![]() |
![]() |
[D3 04 3.0MPI/LPG ] sonda lambda
-
- Super Klubowicz
- Posty: 622
- Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
- Lokalizacja: UK Irlandia polnocna
[D3 04 3.0MPI/LPG ] sonda lambda
wysypała mi sie sonda wyskoczył mi żułty silniczek oraz napis servis! na jaką mam zmienic sonde posidajac instalacje gazowa w mojej ślicznotce bo ci co zakładali mi instalacje nie wymienili sondy i nie wiem jaka powinna być ??
po katalogo w jakimkolwiek sklepie dobierzesz prawidlowa, ale w Twoim silniku to zapewne poczatek dosc powaznego problemu. Jak w 3.0 zaczyna odzywac sie sonda to wysypal sie katalizator. Bez katow ten silnik wiecznie sypie bledami. pomaga jedynie programowe usuniecie tylnych sond lub kupno nowych lub regeneracja katalizatorow.
Sondy nie wysypuja sie przez instalacje lpg. Jesli zmodernizowales uklad wydechowy i naruszyles w jakis sposob fabryczny zestaw sonda -pre kat - kat - sonda to blad bedzie zawsze bo asn jest na to czuly. Jedyna poprawna modyfikacje ktora powinienes dolozyc do modyfikacji wydechu to programowe usuniecie tylnych sond ktore sluza tylko do kontroli stanu katalizatora.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 sie 2014, 21:45
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Sonda jest potrzebna do poprawnego ustalenia skladu mieszanki. Czemu najzwyczajniej nie wymienisz? Przeciez to nieduzy koszt.
Napisales , ze pali wiecej jak wczesniej. Takze od aktualbego wyniku odejmij stary i masz odpowiedz w jaki sposob tzn ile l/100km wiecej potrzebuje teraz Twoje auto.
jednak wskazana jeszcze diagnostyka sondy, sam blad nie mowi na 100% ze uszkodzona jest sonda. Czesto przypalaja sie kable bo wiazki nie sa poprawnie pozapinane.
Napisales , ze pali wiecej jak wczesniej. Takze od aktualbego wyniku odejmij stary i masz odpowiedz w jaki sposob tzn ile l/100km wiecej potrzebuje teraz Twoje auto.
jednak wskazana jeszcze diagnostyka sondy, sam blad nie mowi na 100% ze uszkodzona jest sonda. Czesto przypalaja sie kable bo wiazki nie sa poprawnie pozapinane.
Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin -
edycja:
usunąłem numer Vin (nie jest już potrzebny bo sondy do każdej wersji można dobrać z linku który podałem niżej)
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin -
edycja:
usunąłem numer Vin (nie jest już potrzebny bo sondy do każdej wersji można dobrać z linku który podałem niżej)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 09:17 przez colln, łącznie zmieniany 3 razy.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Brakuje 1 znaku w VIN - sprawdź
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 622
- Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
- Lokalizacja: UK Irlandia polnocna
bierz tylko oryginalne , Michał ci dobrze dobierzecolln pisze:Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin w razie potrzeby: WAUZZZ4EXN018244


faktycznie , poprawiłemmichalwruszak pisze:Brakuje 1 znaku w VIN - sprawdź
owszem mam ale u mnie jest Ciekły (bez reduktora) VIALLE więc zero problemów w tej kwestiiPITER82 pisze:a jak masz lpg w asn 220km to powodzenia tylko oryginalne sondy

Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Czy specjalnej troski... no może jest bardziej wrażliwy gdy coś kuleje albo nie każdy jak się okazuje umie w nim rozrząd ustawić, no ale jeśli wszystko jest ok to odwdzięcza się dużo mniejszym zużyciem paliwa - ja celowo takiego szukałem i póki co nie żałuję a o sondy pytam przy okazji przeglądu z okazji przedwakacyjnych wyjazdów bo widziałem ze mam z 2012 roku i tylko ich numery jakoś mi się nie pokrywają z katalogiem (ale mówię o katalogu w Auto-Partner)
[ Dodano: 2017-07-11, 10:31 ]
Przy okazji natknąłem się na fajny online katalog BOSCH
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... cle-search
[ Dodano: 2017-07-21, 09:26 ]
Już wiem co mi się "nie zgadzało" - patrzyłem na drugą sondę (diagnostyczną) myśląc że to pierwsza. Pierwsza (regulacyjna) jest dość głęboko i schowana.
Poniżej fotka właśnie tej drugiej (diagnostycznej za katem a właściwie w połowie kata której numery oczywiście są ok) :
Foto nowej regulacyjnej (pierwszej przed katalizatorem nieważne czy prawa czy lewa - idą takie same)
Chodzi tylko o wtyczki - to co kupimy teraz BOSCH będą mieć czarne wtyczki i bez wypustki (ale to nic nie robi)
PS. Tak z ciekawości wymieniłem swoje sondy (choć te co były wszystko wskazywało że jak najbardziej są ok, po wymienia 1 strony okazało się że powstały różnice i system zaczął wprowadzać korekty, wymieniłem wiec też drugą stronę i korekty są jak być powinny.
Wniosek: Sondy przebadane na wszystkie sposoby (łącznie z testem katów i sond takim co to system każe dodać gazu a obroty trzyma sam ok 2000 i testuje i też wsio ok. A jednak po wsadzeniu nówek jest różnica, czyli stare sondy choć pracują nie wykazują błędów i ogólnie ok to jednak się starzeją i należy je wymieniać nie czekać aż wywali checka
[ Dodano: 2017-07-11, 10:31 ]
Przy okazji natknąłem się na fajny online katalog BOSCH
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... cle-search
[ Dodano: 2017-07-21, 09:26 ]
Już wiem co mi się "nie zgadzało" - patrzyłem na drugą sondę (diagnostyczną) myśląc że to pierwsza. Pierwsza (regulacyjna) jest dość głęboko i schowana.
Poniżej fotka właśnie tej drugiej (diagnostycznej za katem a właściwie w połowie kata której numery oczywiście są ok) :
Foto nowej regulacyjnej (pierwszej przed katalizatorem nieważne czy prawa czy lewa - idą takie same)
Chodzi tylko o wtyczki - to co kupimy teraz BOSCH będą mieć czarne wtyczki i bez wypustki (ale to nic nie robi)
PS. Tak z ciekawości wymieniłem swoje sondy (choć te co były wszystko wskazywało że jak najbardziej są ok, po wymienia 1 strony okazało się że powstały różnice i system zaczął wprowadzać korekty, wymieniłem wiec też drugą stronę i korekty są jak być powinny.
Wniosek: Sondy przebadane na wszystkie sposoby (łącznie z testem katów i sond takim co to system każe dodać gazu a obroty trzyma sam ok 2000 i testuje i też wsio ok. A jednak po wsadzeniu nówek jest różnica, czyli stare sondy choć pracują nie wykazują błędów i ogólnie ok to jednak się starzeją i należy je wymieniać nie czekać aż wywali checka
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2