[S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"
[S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"
3 miesiące temu wymieniałem chłodniczkę oleju (bo pękła) na używaną z kompletnym nowym uszczelnieniem i kolejna też pękła i idzie olej w płyn. Kompletne koszty około 1,2k poszło w błoto
Nowe chłodniczki do preFL są niedostępne. Chciałbym uniknąć kolejnej próby z używaną chłodniczką bo nie mam zamiaru topić tyle kasy i nie wiem ile polatam.
Wie ktoś może czy da się zrobić temat by chłodniczki się pozbyć,albo zaadoptować całą obudowę filtra z innego silnika byle dało się dostać nową chłodniczkę bo chcialbym zamknąć temat chłodniczki, bo przez nią nabawiłem się wstrętu do kiedyś ukochanej przeze mnie marki
Nowe chłodniczki do preFL są niedostępne. Chciałbym uniknąć kolejnej próby z używaną chłodniczką bo nie mam zamiaru topić tyle kasy i nie wiem ile polatam.
Wie ktoś może czy da się zrobić temat by chłodniczki się pozbyć,albo zaadoptować całą obudowę filtra z innego silnika byle dało się dostać nową chłodniczkę bo chcialbym zamknąć temat chłodniczki, bo przez nią nabawiłem się wstrętu do kiedyś ukochanej przeze mnie marki
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
Ale jaka może być przyczyna np.? Myślałem raczej że ze starości.Marcin1981 pisze:Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.
Bo jedyny zabieg jaki był robiony przed awarią 1 chłodniczki to kompletna regeneracja głowic i zmiana rozrządu. Ale czy to ze głowice są teraz szczelne może powodować jakieś nadmierne ciśnienie czy cos?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
Raczej ciężko trafić ideał skoro chłodniczki mają 18 lat +Marcin1981 pisze:Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.
Moje auto z 99roku- ostatni wypust przed liftem i chłodniczka walnęła, a inne to tylko mogą być już starsze.
Dlatego wolałbym ją zastąpić nową lub wyeliminować całkiem z układu
Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.
Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.
By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.
Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).
Allegro 3.7
Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.
By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.
Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).
Allegro 3.7
Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
Czyli ta od 3,7 pasuje plug and play? nic nie trzeba przerabiać?marekp750 pisze:Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.
Obrazek
Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.
By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.
Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).
Allegro 3.7
Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
A może dało by się jakąś zewnętrzną chłodniczkę nową zapodać i do tego podstawa od 3,7?
[ Dodano: 2017-11-05, 10:52 ]
a podstawa od polifta nie podejdzie? albo od 3,3 TDI bo do nich ponoć jeszcze śą chłodniczki nowe do kupienia
Obudowa wydaje się taka sama 3.7-4.2.
Ale nie podmieniałem ich miejscami więc nie powiem Ci czy na 100% pasuje.
W obudowie filtra nie masz wyjść na zewnętrzną chłodnicę czyli do chłodnicy zewnętrznej nie jest
p&p.
Czy można przerobić... pewnie tak ale kto to zrobi i za ile to ciężko stwierdzić.
Szukałbym firm, które dorabiają chłodnice zewnętrzne do ASB. Mają
jakieś pojęcie w borowaniu dziur, dorabianiu króćców, instalowaniu zewnętrznych
przewodów olejowych i chłodnic.
[ Dodano: 2017-11-05, 16:30 ]
Pasująca chłodniczka z 3.7 podejdzie w miejsce starej ale:
Nie zamkniemy obwodu cieczy chłodzącej, z bloku wychodzi (sławetną rurką)
i leci wzdłuż głowicy na tył rurką.
Więc nie ma co kombinować.
Ale nie podmieniałem ich miejscami więc nie powiem Ci czy na 100% pasuje.
W obudowie filtra nie masz wyjść na zewnętrzną chłodnicę czyli do chłodnicy zewnętrznej nie jest
p&p.
Czy można przerobić... pewnie tak ale kto to zrobi i za ile to ciężko stwierdzić.
Szukałbym firm, które dorabiają chłodnice zewnętrzne do ASB. Mają
jakieś pojęcie w borowaniu dziur, dorabianiu króćców, instalowaniu zewnętrznych
przewodów olejowych i chłodnic.
[ Dodano: 2017-11-05, 16:30 ]
Pasująca chłodniczka z 3.7 podejdzie w miejsce starej ale:
Nie zamkniemy obwodu cieczy chłodzącej, z bloku wychodzi (sławetną rurką)
i leci wzdłuż głowicy na tył rurką.
Więc nie ma co kombinować.
Leszek chlopaki Ci dobrze radza. Zwalaj miske i przegladaj pompe oleju. Awarii chlodniczek jest tak malo ze praktycznie nie ma mozliwosci zeby dwie nawalily ci w ciagu kilku miesiecy. Niezwykle rzadka awaria jak dla mnie. Mhsisz miec jakis problem z nadmiarem cisnienia oleju. Tutaj musisz szukac problemu.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
To chyba był fałszywy alarm,bo od polowy wrzesnia juz sie nic nie zbierało w zbiorniczku więc wymieniłem płyn na nowy(po czym znow zaczął sie zbierac olej w zbiorniczku i stąd ten post.
Wczoraj robiłem 5 plukań układu wodą destylowana z dodatkami i narazie się już nie zbiera więc zalałem płyn i puki co jest ok-zobaczymy.
Wczoraj robiłem 5 plukań układu wodą destylowana z dodatkami i narazie się już nie zbiera więc zalałem płyn i puki co jest ok-zobaczymy.