Witam,
czy jest możliwość odkręcić całą pół-oś bez rozpinania zawieszenia ? Czy od str skrzyni nie wyleci olej? Czy wyjdzie bez problemu ?
Plan jest taki aby odkręcić dużą śrube od piasty i odkręcić cały przegub wew no i zdjąć całą pół-oś .
Da się tak czy raczej kiepski pomysł ? Jak da rade to dla profilaktyki łożysko wymienię będzie wtedy łatwy dostęp do śrub.
[D3 ALL ] Odkręcanie przedniej półosi
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Takraftor pisze:czy jest możliwość odkręcić całą pół-oś bez rozpinania zawieszenia ?
Nieraftor pisze: Czy od str skrzyni nie wyleci olej?
Takraftor pisze:Czy wyjdzie bez problemu ?
Wklejam procedure wymiany łożyska piasty:
No i po wymianie
1.Trzeba poluzować śrubę trzymająca piastę do półośki imbus 19, najlepiej poluzować jak auto stoi na kołach,przydatna druga osoba żeby nacisnąć hamulec, dostęp do śruby po zdjęciu dekielka felgi.
2.Demontaż koła i zacisku hamulcowego.
3.Demontaż jarzma zacisku hamulcowego dwie śruby 21 i tarczy hamulcowej
4.Odkręcić całkowicie śrubę od półośki.
5.Odkręcamy łożysko które znajduje się w obudowie łożyska (tak jest sprzedawane) cztery śruby Spline 12.
6.Wyciągamy teraz całą piastę z łożyskiem, półośka normalnie wychodzi z wieloklina i zostaje na aucie.
7.Najgorsze trzeba wyjąć piastę ze starego łożyska następnie na nowe łożysko wciskamy piastę i gotowe. Później oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Momenty dokręcania:
- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.
- śruby jarzma zacisku 190Nm
- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.
Etka o śrubie kołnierzowej:
" Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. "
Mam nadzieję że się komuś opis przyda
Cos mi tu nie gra w tym opisie...
Luzujemy piaste (tutaj moze byc imbus 19 ale moze byc 18 lub 17 rowniez).
Zdejmujemy kolo.
Odkrecamy srube gornych wahaczy.
Odkrecamy drazek kierowniczy od zwrotnicy.
Wyjmujemy na lajcie polos z lozyska.
Odkrecamy polos od skrzyni.
Wybierz sobie latwiejszy sposob nie widze potrzeby odkrecania ani lozyska ani zacisku czy jarzma. Nie trzeba nawet go ruszac
Luzujemy piaste (tutaj moze byc imbus 19 ale moze byc 18 lub 17 rowniez).
Zdejmujemy kolo.
Odkrecamy srube gornych wahaczy.
Odkrecamy drazek kierowniczy od zwrotnicy.
Wyjmujemy na lajcie polos z lozyska.
Odkrecamy polos od skrzyni.
Wybierz sobie latwiejszy sposob nie widze potrzeby odkrecania ani lozyska ani zacisku czy jarzma. Nie trzeba nawet go ruszac
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o, Ja to mam plan wgl nie ruszać zawieszenia chce odkręcić półoś od str skrzyni śrubę na piaście i wyjąć półośke. Następnie odkręcić łożysko wraz z piastą, na prasie wycisnąć piaste i wcisnąć na nowe łożysko, poskładać i do domu
Nie byłem tylko pewny czy wyjdzie półośka bez rozpinania zawieszenia.
Nie byłem tylko pewny czy wyjdzie półośka bez rozpinania zawieszenia.
Przednie lozysko z piasta wychodzi do przodu. Nie orietuje sie w tm momencie doklad ie ale sruby sa od srodka wiec dostep przy polosi slaby. Na spietym zawieszeniu wydaje mi sie ze nie wyjmiesz polosi. Po rozpieciu gory mialem tylko lekki zapas. Jesli odkrecisz lozysko to calosc dosc fajnie wychodzi do przodu ape latwo uszkodzic oslony przegubow przy kreceniu z wcisnieta polosia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ja wkleiłem opis wymiany łożyska piasty, ale ostatnio wyciągałem sama półoś celem wymiany osłon gumowych i po odkręceniu śruby piasty (u mnie był klucz imbus 19, ale jak w zeszłym roku wymieniałem łożysko piasty to w zestawie była śruba na imbus 17 z mniejszym łbem i zostawiłem swoją starą) odkręciłem półośkę od skrzyni obracając półośką żeby był dostęp do śrub jeszcze trzeba odkręcić osłonę klucz imbus 5 trzy śruby, za pierwszym razem wyjąłem półoś razem z łożyskiem obudowę przykręconą na cztery śruby spline 12 da radę odkręcić długim splinem żeby klucz nie atakował o przegłub Zawiechy raczej nie ruszałem półoś ma duży luz osiowy na przegłubie wewnętrznym, ale teraz nie pamiętam w najgorszym wypadku luzujesz tylko śrubę mocującą górne wahacze do zwrotnicy,jedna śruba u mnie przy wymianie miechów wyszła bez żadnych oporów, drążka kierowniczego na 100% nie trzeba ruszać.