[D3 04 W12 ] Kończący się rozrusznik?
Kolega szeryfisch z "3S warsztat" w Magnicach. Silnika na 100% nie wyciągał ale rozrusznik wymienił.
Jeszcze gdyby ktoś się wypowiedział był bym wdzięczny.
Był bym bardziej niż zadowolony jeżeli problemem był by akumulator szczerze mówiąc.
A co z przewodem plusowym? Gdy podprowadziłem auto do warsztatu przy próbie odpalenia (wtedy nie skutecznej) plusowy kabel był gorący - bardzo. Teraz po jeździe i przy odpalaniu nie jest bardzo gorący ale jest cieply i elastyczny. Bardziej elastyczny niż po nocy stania w garażu. Może to to?
Jeszcze gdyby ktoś się wypowiedział był bym wdzięczny.
Był bym bardziej niż zadowolony jeżeli problemem był by akumulator szczerze mówiąc.
A co z przewodem plusowym? Gdy podprowadziłem auto do warsztatu przy próbie odpalenia (wtedy nie skutecznej) plusowy kabel był gorący - bardzo. Teraz po jeździe i przy odpalaniu nie jest bardzo gorący ale jest cieply i elastyczny. Bardziej elastyczny niż po nocy stania w garażu. Może to to?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
Ja wlasnie oddalem swoj do regeneracji facetowi ktory zna się na rzeczy, mowil ze norma jest 13.9-14.4. Wedlug mnie sprawdz tego altka, koszta regeneracji nie powalaja. Ja regeneruje a potem nowe aku. Obawiam sie że moj zuzyty alternator wykonczyl mi również roczne aku Nowe czeka w garazu
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
To raczej alternator, ja grzebanie zacząłbym właśnie od niego. Zmierzyć u fachowca jak jest wyjęty. Facet go rozkręci i od razu powie Ci co jest do wymiany w nim. Z silnikiem problemów nie masz żadnych? Nie jestem znawcą, ale jak zaczynac grzebanie w 6.0 no to od takich malych rzeczy a wszystko na niego wskazuje.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:05 ]
Jaki masz wgl akumulator? Podłącz go pod prostownik na noc i zobacz jak rano Ci odpali. Jezeli odpali dobrze i potem zrobisz troche kilometrow, auto postoi i bedzie znowu kiepsko kręcić to ten alternator sie nie nadaje moim zdaniem.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:05 ]
Jaki masz wgl akumulator? Podłącz go pod prostownik na noc i zobacz jak rano Ci odpali. Jezeli odpali dobrze i potem zrobisz troche kilometrow, auto postoi i bedzie znowu kiepsko kręcić to ten alternator sie nie nadaje moim zdaniem.
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy.
Ok. Na wszelki wypadek podłącze stary akumulator do czasu aż będę mógł wymontować alternator. W środę wracam do UK i tam już będę kontynuował dalsze naprawy etc. Wątpię aby jutro znalazł kogoś kto by to zrobił od ręki.
Akumulator Varta Silver Dynamic H3 100Ah 830A.
Właśnie w tym problem ze auto pali dobrze gdy jest "zimne" problem zaczyna się gdy zrobię trochę km zgasze i chce odpalić. Wtedy kręci dłużej lub wolniej.(filmiki w poprzednich postach) Gdy zostawię je na godzinę lub dwie wrócę i chce odpalić to odpala od ręki.
Dzisiaj wróciłem z 50km trasy, zgasiłem silnik chciałem odpalić od razu i kręcił długo i odpalil, zgasiłem wrzuciłem nowy akumulator i od razu odpaliłem i bez większej różnicy na nowym akumulatorze też kręcił podobnie jak na filmikach.
Co do silnika większych problemow nie ma. Pracuję równo, przyspiesza też równo.
Akumulator Varta Silver Dynamic H3 100Ah 830A.
Właśnie w tym problem ze auto pali dobrze gdy jest "zimne" problem zaczyna się gdy zrobię trochę km zgasze i chce odpalić. Wtedy kręci dłużej lub wolniej.(filmiki w poprzednich postach) Gdy zostawię je na godzinę lub dwie wrócę i chce odpalić to odpala od ręki.
Dzisiaj wróciłem z 50km trasy, zgasiłem silnik chciałem odpalić od razu i kręcił długo i odpalil, zgasiłem wrzuciłem nowy akumulator i od razu odpaliłem i bez większej różnicy na nowym akumulatorze też kręcił podobnie jak na filmikach.
