[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu
[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu
Siema.
Mam taki problem. Skrzynia jest po dużym serwisie. Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne, olej sprawdzona mechatronika itd.
Objaw jest taki że przy dojezdzaniu do świateł, z większą prędkością, i hamowaniu do zera jest taki objaw jakby coś się do końca nie zatrzymywało ... takie jakby nagłe rozpięcie mechanizmu. Czy to normalny objaw ?
Po zakupie zrobiłem już autem 5000km i nie było takiego zachowania na początku lub tego nie zauważyłem.
PS. myślałem że to takie przyhamowanie to objaw jazdy z quattro ... jednak zaczyna mi sie to nie podobać z czasem...
Mam taki problem. Skrzynia jest po dużym serwisie. Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne, olej sprawdzona mechatronika itd.
Objaw jest taki że przy dojezdzaniu do świateł, z większą prędkością, i hamowaniu do zera jest taki objaw jakby coś się do końca nie zatrzymywało ... takie jakby nagłe rozpięcie mechanizmu. Czy to normalny objaw ?
Po zakupie zrobiłem już autem 5000km i nie było takiego zachowania na początku lub tego nie zauważyłem.
PS. myślałem że to takie przyhamowanie to objaw jazdy z quattro ... jednak zaczyna mi sie to nie podobać z czasem...
Sprawdź czy nie masz przypadkiem dostępnych aktualizacji skrzyni i po ewentualnej aktualizacji zrobić adaptację. Skrzynie często poszarpują po wymianie oleju, jeśli wcześniej długo zmieniany nie był. Bardzo wyczulone też są na nieoryginalny olej i zamienniki też powodują szarpanie często.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przy skanowaniu auta wyszedł też jeden błąd skrzyni :
Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V
O czym on dokładnie mówi ? spotkaliście się z czymś takim ?
Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V
O czym on dokładnie mówi ? spotkaliście się z czymś takim ?
Abyś sprawdził błędy w sterowniku ABS. Intermittent to wprost oznacza "przerywany" więc może jakiś błąd komunikacji.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 10:37 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Intermittent - sporadyczny - odnosi się to do statusu błędu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
PrzerYwany - zjadło mi się ze śniadaniem
Ogólnie zrobiłbym skan całego auta, bardzo dużo sterowników ma na siebie wpływ nawzajem.
Ogólnie zrobiłbym skan całego auta, bardzo dużo sterowników ma na siebie wpływ nawzajem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Trudno mi jest opisać to dokładnie ... ale przy dojezdzie do świateł, gdy bieg jest 3-4, podczas calkowitego zatrzymywania auto juz staje , a skrzynia - wał - coś jakby się jeszcze kręciło i nagle zatrzymywało (z takim szarpnięciem).
Przy powolnej jezdzie max do 2-go biegu nie ma czegoś takiego.
Olej był wymieniany i nie chciałbym tego ruszać... ale widzę że nie będe miał wyjścia. Zrobię to sam bo mam kanał itd.\
Miał ktoś z Was coś podobnego ?
pozdr.
[ Dodano: 2017-07-05, 17:48 ]
Dodam ze przy trybie S jest to mniej wyczuwalne. Zmieniać olej ?
[ Dodano: 2017-07-12, 08:45 ]
Odświeżam temat.
Wczoraj byłem u fachowca od Audi w GW... diagnoza - zły olej, oprogramowanie wgrane jest nowe przy okazji wizyty w ASO w ZS. Dziwne wydaje mi się tylko jedno. Czy jest opcja że aso zalałoby zły olej ? wydaje mi się to dosłownie kuriozalne. Za 3 tyg. jestem umówiony na wymianę i sprawdzenie luzów w układzie przeniesienia napędu. Po przejażdżce mechanior stwierdził też ze moze być to przyczyną. Wczoraj w temacie o TIP-ach w D2 doczytałem ze bywały identyczne objawy jak u mnie i dotyczyło to luzów w układzie przeniesienia.
Dam znać co było dokładnie...
Przy powolnej jezdzie max do 2-go biegu nie ma czegoś takiego.
Olej był wymieniany i nie chciałbym tego ruszać... ale widzę że nie będe miał wyjścia. Zrobię to sam bo mam kanał itd.\
Miał ktoś z Was coś podobnego ?
pozdr.
[ Dodano: 2017-07-05, 17:48 ]
Dodam ze przy trybie S jest to mniej wyczuwalne. Zmieniać olej ?
[ Dodano: 2017-07-12, 08:45 ]
Odświeżam temat.
Wczoraj byłem u fachowca od Audi w GW... diagnoza - zły olej, oprogramowanie wgrane jest nowe przy okazji wizyty w ASO w ZS. Dziwne wydaje mi się tylko jedno. Czy jest opcja że aso zalałoby zły olej ? wydaje mi się to dosłownie kuriozalne. Za 3 tyg. jestem umówiony na wymianę i sprawdzenie luzów w układzie przeniesienia napędu. Po przejażdżce mechanior stwierdził też ze moze być to przyczyną. Wczoraj w temacie o TIP-ach w D2 doczytałem ze bywały identyczne objawy jak u mnie i dotyczyło to luzów w układzie przeniesienia.
