![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Złe czasy wtrysków na PB
[D2 94 4.2PB/LPG ] Złe czasy wtrysków na PB
Witam kolegów. Pisze z pytaniem dlaczego są nie równe czasy wtrysków? Podłączyłem się pod sterownik LPG Stag300 i uruchomiłem program AcGasSynchro który jest przeznaczony do tego komputera o czym napewnio wiecie. Silnikiem lekko buja z moich odczytów które znajdują się z prawej strony przy oknie programu na 1, 2, 3 i 4 cylindrze jest stala 6,2 (ms) natomiast 5, 6, 7 i 8 cylinder ma stałą 5.2 (ms). Napięcia sondy 1 Sonda : 0,90V , 2 Sonda: 0,90 V. Odczytałem dane gdy silnik pracował na biegu jałowym. Na gazie również są nie równe czasy wtrysków co jest rzeczą normalną ponieważ na PB źle pracuje. Podłączyłem się później OBD II i obserwowałem prace sond i reagują dynamicznie na dodawanie pedału gazu. Czekam na wasze pomysły co może być przyczyną. Pozdrawiam serdecznie.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 09:47 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 2 razy.
jesli masz nierowne czasy wtryskow na pb to ktoras sonda daje dupy, sprawdz w blokach jak sie waha praca obu sond i jak przebiega wykres, natomiast na lpg moze byc problem wywolany zla praca pb poniewaz komputer lpg pobiera mape z pb. Teoretycznie na lpg sondy nie sa potrzebne bo stag ma emulator a pozatym mape ma z pb. Z twojego posta nie bardzo rozumiem czy na pb jest ewidentny problem czy tylko na lpg. Mozesz tez w blokach sprawdzic spalanie na danych cylindrach na pb i bedziesz wiedzial gdzie nie przepala, jesli to bedzie jeden rzad np 1,2,3,4 to sonda wariuje a jesli pomieszane to problem moze byc w module np.
Jesli masz valteki zolte lpg to moze trzeba by bylo zajac sie wymiana tloczkow i ponowna kalibracja bo sa nie trwale.
Sprawdz prace poszczegolnych cylindrow na pb a pozniej na lpg i po sprawie.
Problem banalnie prosty do sprawdzenia i zdiagnozowania
Jesli masz valteki zolte lpg to moze trzeba by bylo zajac sie wymiana tloczkow i ponowna kalibracja bo sa nie trwale.
Sprawdz prace poszczegolnych cylindrow na pb a pozniej na lpg i po sprawie.
Problem banalnie prosty do sprawdzenia i zdiagnozowania
Ostatnio zmieniony 30 lis 2010, 13:44 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
Stag niema żadnego emulatora zresztą do czego ?
Jeśli masz rozjazd między stronami na Pb to może to być wina sondy, katalizatora, sprężania, modułu,zapchanej odmy,ustawienia rozrządu
Pozatym jeśli miałeś rozgrzany silnik to powinieneś mieć czasy około 3.3ms(max około 20ms) a nie ~6ms.Ewidentnie jest UBOGO.Zresetuj kompa od Pb i wtedy sprawdz jakie są czasy na Pb.
Odczyt z sond w Stagu jest błędny, ponieważ nie są podłaczone do sterownika(fioletowy przewód).
Jeśli masz rozjazd między stronami na Pb to może to być wina sondy, katalizatora, sprężania, modułu,zapchanej odmy,ustawienia rozrządu
Pozatym jeśli miałeś rozgrzany silnik to powinieneś mieć czasy około 3.3ms(max około 20ms) a nie ~6ms.Ewidentnie jest UBOGO.Zresetuj kompa od Pb i wtedy sprawdz jakie są czasy na Pb.
Odczyt z sond w Stagu jest błędny, ponieważ nie są podłaczone do sterownika(fioletowy przewód).
walczyłem z podobnym problemem w swojej a8 i rozwiązałem problem.http://www.a8team.pl/topics12/3116.htm
którąś cewkę masz uszkodzoną.ja kupiłem 2 i podmieniałem po kolei po 2 na raz.Czasy też miałem rozjechane między stronami i po podmianie cewek te czasy się wyrównały i są teraz identyczne.
którąś cewkę masz uszkodzoną.ja kupiłem 2 i podmieniałem po kolei po 2 na raz.Czasy też miałem rozjechane między stronami i po podmianie cewek te czasy się wyrównały i są teraz identyczne.