Co do silnika większych problemow nie ma. Pracuję równo, przyspiesza też równo.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 17:25 przez maromko, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
Od ręki ciężka sprawa;/ Mimo wszystko życzę powodzenia:) Podładuj aku prostownikiem i zobacz jak pali wtedy mozna szukac przyczyny w alternatorze. Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-12-11, 17:23 ]
Na chłopski rozum coś stawia opór gdy rośnie temp.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:28 ]
Podpinałeś auto pod kompa? Może jakiś czujnik temp. masz uszkodzony
[ Dodano: 2017-12-11, 17:23 ]
Na chłopski rozum coś stawia opór gdy rośnie temp.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:28 ]
Podpinałeś auto pod kompa? Może jakiś czujnik temp. masz uszkodzony
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy.
Dokładnie też tak myślę.
Ale ściągnąć pasek wieloklinowy gdy silnik jest cieply aby spróbować odpalic bez alternatora rolek i pompy wspomagania, no dzisiaj mechanik się nie podjął.
Tak podpinałem. Poza błędem ABS (modul zawiche zebrał, wyświetla że jest "detected" ale esp abs etc działa poprawnie) to błędów nie ma.
Kiedyś był czujnik temperatury płynu chłodzącego uszkodzony ale został wymieniony.
A i jeszcze możliwe że regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony ( czuć z wydechu bezyne ) ale to nic powiązanego.
Ale ściągnąć pasek wieloklinowy gdy silnik jest cieply aby spróbować odpalic bez alternatora rolek i pompy wspomagania, no dzisiaj mechanik się nie podjął.
Tak podpinałem. Poza błędem ABS (modul zawiche zebrał, wyświetla że jest "detected" ale esp abs etc działa poprawnie) to błędów nie ma.
Kiedyś był czujnik temperatury płynu chłodzącego uszkodzony ale został wymieniony.
A i jeszcze możliwe że regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony ( czuć z wydechu bezyne ) ale to nic powiązanego.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
Silnik pracuje równo? Spadkow mocy nie masz? Masz racje odpal bez paska ale zagrzejcie jeszcze przed zdjeciem paska zeby pompa i altek byly cieple. No ale gdy pompa stwiala opor to bys czul slyszal...
[ Dodano: 2017-12-11, 17:48 ]
Jednak czy dla takiego dużego silnika ktory jest zdrowy opor kol pasowych to problem...? Moze nie na miejscu, ale w pastuch b5 kleknela mi zarowno pompa wspomagania kiedys i altek totalnie palil bez problemu, zwykly pastuch. Możesz miec problem z mieszanka na cieplym rozruchu, przeplywka? albo dawka paliwa na cieplym?
[ Dodano: 2017-12-11, 17:48 ]
Jednak czy dla takiego dużego silnika ktory jest zdrowy opor kol pasowych to problem...? Moze nie na miejscu, ale w pastuch b5 kleknela mi zarowno pompa wspomagania kiedys i altek totalnie palil bez problemu, zwykly pastuch. Możesz miec problem z mieszanka na cieplym rozruchu, przeplywka? albo dawka paliwa na cieplym?
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2016, 18:22
- Lokalizacja: Żary
U mnie ostatnio zbiegły się 2 rzeczy co prawda w V8 ale może coś podpowiem padł rozrusznik i aku jak sie okazało to w rozruszniku bendiks standardowo ale aku raz mi sie rozładowało do końca jak zostawiłem na lotnisku auto i wg gościa co pracuje w sklepie co kupowałem alu jeżeli nie naładujesz go odpowiednim prądem w twoim przypadku 10A ok 14 godzin to alternator sobie nie poradzi druga sprawa to co Marek powiedział, wszystkie masy do poczyszczenia klemy i nie wiem jak jest u ciebie ale ja miałem przy klemie plusowej dodatkowy bezpiecznik taki kawałeczek blaszki i już był taki rozwalony że spadała wskazówka ładowania , jak wszystko poskładałem to ciągle problem z ładowaniem więc wróciłem do sklepu i oddam aku 2 dni później oddali nowe bo się okazało że ma wadę fabryczną i od teraz kompletnie zero problemów, jedno pytanie czy czujnik temperatury dałeś ori?? u nas w V8 częsty problem że wariuje to odpalanie nawet na nowym ale nie ori właśnie jak jest gorący, no i oczywiście altek do sprawdzenia na koniec