[D2 ALL ] Po wymianie oleju skrzynia przeciąga biegi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 28
- Rejestracja: 22 paź 2016, 08:16
- Lokalizacja: Wałbrzych
Wymiany statyczne za dużo nie pomogą bo stary olej zawsze bedzie w układzie nie pozbędziesz się go, wymienisz wydasz na filtr na nowy olej i znów bedzie to samo. Zrób to raz a dobrze czyli wymień dynamicznie jeśli nadal bedzie tak samo przynajmniej wyeliminujesz raz na zawsze ze to wina oleju.
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
Mam wrażenie, że z taką ilością wymian i materiałów (oleju i filtrów) cenowo powoli zbliżasz się do granicy kosztowej ściągnięcia skrzyni i przejrzenia, co jej dolega.
Jak ja miałem wyciek na łączeniu skrzynia-silnik i mechanik zaproponował - 1800zł za uszczelnienie, ok. 4-5tys. za remont całej skrzyni to od razu wybrałem drugą opcję.
Dzisiaj by uszczelnił za 1800zł, a jutro bym wracał, bo co innego by się wysrało i i tak skończyłoby się zdjęciem skrzyni.
W skrócie... Idź na całość!
Jak ja miałem wyciek na łączeniu skrzynia-silnik i mechanik zaproponował - 1800zł za uszczelnienie, ok. 4-5tys. za remont całej skrzyni to od razu wybrałem drugą opcję.
Dzisiaj by uszczelnił za 1800zł, a jutro bym wracał, bo co innego by się wysrało i i tak skończyłoby się zdjęciem skrzyni.
W skrócie... Idź na całość!
-
- Forum Audi A8
- Posty: 28
- Rejestracja: 22 paź 2016, 08:16
- Lokalizacja: Wałbrzych
Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d....
[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju
[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju
Sebastian
No to mozna powiedzieć że zrobiłeś sobie prezent ma świętakawasakizx7r pisze:Żebym miał w okolicy jakiegoś dobrego specjalistę od takich aut to od razu bym zrobił dynamiczna wymiane ale nie ma u mnie konkretnego warsztatu co się tym zajmuje ma sprzęt .a teraz koszty powoli robią się duże a ja dalej w ciemnej d....
[ Dodano: 2017-12-22, 21:36 ]
No i mam rozwiązanie ...skrzynia chodzi jak nowa .założony orginalny filtr i teraz weszło jakoś dziwnie 7 litrów oleju
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
czytam i zastanawiam się co poradzić. kiedy myślałem o wymianie oleju u siebie sporo czytałem na ten temat. decyzja padła na olej akceptowany przez producenta skrzyń ZF. olej RAVENOL . Olej wymieniałem sam pierwszy raz w życiu zgodnie ze wskazówkami z forum poszło wszystko elegancko wymiana statyczna. olej który został zlany był dosłownie brązowy jak przepracowany olej silnikowy. zalewany koloru oleju kujawskiego. skrzynia działa bez problemu. przypadek drugi u znajomej w A6C5. skrzynia przez miesiąc była w trybie awaryjnym co umknęło uwadze właścicielce po zdjęciu miski wisiały sople gęstego oleju syf totalny. wymieniłem olej filtr i skrzynia działa bez problemu, wymiana także statyczna. w obu przypadkach nie było na magnesach niczego niepokojącego, chociaż w A6C5 magnesy były brudne..... nie wiem czy przejście na syntetyk było dobrym pomysłem. Czytałem już o przypadkach na ponownym wlewaniu starego oleju aby sprawdzić co się stanie. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mnie się, ze w obu przypadkach wymiana pochłonęła około 6 litrów. Innych typów i marek oleju do ATF nie stosowałem. Zaskakuje mnie cena za wymianę 3 litrów oleju i filtra i uszczelki 700pln to sporo. Oczywiście sprawdzenie stanu oleju robione było przy odpowiednim przedziale temperatury oleju w skrzyni vag-iem?