Dam znać co było dokładnie...
Wydaje mi się, że ASO powinno zalać ori olej ZF, tylko z tego co się orientuję to ZF wypuściło jakieś nowsze oleje, które można stosowac do naszych starszych skrzyń. Może coś tutaj pomylili?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Sam nie wiem ... pewne jest to że coś ewidentnie zrobili nie tak.
No i mam zagadke. Od czego zacząc ...
1. najprostsze czyli luzy w układzie przeniesienia napędu i poziom oleju
2. wymiana oleju i filtra w skrzyni
3. remont - co byłoby nieopłacalne przy tej cenie auta więc pewnie pokusiłbym się o poszukanie skrzyni innej na podmianke
No i mam zagadke. Od czego zacząc ...
1. najprostsze czyli luzy w układzie przeniesienia napędu i poziom oleju
2. wymiana oleju i filtra w skrzyni
3. remont - co byłoby nieopłacalne przy tej cenie auta więc pewnie pokusiłbym się o poszukanie skrzyni innej na podmianke
Po co jeździsz na wymiany oleju w serwisie Audi?? Przy takim aucie wielu mechaników potrafi wymieniać olej w normalnej cenie po czym tylko robisz akutalizację oprogramowania.
Ja napiszę Ci tak. Miałem ten sam objaw co Ty przed wymianą oleju i miesiąc po wymianie do momentu zmiany oprogramowania.
Wymieniłem olej tzn. około 60% oleju (tyle ile zleciało po odkręceniu misek), nowy filtr, nowe uszczelki pod miski, nowy olej hmm chyba 7 litrów jeżeli dobrze pamiętam, magnesy czyste 0 opiłków. Miałem olej w normie i zaczełem jeździć. Po miesiącu od nowa zaczeła dziwnie pracować więc pojechałem pod Warszawe na odinstalowanie oprogramowania i zainstalowania nowego z najnowszą aktualizacją do tej skrzyni. Od tamtego momentu problemy ustapiły i jeżeli chodzi o automat to działa dobrze.
1. Pierwsze co robisz to sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą sprawdzenia.
2. Kasujesz błędy kompem chyba że jest błąd stały i od razu wraca to masz problem prawie rozwiązany bo wiesz gdzie jest błąd i gdzie grzebać.
3. Jeżeli 2 pierwsze punkty nic nie wniosą czyli olej będzie w normie i nie będzie błędów a skrzynia będzie Ci wbjać 1 bieg przy hamowaniu z takim szarpnięciem to proponuje zrobić aktualizację oprogramowania u osoby która ma do tego łeb (moge podać numer jak chcesz) ale nie w zjebanym serwisie Audi bo to są cioty i nie mają pojęcia o większości napraw jakie wykonują.
4. Potem pozostaję Ci tylko dowiedzieć się jaki masz dokładnie olej w skrzyni i powtórna wymiana...
Ja napiszę Ci tak. Miałem ten sam objaw co Ty przed wymianą oleju i miesiąc po wymianie do momentu zmiany oprogramowania.
Wymieniłem olej tzn. około 60% oleju (tyle ile zleciało po odkręceniu misek), nowy filtr, nowe uszczelki pod miski, nowy olej hmm chyba 7 litrów jeżeli dobrze pamiętam, magnesy czyste 0 opiłków. Miałem olej w normie i zaczełem jeździć. Po miesiącu od nowa zaczeła dziwnie pracować więc pojechałem pod Warszawe na odinstalowanie oprogramowania i zainstalowania nowego z najnowszą aktualizacją do tej skrzyni. Od tamtego momentu problemy ustapiły i jeżeli chodzi o automat to działa dobrze.
1. Pierwsze co robisz to sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą sprawdzenia.
2. Kasujesz błędy kompem chyba że jest błąd stały i od razu wraca to masz problem prawie rozwiązany bo wiesz gdzie jest błąd i gdzie grzebać.
3. Jeżeli 2 pierwsze punkty nic nie wniosą czyli olej będzie w normie i nie będzie błędów a skrzynia będzie Ci wbjać 1 bieg przy hamowaniu z takim szarpnięciem to proponuje zrobić aktualizację oprogramowania u osoby która ma do tego łeb (moge podać numer jak chcesz) ale nie w zjebanym serwisie Audi bo to są cioty i nie mają pojęcia o większości napraw jakie wykonują.
4. Potem pozostaję Ci tylko dowiedzieć się jaki masz dokładnie olej w skrzyni i powtórna wymiana...
Gecio : ja również poproszę o namiary na fachowca od oprogramowania skrzyni ... olej mam w normie, błędów skrzynia nie wywala ...
chociaż tak jak ktoś kiedyś napisał ... to takie pudrowanie syfa wg . mnie ... ale warto zaryzykować. Może akurat...
[ Dodano: 2017-12-19, 20:19 ]
Gecio możesz podać numer do fachowca ?
chociaż tak jak ktoś kiedyś napisał ... to takie pudrowanie syfa wg . mnie ... ale warto zaryzykować. Może akurat...
[ Dodano: 2017-12-19, 20:19 ]
Gecio możesz podać numer do fachowca ?