[D3 ALL ] Wymiana manetki aktywnego tempomatu.
[D3 ALL ] Wymiana manetki aktywnego tempomatu.
Witam wszystkich serdecznie, zgłaszam się do was z zapytaniem , ponieważ nie działa mi aktywny tempomat. Manetka w ogóle nie reaguje, sprawdzałem wcześniej w VCDS i była reakcja na pedał hamulca oraz gazu, ale manetki nie. Z tego powodu postanowiłem zakupić nową manetkę i ją zamienić. Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy ktoś może wymieniał już kiedyś manetkę i wie czy potrzeba do tego wyjąc kierownicę oraz jakiego klucza potrzebuję do odkręcenia tych plastikowych osłon bo z tego co zauważyłem to są tam gwiazdki ale żadna z moich nie pasuje Od razu dziękuję za pomocne odpowiedzi
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.
2. Ściągasz poduchę odpinasz kostkę od poduchy żółtą i taśemkę od kiery.
3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12
4. Ściągasz kierę jak masz grzanie to jeszcze jedna wtyczka.
5. Ukazuje ci się cała taśma (pająk czyli manetki) żeby je wyjąć trzeba odkręcić obudowę kiery dwie śrubki torx 8 długi jedna imbus 4 i dwie torx nie pamiętam 20-25 tylko żeby odkręcić ostatnie dwie trzeba zdjąć osłonę tą całą pod kierą przykręcona na pięć torx
6.Jak to wszystko zdemontujesz to całego pająka wyciągasz z osi kiery odpinając wtyki od modułu kiery
7. Całość dajesz na stół i ściągasz taśmę zwijak lekko podważasz takie czarne trzy zatrzaski i pojawiają ci się torxy 8 którymi jest przykręcona manetka
cała operacja max 1godz. przed odpięciem poduchy Elsa zaleca odpięcie aku na włączonym zapłonie daj maila to ci wyśle instrukcję
2. Ściągasz poduchę odpinasz kostkę od poduchy żółtą i taśemkę od kiery.
3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12
4. Ściągasz kierę jak masz grzanie to jeszcze jedna wtyczka.
5. Ukazuje ci się cała taśma (pająk czyli manetki) żeby je wyjąć trzeba odkręcić obudowę kiery dwie śrubki torx 8 długi jedna imbus 4 i dwie torx nie pamiętam 20-25 tylko żeby odkręcić ostatnie dwie trzeba zdjąć osłonę tą całą pod kierą przykręcona na pięć torx
6.Jak to wszystko zdemontujesz to całego pająka wyciągasz z osi kiery odpinając wtyki od modułu kiery
7. Całość dajesz na stół i ściągasz taśmę zwijak lekko podważasz takie czarne trzy zatrzaski i pojawiają ci się torxy 8 którymi jest przykręcona manetka
cała operacja max 1godz. przed odpięciem poduchy Elsa zaleca odpięcie aku na włączonym zapłonie daj maila to ci wyśle instrukcję
Chyba WYŁĄCZONYMwłączonym
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
A w ten sposób o tym nie pomyślałem
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
takie drobiazgi...Marcin2013 pisze:1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.
3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12
1. nie trzeba przekręcać można od razu sobie ustawic tak ze jedna jest od dolu druga od góry
3. torx odpowiednio duzy tez pasuje
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020