To nie druga generacja Lpg, że trzeba kompa Pb oszukiwać. Pomyśl troche!!paulo79 pisze:jak nie wiesz do czego jest emulator to poczytaj
Zadam Ci proste pytanie.
Dlaczego czasy wtrysku na Lpg są inne niż na Pb skoro jest ten twój emulator?
Odpowiedz.
Bo sondy dostają inne wartości składu mieszanki i komp zmienia czasy wtrysku dla wtryskiwaczy Pb pracując na Lpg co jest odczytywane przez staga.A mnożnik jest po to aby te czasy były identyczne.
widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia
[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb
[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb
Ja wiem skąd biorą się czasy wtrysku. Skoro twierdzisz, że 4 generacja(stag 200, 300, 4, plus, premium) ma emulator sondy bo tak gdzieś napisano to oświeć Mnie w prosty sposób i wrzuć na forum a wtedy zdejme czapke z głowy przed tobą i niezałoze warsztatu.paulo79 pisze:widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia
[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb
Ja twierdze, że niema emulatora sondy lambda, może być emulator ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy Pb ale nie sondy.
Witam
Czy sprawa rozjadu czasów wtrysku ma swój koniec, tzn coś zostało zrobione i jest OK, pytam, ponieważ mam taki sam problem z moim S6 (ANK), postawiono na sondy regulacyjne, właśnie do mnie jadą, ale .... wiecie jak to jest wywalić 1k na wymianę i nic z tego.
Niepokojących objawów od strony silnika brak, auto pali na dotyk (zimne, ciepłe) jeździ jak należy, tylko pewno jeden z banków jest za bogaty, albo za ubogi i wiadomo jakie to w dłuższej perspektywie będzie miało skutki
Czy sprawa rozjadu czasów wtrysku ma swój koniec, tzn coś zostało zrobione i jest OK, pytam, ponieważ mam taki sam problem z moim S6 (ANK), postawiono na sondy regulacyjne, właśnie do mnie jadą, ale .... wiecie jak to jest wywalić 1k na wymianę i nic z tego.
Niepokojących objawów od strony silnika brak, auto pali na dotyk (zimne, ciepłe) jeździ jak należy, tylko pewno jeden z banków jest za bogaty, albo za ubogi i wiadomo jakie to w dłuższej perspektywie będzie miało skutki

Pozdrawiam
Zagór
Zagór
u mnie okazało się ze przyczyna byla wyeksplatowana listwa wtryskowa LPG... albo różniła się troche od drugiej... i stad taka odchyłka... u mnie dziwne objawy występują czasami gdy kalibruje wtryski LPG, bo w momencie kalibrowania czasami przestaje pracowac jedna sonda na PB i LPG. ale po godzinie np. zaczyna pracowac i jest ok .
Witam mam podobny problem od jakiegoś czasu, u mnie róznica między 1,2,3,4 o 0,4 w stosynku do 5,6,7,8 czyli jak jest 3,4ms na jednych to na drugich 4,0ms , dodam że wtryski mam nowe Magic Jety, reduktor też Gold. Od czego zacząć szukanie...
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 13:10 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.
Paulo79paulo79 pisze:widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia
[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb
Hipcio ma rację co do instalacji IV generacji.
W tego typu sterownikach nie ma emulatorów sond lambda.
Są emulatory wtryskiwaczy Pb (co by po odłączeniu wtryskiwacza benzynowego ECU silnika nie załapał błędów).
Sondy nie muszą być podłączone do sterownika IV gen by LPG działało prawidłowo
ale sondy muszą być sprawne i prawidłowo czytane przez ECU silnika.
Sterownik LPG "przerabia" sygnał wtrysku Pb na swój sygnał otwarcia wtryskiwacza LPG.
Do tego służy mnożnik oraz korekcje (po ciśnieniu, temperaturze, obrotach).