części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

[S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"

Post autor: lesdud » 04 lis 2017, 22:43

3 miesiące temu wymieniałem chłodniczkę oleju (bo pękła) na używaną z kompletnym nowym uszczelnieniem i kolejna też pękła i idzie olej w płyn. Kompletne koszty około 1,2k poszło w błoto :(

Nowe chłodniczki do preFL są niedostępne. Chciałbym uniknąć kolejnej próby z używaną chłodniczką bo nie mam zamiaru topić tyle kasy i nie wiem ile polatam.

Wie ktoś może czy da się zrobić temat by chłodniczki się pozbyć,albo zaadoptować całą obudowę filtra z innego silnika byle dało się dostać nową chłodniczkę bo chcialbym zamknąć temat chłodniczki, bo przez nią nabawiłem się wstrętu do kiedyś ukochanej przeze mnie marki

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 04 lis 2017, 22:50

Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 04 lis 2017, 23:26

Marcin1981 pisze:Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.
Ale jaka może być przyczyna np.? Myślałem raczej że ze starości.
Bo jedyny zabieg jaki był robiony przed awarią 1 chłodniczki to kompletna regeneracja głowic i zmiana rozrządu. Ale czy to ze głowice są teraz szczelne może powodować jakieś nadmierne ciśnienie czy cos?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 lis 2017, 23:31

lesdud, napisz VIN. Sprawdzę dostępność tej chłodniczki w DE.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 04 lis 2017, 23:43

Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 05 lis 2017, 00:40

Marcin1981 pisze:Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.
Raczej ciężko trafić ideał skoro chłodniczki mają 18 lat +
Moje auto z 99roku- ostatni wypust przed liftem i chłodniczka walnęła, a inne to tylko mogą być już starsze.
Dlatego wolałbym ją zastąpić nową lub wyeliminować całkiem z układu

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2017, 08:54

Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.

Obrazek

Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.

By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.

Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).

Allegro 3.7

Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 05 lis 2017, 10:52

marekp750 pisze:Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.

Obrazek

Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.

By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.

Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).

Allegro 3.7

Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
Czyli ta od 3,7 pasuje plug and play? nic nie trzeba przerabiać?
A może dało by się jakąś zewnętrzną chłodniczkę nową zapodać i do tego podstawa od 3,7?

[ Dodano: 2017-11-05, 10:52 ]
a podstawa od polifta nie podejdzie? albo od 3,3 TDI bo do nich ponoć jeszcze śą chłodniczki nowe do kupienia

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lis 2017, 11:51

albo masz pecha albo zacina ci się zawór w pompie oleju

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2017, 15:35

Od polifta jest całkiem co innego.

Tak jak Pepi napisał, albo masz pecha albo coś z zaworem upustowym.
Nie popuszcza po przekroczeniu 5-6 bar i pompa pompuje dalej.
Najsłabszym ogniwem jest chłodniczka.

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 05 lis 2017, 15:55

No a jak to sprawdzić to ciśnienie? I jak zaworek soe zacina to pompa do wymiany?A ta od 3,7 obudowa filtra pasuje bez problemu? Dało by się zamontować dodatkową chłodniczkę zewnętrzną

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2017, 16:30

Obudowa wydaje się taka sama 3.7-4.2.
Ale nie podmieniałem ich miejscami więc nie powiem Ci czy na 100% pasuje.

W obudowie filtra nie masz wyjść na zewnętrzną chłodnicę czyli do chłodnicy zewnętrznej nie jest
p&p.

Czy można przerobić... pewnie tak ale kto to zrobi i za ile to ciężko stwierdzić.
Szukałbym firm, które dorabiają chłodnice zewnętrzne do ASB. Mają
jakieś pojęcie w borowaniu dziur, dorabianiu króćców, instalowaniu zewnętrznych
przewodów olejowych i chłodnic.

[ Dodano: 2017-11-05, 16:30 ]
Pasująca chłodniczka z 3.7 podejdzie w miejsce starej ale:

Nie zamkniemy obwodu cieczy chłodzącej, z bloku wychodzi (sławetną rurką)
i leci wzdłuż głowicy na tył rurką.

Więc nie ma co kombinować.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 lis 2017, 09:29

Leszek chlopaki Ci dobrze radza. Zwalaj miske i przegladaj pompe oleju. Awarii chlodniczek jest tak malo ze praktycznie nie ma mozliwosci zeby dwie nawalily ci w ciagu kilku miesiecy. Niezwykle rzadka awaria jak dla mnie. Mhsisz miec jakis problem z nadmiarem cisnienia oleju. Tutaj musisz szukac problemu.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

lesdud
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 161
Rejestracja: 23 sie 2014, 19:10
Lokalizacja: ololice Inowrocławia

Post autor: lesdud » 19 lis 2017, 10:23

To chyba był fałszywy alarm,bo od polowy wrzesnia juz sie nic nie zbierało w zbiorniczku więc wymieniłem płyn na nowy(po czym znow zaczął sie zbierac olej w zbiorniczku i stąd ten post.
Wczoraj robiłem 5 plukań układu wodą destylowana z dodatkami i narazie się już nie zbiera więc zalałem płyn i puki co jest ok-zobaczymy.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 06 mar 2018, 10:56

U mnie też prawdopodobnie leci z tego łącznika. Chociaż teraz widzę, że jak jest cieplej na zewnątrz to chyba leci mniej.

Czy oprócz tego łącznika też coś warto wymienić. Jakieś uszczelnienia by nie rozbierać za jakiś czas ponownie ?

Macie może nr części ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl