błąd sondy już drugi raz, auto pali więcej paliwka niż wcześniej, ogólnie jeżdżę spokojnie. Jak wielkie ma to znaczenie na spalanie ?? Błąd dotyczy pierwszej sondy.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 12 wrz 2014, 23:09

Sonda jest potrzebna do poprawnego ustalenia skladu mieszanki. Czemu najzwyczajniej nie wymienisz? Przeciez to nieduzy koszt.

Napisales , ze pali wiecej jak wczesniej. Takze od aktualbego wyniku odejmij stary i masz odpowiedz w jaki sposob tzn ile l/100km wiecej potrzebuje teraz Twoje auto.
jednak wskazana jeszcze diagnostyka sondy, sam blad nie mowi na 100% ze uszkodzona jest sonda. Czesto przypalaja sie kable bo wiazki nie sa poprawnie pozapinane.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 06 lip 2017, 13:10

Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin -

edycja:
usunąłem numer Vin (nie jest już potrzebny bo sondy do każdej wersji można dobrać z linku który podałem niżej)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 09:17 przez colln, łącznie zmieniany 3 razy.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 06 lip 2017, 13:47

Brakuje 1 znaku w VIN - sprawdź
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 06 lip 2017, 20:50

colln pisze:Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin w razie potrzeby: WAUZZZ4EXN018244
bierz tylko oryginalne , Michał ci dobrze dobierze <okok> <okok> ja mialem zamiennik i tragedia a jak masz lpg w asn 220km to powodzenia tylko oryginalne sondy

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 06 lip 2017, 22:28

michalwruszak pisze:Brakuje 1 znaku w VIN - sprawdź
faktycznie , poprawiłem
PITER82 pisze:a jak masz lpg w asn 220km to powodzenia tylko oryginalne sondy
owszem mam ale u mnie jest Ciekły (bez reduktora) VIALLE więc zero problemów w tej kwestii :)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 06 lip 2017, 22:57

miałem Artur ten silnik bo jestem po swap-e na 4.2 bfm i powiem ci ze to silnik specjalnej troski :) ja na tym silniku zęby połamałem tak wiec jak masz jakies pytania odnisnie ASN to daj znac na PW zawsze jakos pomoge :) <okok>

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 lip 2017, 09:26

Czy specjalnej troski... no może jest bardziej wrażliwy gdy coś kuleje albo nie każdy jak się okazuje umie w nim rozrząd ustawić, no ale jeśli wszystko jest ok to odwdzięcza się dużo mniejszym zużyciem paliwa - ja celowo takiego szukałem i póki co nie żałuję a o sondy pytam przy okazji przeglądu z okazji przedwakacyjnych wyjazdów bo widziałem ze mam z 2012 roku i tylko ich numery jakoś mi się nie pokrywają z katalogiem (ale mówię o katalogu w Auto-Partner)

[ Dodano: 2017-07-11, 10:31 ]
Przy okazji natknąłem się na fajny online katalog BOSCH

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... cle-search

[ Dodano: 2017-07-21, 09:26 ]
Już wiem co mi się "nie zgadzało" - patrzyłem na drugą sondę (diagnostyczną) myśląc że to pierwsza. Pierwsza (regulacyjna) jest dość głęboko i schowana.
Poniżej fotka właśnie tej drugiej (diagnostycznej za katem a właściwie w połowie kata której numery oczywiście są ok) :
Obrazek

Foto nowej regulacyjnej (pierwszej przed katalizatorem nieważne czy prawa czy lewa - idą takie same)
Obrazek

Chodzi tylko o wtyczki - to co kupimy teraz BOSCH będą mieć czarne wtyczki i bez wypustki (ale to nic nie robi)
Obrazek

PS. Tak z ciekawości wymieniłem swoje sondy (choć te co były wszystko wskazywało że jak najbardziej są ok, po wymienia 1 strony okazało się że powstały różnice i system zaczął wprowadzać korekty, wymieniłem wiec też drugą stronę i korekty są jak być powinny.
Wniosek: Sondy przebadane na wszystkie sposoby (łącznie z testem katów i sond takim co to system każe dodać gazu a obroty trzyma sam ok 2000 i testuje i też wsio ok. A jednak po wsadzeniu nówek jest różnica, czyli stare sondy choć pracują nie wykazują błędów i ogólnie ok to jednak się starzeją i należy je wymieniać nie czekać aż wywali checka
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl