tak czytam temat,
i co do sposobu ze stawianiem auta przodem wyżej,
- to jest to sprawdzony sposób, i to bardzo.
Sprawdzil się w aucie jak np. BMW E39, E36, gdyż tam chlodnica ma zawor do odpowietrzania,
a czasem zintegrowany zbiornik plynu.
miałem niezle przeboje, odpowietrzalem ja i mechanicy po kilka razy, i dopiero się udało gdy wskoczyłem przednimi kolami na krawężnik.
Ale w A8/S8 to ten sposób może jedynie utrudnić wszystko...
bo podnosząc przod, spowodujemy opuszczenie zbiorniczka i odpowietrznikow,
i nie będą już w najwyższym punkcie.
[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia
Ja nie mogę odpowietrzyć układu. Próbowałem przy odkręconych koreczkach, zbiorniczku, nawet dolewałem przez same te odpowietrzniki. Na odpalonym silniku nie ma płynu w wężykach do nagrzewnicy, pojawia się tylko przy 2000 obrotach. Silnik po kapitalce, pompa wody HEPU ta sama liczba łopatek i średnica. Termostat Wahler działa prawidłowo cały czas 90 stopni na budziku. Od tego wszystkiego " zmuldałem odpowietrzniki " Jakiś pomysł ?
Sa dwa elementy ktore moga powodowac problemy z odpowietrzeniem "na szybko". Pierwszy to zawor zwrotny webasto (o ile masz webasto) bo on blokuje wyplyw plynu do nagrzewnicy jesli temperatury odpowiedniej plyn nie ma no i pompa obiegowa wody ktora jest przy zaworach od nagrzewnicy. Jak ta pompa pada, to pompa wody nie jest w stanie sama natloczyc plynu do przewodow nagrzewnicy wlasnie ponizej 2k RPM. Trzeba sie przejechac dobry kawalek bo bez tego nie da rady.
Acha, po wylaniu plynu pompka obiegowa powinna byc odpieta od zasilania elektrycznego bo sie spali jak nie bedzie plynu w przewodach.
Acha, po wylaniu plynu pompka obiegowa powinna byc odpieta od zasilania elektrycznego bo sie spali jak nie bedzie plynu w przewodach.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Pompka się nie spali bo nie jest integralna bezpośrednio z płynem. Silniczek przekazuje obrót przez magnes ( działa też jako sprzęgiełko ). Po dwóch stronach mamy magnesy. Jeśli silniczkowi jest ciężko to wtedy obróci go na magnesie. Kupiłem używaną pompę obiegową i pełno było w niej liści i starych śladów po płynie. Krótko mówiąc można wywalić silnik i układ jest szczelny. Miałem bawić się w owijanie silnika bo zwoje zostały przepalone, ale olałem to. Koszt owinięcia nowym drutem + szczotki + pierścień ( owinięcie 120 + szczotki 10 + pierścień 20. Kupiłem inną pompę obiegową z innego samochodu. Po tylu latach po prostu nie ma szczotek ( jest bardzo mało około 4mm ) Temat elektrozaworów prostszy. Kupno używek bądź "owinięcie". Akurat łatwo się sprawdza i można je wymienić bez ingerencji w płyn chłodzący.
I tak u mnie do tej pory mam problem z grzaniem na wolnych. Walczę długo i nie mogę dojść. Jak dojdę to napiszę. Zrobię wam fotki rozebranego silniczka i całego układu zaworów.
[ Dodano: 2017-09-17, 15:37 ]
Sukces grzanie na postoju teraz "dziołcha" nie zamarznie.
Co zrobiłem? Stanąłem pod ostrą górkę maską do góry. Zagrzałem do 90 stopni.
Uruchomiłem klimę na LO, wcisnąłem gaz do 2tys obrotów na 1 minute i trzymając 2 tys obrotów zwiększałem temp aż to HI. Puszczam gaz i nagle grzanie na jałowych i to na maxa. Po zgaszeniu i wciśnięciu rest słychać moją pompkę. Wentylator mogę dać na 3 kreskę ale to normalne. Siedziałem 20 minut i się grzałem od temperatury silnika.
Także jak ktoś ma problem z ogrzewaniem i nie chce rozbierać podszybia, bawić się w servo to jest opcja włożenia innej pompki tak jak ja. Żeby nie było włożyłem Boscha z samochodu Renault Vel Satis 2.0 TURBO. Foto poniżej
Pompka jest na węze 18mm. Zasilanie 12V. Kostka typu plug audi kupiona na szrocie i zlutowana ( + koszulka termokurcz )
Zespół ogrzewania postojowego ( tej pompki ) W razie pytań co z czym się je to pisać.