Koledzy oceniać jest najprościej a zawsze maja najwiecej do powiedzenia laicy którzy czytają czytają i to jest ich wiedza . Tak sie zdażyło ze to u nas był wymieniany olej w tej skrzyni Co do " wysokich kosztów 700zl " łatwo policzyć dobry olej 5L syntetyczny - ok. 200zl filtr w zamienniku -ok 80zl uszczelka miski oleju tylko serwis 170zl plus podwójna wymiana to raczej inaczej nie wyjdzie a przyczyna okazał sie filtr w zamienniku. Z ciekawości po rozcięciu obudowy okazało sie ze sitko filtrujące było pęknięte i nie trzymało oleju w skrzyni - nie robiło ciśnienia dlatego podczas wlewania oleju weszło tylko ok 3.5L tyle co w misce zostało. Po zamontowaniu filtra serwisowego koszt 170zl oryginał wymianie ponownej oleju skrzynia zaczęła poprawnie działać zaciągnęła świeży olej ok 7L (wymiana gratis). Tak na koniec nie chce nikogo obrażać ale czasami trzeba pamiętać ze kij ma dwa końce i najprościej oceniać "fachowcy" "spece" "ręce opadają" robiliśmy to po raz nasty i według mnie najwazniejsze ze cała wymiana skończyła sie dobrze kolega jedzi dalej ciszy sie z jazdy swoją 8
Gratuluję sukcesu. Skoro robili to fachowcy to nie zorientowali się że 3 litry oleju weszło w całkowitej pojemności skrzyni chyba 10 to mało. Wiadomo, że wymiana statyczna obejmuje część oleju ale nie 3 litry. Myślę , że podeszli do zagadnienia rutyniarsko i to ich zgubiło. Zapewne nawet nie wiedzieli ile oleju zlali ze skrzyni, bo pewnie poszło wszystko do podstawionego zbiornika, do którego od tygodnia zlewali wszystkie oleje. Odnośnie cen oleju tzw. dobrych i łatwości liczenia to pojęcie względne. Jestem laikiem sam serwisuje swoje auto i wymianę zrobiłem dobrze i nie kupuje najtańszych zamienników, widać tak doradzili fachowcy. Na zakończenie wniosek jest jeden. Zamienniki są, ale jakość widać fatalna. Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami.
Sprawdzone przeze mnie to MANN, FEBI i VAICO ale najczęściej zamawiam oryginały w ZF, wam też proponuję bo różnica cenowa niewielka a potrafi narobić wiele zamieszaniaAdamo pisze:Może warto aby podać jakiego zamiennika i firmy omijać w kwestii skrzyni, bo to uchroni wielu z nas przed takimi problemami.
yasio, ok czasami tak bywa.
Tylko sam fakt że auto musiało mieć więcej niż 3l starego oleju (skrzynia pracowałe normalnie) a nie tak jak kolega kawasakizx7r, pisał że zleciało 3l.
Ja się nauczyłem spuszczać olej i sprawdzać ile go zeszło fizycznie, 3 a 7 litra to jest różnica i to znaczna. Zawsze jeżeli spuścisz 3l to wiesz napewno że 3 masz wlać.
Co do pękniętego filtra to nie wiem co tam mogło pęknąć i wpłynąć na zasysanie oleju.
(CO TEN FILTR BYŁ PLASTIKOWY?)
Wszystkie filtry są całe metalowe te które zakładałem do 4hp24a.
Problemem może był oring?? Masz zdjęcie tego filtra?
Tylko sam fakt że auto musiało mieć więcej niż 3l starego oleju (skrzynia pracowałe normalnie) a nie tak jak kolega kawasakizx7r, pisał że zleciało 3l.
Ja się nauczyłem spuszczać olej i sprawdzać ile go zeszło fizycznie, 3 a 7 litra to jest różnica i to znaczna. Zawsze jeżeli spuścisz 3l to wiesz napewno że 3 masz wlać.
Co do pękniętego filtra to nie wiem co tam mogło pęknąć i wpłynąć na zasysanie oleju.
(CO TEN FILTR BYŁ PLASTIKOWY?)
Wszystkie filtry są całe metalowe te które zakładałem do 4hp24a.
Problemem może był oring?? Masz zdjęcie tego filtra?