części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Sprawdzanie oporności czujników prędkośc kół.

Motostacja

[D3 ALL ] Sprawdzanie oporności czujników prędkośc kół.

Post autor: Motostacja » 01 cze 2017, 13:56

Witam,

podpowie ktoś jak miernikiem sprawdzić oporność kół ?

Wiem że kable na wtyczce przy abs maja kolor czarny i brązowy jest ich 8 po 2 na każde koło,

Jak mam sie wpiąć we wtyczke obojętnie czy ma to znaczenie? I jakie powinny być wartości na mierniku na postoju, a jakie jak koło jest w ruchu?

Elektryk ma czas dopiero za 2 tyg, jeśli sprawdzę wartości na wtyczce to wykluczę uszkodzenie wiązki i zostanie mi tylko sterownik ABS, więc będe dalej go rozsyłał po regeneracjach, bądź szukał drugiego. Po wstepnym sprawdzeniu sterownik nie ma szukodzeń.

Awatar użytkownika
szik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szik » 12 lip 2017, 16:22

Czujniki do sprawdzenia oscyloskopem ,wiązkę możesz sprawdzić miernikiem ,tarczę magnetyczną w łożysku specjalnym tester z proszkiem metalowym

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 lip 2017, 19:33

Zamiast walczyć z czujnikiem to odkręć z dobrego koła czujnik i podłącz go w miejsce
tego niby uszkodzonego.

Jak błąd zniknie to czujnik, jak nie to wiązka lub sterownik.

Ostatnio jest plaga padających serowników ABS w D3-kach.
Miesięcznie dwa- trzy auta się zgłaszają.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 12 lip 2017, 22:12

marekp750, naturalnie czujniki przekładane więc są sprawne, w kompie jakby widzi wszystkie czujniki ale jeden stoi na 1km/h <bezradny>

Wiązka częściowo była wymieniana, z uwagi na zmurszałe oploty. Nadal był brakpopraw. Sterownik był w naprawie i niby jest oki.

Mam 2 gi sterownik ABS na testy ale vcds zakoduje go na chwile niby jest ok i znowu sie rozkodowuje, co ciekawe nawet pneuamtyka przestaje działać na tym 2 gim sterowniku .

Powiedz Marku jaką praktykę stosujesz przy uszkodzonym sterowniku ABS ? Naprawa czy szukanie drugiego ? I czy jesteś w stanie zakodować sterownik ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 lip 2017, 07:53

W takim przypadku masz na 90% rozwalony pasek impulsacyjny na łożysku.
Musisz porównać sygnały dobrego koła ze złym za pomocą oscyloskopu.
Wszystko się prawdopodobnie wyjaśni.

Sterowniki wysyłam do naprawy do Rumi ELEKTRO BIP.
Czasami da się naprawić, czasami nie... tak 50/50%.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 lip 2017, 23:40

marekp750 pisze:Sterowniki wysyłam do naprawy do Rumi ELEKTRO BIP.
Tak zapytam z czystej ciekawości ...ile biorą za naprawę od zwykłego śmiertelnika? Z góry dzięki ;)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 lip 2017, 07:28

Zależy co jest zepsute (to co się da naprawić to zazwyczaj zimne luty w środku).

Najczęściej od 300 zł się zaczyna.
Zazwyczaj jest to 400 zł.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 lip 2017, 21:48

A to jeszcze całkiem znośnie o ile po tym zabiegu sterownik trochę pożyje <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl