[D3 09 3.0TDI ] Jak szybko osiągają 90°C Wasze A8?
[D3 09 3.0TDI ] Jak szybko osiągają 90°C Wasze A8?
Panowie jak to jest w Waszych autach? Mam do pracy 12km z czego 80% to miasto i dojeżdżając na miejsce wskazówka nie wskazuje 90°C. Termostat wymieniony na ORI dwa dni temu. Normalne to chyba nie jest, zgadza się? Mam Vaga, czy jest jakaś szansa zdiagnozować nim problem?
Dzięki za info. Niestety nie ma zbyt dużo na temat A8 w necie. Silnik chodzi ładnie tylko ten wskaźnik mnie w oczy razi... Mechanik pierwsze co to obstawił termostat tak jak i ja, ale niestety byliśmy w błędzie.
Co do Vaga to upolowałem na ebay.co.uk, czasami ktoś wrzuci na aukcje.
[ Dodano: 2017-06-29, 09:40 ]
Czy przy wadliwym czujniku temperatury zawsze pokaże błędy przy diagnostyce? U mnie błędów nie ma a temperatura świruje.
Co do Vaga to upolowałem na ebay.co.uk, czasami ktoś wrzuci na aukcje.
[ Dodano: 2017-06-29, 09:40 ]
Czy przy wadliwym czujniku temperatury zawsze pokaże błędy przy diagnostyce? U mnie błędów nie ma a temperatura świruje.
Musisz miec wskazania temp poprawne bo od tego zalezy chlodzenie silnika, szczegolnie latem. Jak bedzie w systemie niska temepratura odczytana a w rzeczywistosci bedzie wysoka moze byc katastrofa.
Poszukaj czujnika temperatury i go wymien. W inym audi wlasnie mialem taki sam objaw i bylo raz to a drugi raz to. Nie pamietam czy termostat czy czujnik ale jedno z nich daje objawy takie ze temperatura na wskazniku czasem powoli "faluje".
Poczytaj ten temat np dot A6, A4, passata. Mysle ze to podobne rozwiazanie jak w A8.
VAGa masz ORI?
Poszukaj czujnika temperatury i go wymien. W inym audi wlasnie mialem taki sam objaw i bylo raz to a drugi raz to. Nie pamietam czy termostat czy czujnik ale jedno z nich daje objawy takie ze temperatura na wskazniku czasem powoli "faluje".
Poczytaj ten temat np dot A6, A4, passata. Mysle ze to podobne rozwiazanie jak w A8.
VAGa masz ORI?
Jak but w podłogę gdy zaśpię to mam 90st w pracy pod biurem - 1.5km
W normalnych warunkach około 5km w trasie a po mieście nie miałem okazji sprawdzić.
Wcześniej też miałem problem z wolnym nagrzewaniem i w zimę niedobrze wanien w trasie ale po wymianie je pompy oleju, walka napędowego, pompy wody internista tu efekt jak wyżej napisałem
W normalnych warunkach około 5km w trasie a po mieście nie miałem okazji sprawdzić.
Wcześniej też miałem problem z wolnym nagrzewaniem i w zimę niedobrze wanien w trasie ale po wymianie je pompy oleju, walka napędowego, pompy wody internista tu efekt jak wyżej napisałem
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Mam nadzieję że na drugim termostacie się zakończy bo widzę żę możliwości może być wiele
[ Dodano: 2017-07-04, 09:16 ]
Mały up... Może ktoś w potrzebie trafi na ten temat. W skrócie silnik bardzo wolno się dogrzewał a jeśli już udało się mu osiągnąć temperaturę 90°C to zdarzało się, że temperatura spadała nawet do 70°C. Na pierwszy ogień poszedł główny termostat, wymiana na nowy niestety nie pomogła. W drugiej kolejności wymieniłem drugi termostat (ten mały) już po demontażu znalazłem sprawcę zamieszania. Załączam foty podglądowe. Pierwsze oczywiście nowego termostatu, drugie zaś uszkodzonego co widać. Sworzeń środkowy wyszedł bokiem i termostat był cały czas otwarty. W tej chwili 4km i mam 90°C. Temperatura nie spada. Temat ogarnięty.
[ Dodano: 2017-07-07, 11:31 ]
Jak myślicie co może powodować uszkodzenie termostatu? Pomijając zużycie. Jeśli nowy termostat pada po kilku dniach?
[ Dodano: 2017-07-04, 09:16 ]
Mały up... Może ktoś w potrzebie trafi na ten temat. W skrócie silnik bardzo wolno się dogrzewał a jeśli już udało się mu osiągnąć temperaturę 90°C to zdarzało się, że temperatura spadała nawet do 70°C. Na pierwszy ogień poszedł główny termostat, wymiana na nowy niestety nie pomogła. W drugiej kolejności wymieniłem drugi termostat (ten mały) już po demontażu znalazłem sprawcę zamieszania. Załączam foty podglądowe. Pierwsze oczywiście nowego termostatu, drugie zaś uszkodzonego co widać. Sworzeń środkowy wyszedł bokiem i termostat był cały czas otwarty. W tej chwili 4km i mam 90°C. Temperatura nie spada. Temat ogarnięty.
[ Dodano: 2017-07-07, 11:31 ]
Jak myślicie co może powodować uszkodzenie termostatu? Pomijając zużycie. Jeśli nowy termostat pada po kilku dniach?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Orginał czy zamiennik kupiłeś ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Dogrzewaj silnik Webastem - zobacz chociaz czy wtedy szybciej temperature złapie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Ustaw sobie dogrzewanie w MMI - jeśli masz Webasto oczywiście
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044