skierowany w dół na imbusowe.To będzie to?
![]() |
![]() |
![]() |


Czy może ktoś potwierdzić to info ? Chcę zmienić olej w torsenie w d3 ale 4.2 pb bfm.siwy71 pisze:Znalazłem olej Midlanda Synqro 75w90 GL-5, który spełnia normy oryginału, znajomi w warsztatach takie leją od lat. Koszt 50zł za litr.
Serwis za olej chce 468zł za 1zł.
Torsen Jak i przedni i tylny dyfer są osobno smarowane.
Pozdrawiam

Ten Motul jest jak najbardziej dobry.Ja w swojej D3 również to tylnego i przedniego mostu zalewałem 75W90 GL5.Wlej coś dobrego (Motul,Valvoline,Mobil,itp) i po temacie.Wojtec1987 pisze:Czy może ktoś potwierdzić to info ? Chcę zmienić olej w torsenie w d3 ale 4.2 pb bfm.
Olej musi mieć normę gl-5 czy coś jeszcze ? Znalazłem w necie takie info :
Cytat:
"""W przypadku mostów przedniego i tylnego mamy duże pole do użycia zamienników ja wybrałem MOTUL GEAR 300 LS 75W-90.
Problem pojawia się z olejem do skrzynki rozdzielczej , gdyż G055145a2 kosztuje ponad 400zł za butelkę. Żaden z producentów nie podaje zamiennika do tego oprócz Castrola.
Castrol na swojej stronie podaje, że można użyć olej CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 1L."""

Tylko że ja pytam od torsena, czyli dyfer w skrzyni centralny, a ten motul to na przód lub tył. Z centralnym nie ma nigdzie info jakie parametry ma mieć ten olej.greg26 pisze:Ten Motul jest jak najbardziej dobry.Ja w swojej D3 również to tylnego i przedniego mostu zalewałem 75W90 GL5.Wlej coś dobrego (Motul,Valvoline,Mobil,itp) i po temacie.Wojtec1987 pisze:Czy może ktoś potwierdzić to info ? Chcę zmienić olej w torsenie w d3 ale 4.2 pb bfm.
Olej musi mieć normę gl-5 czy coś jeszcze ? Znalazłem w necie takie info :
Cytat:
"""W przypadku mostów przedniego i tylnego mamy duże pole do użycia zamienników ja wybrałem MOTUL GEAR 300 LS 75W-90.
Problem pojawia się z olejem do skrzynki rozdzielczej , gdyż G055145a2 kosztuje ponad 400zł za butelkę. Żaden z producentów nie podaje zamiennika do tego oprócz Castrola.
Castrol na swojej stronie podaje, że można użyć olej CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 1L."""





Jest, oryginalny ZF ale nie pamiętam oznaczenia ...kosztuję mniej niż połowę tego co krzyczą w ASO.Wojtec1987 pisze:Pisałem do kilku sklepów w Polsce które zajmują się tylko olejami, odnośnie zamiennika tego oleju, przynajmniej 3
Sprzedawcy aut twierdzą, że nie trzeba ale producenci napędów zalecają wymiany co 60000 km.jacekmury1 pisze:Czy zmieniamy profilaktycznie olej w napedach?
