[D2 FL ALL ] Nie działa Webasto
[D2 FL ALL ] Nie działa Webasto
Hej. Do tej pory nie miałem z Webasto problemów, ale po ostatnim odpięciu akumulatora coś się w tej kwestii zmieniło. Przy pierwszym odpaleniu z pilota (po odpięciu aku), zamiast grzania uruchomiło się przewietrzanie. Potem już było prawidłowo, jednak samo webasto nie startuje (z menu i z pilota). Słuchać jedynie pompkę przy webasto i włącza się klimatronik.
Będę musiał zerknąć vagiem, czy jakichś błędów nie ma, ale może jest jakaś procedura po odłączeniu akumulatora, którą trzeba przeprowadzić w vagu?
Będę musiał zerknąć vagiem, czy jakichś błędów nie ma, ale może jest jakaś procedura po odłączeniu akumulatora, którą trzeba przeprowadzić w vagu?
Paliwo dotankowałem (ponad pół), a wczoraj rano było 8 stopni... Dzisiaj faktycznie - ponad 15 stopni.
EDIT: w pierwszym bloku pokazuje temperatury 125 stopni (po. 2 i 4). Ale to chyba nie jest temperatura płynu, a webasto informacje o nagrzaniu silnika bierze z ECU? Czujnik jest wbudowany w webasto, więc nie pogrzebię tam za bardzo
Po włączeniu status="Ctrl. Pause". Nie znalazłem takiego statusu w ELSIE.
EDIT2: Naprawa wykonana poprzez wymianę termistora w sterowniku webasto. Termistor NTC 10k. To ten, który dociśnięty jest blaszką wewnątrz sterownika. Dostęp do płytki po zdjęciu zderzaka i odchyleniu wlotu powietrza dla alternatora.
Status="Ctrl. Pause" oznacza, że układ jest rozgrzany (uszkodzony termistor powodował wskazanie temperatury na 125 stopni) i webasto czeka na jego schłodzenie w trybie oczekiwania.
EDIT: w pierwszym bloku pokazuje temperatury 125 stopni (po. 2 i 4). Ale to chyba nie jest temperatura płynu, a webasto informacje o nagrzaniu silnika bierze z ECU? Czujnik jest wbudowany w webasto, więc nie pogrzebię tam za bardzo
Po włączeniu status="Ctrl. Pause". Nie znalazłem takiego statusu w ELSIE.
EDIT2: Naprawa wykonana poprzez wymianę termistora w sterowniku webasto. Termistor NTC 10k. To ten, który dociśnięty jest blaszką wewnątrz sterownika. Dostęp do płytki po zdjęciu zderzaka i odchyleniu wlotu powietrza dla alternatora.
Status="Ctrl. Pause" oznacza, że układ jest rozgrzany (uszkodzony termistor powodował wskazanie temperatury na 125 stopni) i webasto czeka na jego schłodzenie w trybie oczekiwania.
Witam,
podepnę się pod temat. Mam webasto z pilotem Telstart T80.
Po zaprogramowaniu między zegarami lub kliknięciu pilotem włączają się wyświetlacze na liczniku i miga "płomień" od webasta. Zgodnie z instrukcją teoretycznie oznacza to że webasto działa ale .. nic na to nie wskazuje. Po pół godzinie szyba nadal zmrożona a we wnętrzu temperatura jak na zewnątrz.
Paliwo w baku jest, z aku raczej też nie ma problemu. Vcds nie pokazuje żadnych błędów.
Proszę o podpowiedź gdzie może być przyczyna takiego stanu. Pytanie czy to jakaś usterka mechaniczna czy trzeba coś pokodować dodatkowo w vcdsie.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
podepnę się pod temat. Mam webasto z pilotem Telstart T80.
Po zaprogramowaniu między zegarami lub kliknięciu pilotem włączają się wyświetlacze na liczniku i miga "płomień" od webasta. Zgodnie z instrukcją teoretycznie oznacza to że webasto działa ale .. nic na to nie wskazuje. Po pół godzinie szyba nadal zmrożona a we wnętrzu temperatura jak na zewnątrz.
Paliwo w baku jest, z aku raczej też nie ma problemu. Vcds nie pokazuje żadnych błędów.
Proszę o podpowiedź gdzie może być przyczyna takiego stanu. Pytanie czy to jakaś usterka mechaniczna czy trzeba coś pokodować dodatkowo w vcdsie.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 08:43 przez qruku, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałbym się podpiąć pod temat. U mnie (D2 prelift) nie działa webasto ale też nie mogę nic uruchomić. Panel w drzwiach nie reaguje na żadne guziczki ani ich kombinacje. Czy pod vcdsem mogę w jakiś sposób sprawdzić sterowanie lub też gdzie szukać przyczyny. Pilota nie mam.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Potrzebuje informacji czy można wyjąć sterownik przez filtr , jak się do niego dostać? Webasto pokazuje mi cały czas 75 stopnikrisker pisze:EDIT2: Naprawa wykonana poprzez wymianę termistora w sterowniku webasto. Termistor NTC 10k. To ten, który dociśnięty jest blaszką wewnątrz sterownika. Dostęp do płytki po zdjęciu zderzaka i odchyleniu wlotu powietrza dla alternatora.
Status="Ctrl. Pause" oznacza, że układ jest rozgrzany (uszkodzony termistor powodował wskazanie temperatury na 125 stopni) i webasto czeka na jego schłodzenie w trybie oczekiwania.