Te szare wariaty to te magnesy które się stykają ( nie bezpośrenio )
przepraszam za złą jakość foto ale ekran w tel mi walnął ( użyty stary dziad )
https://zapodaj.net/db85fa505956e.jpg.html
https://zapodaj.net/5e1b752420b5c.jpg.html
https://zapodaj.net/933eba074136e.jpg.html
https://zapodaj.net/bf49f89484660.jpg.html
https://zapodaj.net/1fd52ad4522bb.jpg.html
https://zapodaj.net/fee828d0ae421.jpg.html
https://zapodaj.net/abfebf6e20321.jpg.html
https://zapodaj.net/d3371de58b04d.jpg.html
https://zapodaj.net/da2cb6ef6aa78.jpg.html
I tak u mnie do tej pory mam problem z grzaniem na wolnych. Walczę długo i nie mogę dojść. Jak dojdę to napiszę. Zrobię wam fotki rozebranego silniczka i całego układu zaworów.
[ Dodano: 2017-09-17, 15:37 ]
Sukces grzanie na postoju teraz "dziołcha" nie zamarznie.
Co zrobiłem? Stanąłem pod ostrą górkę maską do góry. Zagrzałem do 90 stopni.
Uruchomiłem klimę na LO, wcisnąłem gaz do 2tys obrotów na 1 minute i trzymając 2 tys obrotów zwiększałem temp aż to HI. Puszczam gaz i nagle grzanie na jałowych i to na maxa. Po zgaszeniu i wciśnięciu rest słychać moją pompkę. Wentylator mogę dać na 3 kreskę ale to normalne. Siedziałem 20 minut i się grzałem od temperatury silnika.
Także jak ktoś ma problem z ogrzewaniem i nie chce rozbierać podszybia, bawić się w servo to jest opcja włożenia innej pompki tak jak ja. Żeby nie było włożyłem Boscha z samochodu Renault Vel Satis 2.0 TURBO. Foto poniżej
Pompka jest na węze 18mm. Zasilanie 12V. Kostka typu plug audi kupiona na szrocie i zlutowana ( + koszulka termokurcz )
Zespół ogrzewania postojowego ( tej pompki ) W razie pytań co z czym się je to pisać.
Te szare wariaty to te magnesy które się stykają ( nie bezpośrenio )
przepraszam za złą jakość foto ale ekran w tel mi walnął ( użyty stary dziad )
https://zapodaj.net/db85fa505956e.jpg.html
https://zapodaj.net/5e1b752420b5c.jpg.html
https://zapodaj.net/933eba074136e.jpg.html
https://zapodaj.net/bf49f89484660.jpg.html
https://zapodaj.net/1fd52ad4522bb.jpg.html
https://zapodaj.net/fee828d0ae421.jpg.html
https://zapodaj.net/abfebf6e20321.jpg.html
https://zapodaj.net/d3371de58b04d.jpg.html
https://zapodaj.net/da2cb6ef6aa78.jpg.html
- dariuszmuzyka
- Forum Audi A8
- Posty: 119
- Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
- Lokalizacja: Olsztyn
Panowie mam problem z ogrzewaniem, z lewej lecialo chlodne z prawej cieplejsze, wlalem ocet i chce odpowietrzyc, z ukladu wylatuje 5l i tyle zalewam, aktualnie nie grzeje, przewody zimne do nagrzewnic i w nich powietrze, ja i przewod gruby przy chlodnicy tez pusty, jak to odpowietrzyc? Prosze o pomoc bo zima nadchodzi i chciałbym to ogarnąć. Pozdrawiam
Ponizej link do filmiku
Ponizej link do filmiku
Chyba masz to co ja. Ja mam sposob na to. Odkrecasz odpowietrznik wejscia do nagrzewnicy. Zakladasz szczelny lejek do odpowietrznika tak ze jak bedziesz dolewac plynu zeby ci nie uciekalo mozesz sie wspomoc tasma izolacyjna. Wlewasz plyn i macasz przewod chlodnicy ten od gory. Zobaczysz jak bedzie Ci powietrze wychodzilo. Dla pomocy uruchom rest na klimatroniku tak aby pompa oddala to powietrze. Mozesz wlewac w oba odpowietrzniki. Pomaga sposob gora samochodu w gore. Nie wiem dlaczego moje nie chcialo sie odpowietrzyc w normalny sposob. Dokladana pompke wywalilem i zregenerowalem oryginalna. Bo oryginal to oryginal