
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 3.7PB/LPG ] gasnie, szarpie, przymula, Cat i asr
[D2 96 3.7PB/LPG ] gasnie, szarpie, przymula, Cat i asr
witam, mam taki problem, że podczas jazdy czasem auto szarpnie raz mocniej, jakby po prostu zgasło przy obojetnie jakiej prędkości i od razu odpalało i przy tym zapala sie kontrolka CAT, która od razu gaśnie i auto znowu odżywa, ostatnio zgasło mi podczas jazdy i jechałem na zgaszonym kilkaset metrów, po czym oczywiscie normalnie odpalił jak zawsze, czasem gdy stoje na D na światłach też zapala mi sie kontrolka CAT i auto gaśnie, oczywiście bez problemu od razu odpalam je znowu, wszystko dzieje się nieregularnie jednego dnia pare razy a później przez 2 tygodnie nic sie nie dzieje, nie wiem czy jest to też powiązane ale zawsze jak postoje z zapalonym silnikiem z 20 minut bez ruchu to auto przez pare kilometrów, nie ma mocy, obroty wchodzą wolniej a jak ma 5 tysięcy obrotów nawet na dwójce to dostaje takiego strzała, że zaboksuje przy 100km/h na suchym asfalcie i od tego momentu jedzie normalnie, aktualnie codziennie gdy je odpalam nie chce mi zmienić przez kilkanascie kilometrów na gaz i pokazuje jakby się skończył przy czym wywala błąd cat i asr i nie chodzi na wszystkie cylindry, po kilkunastu kilometrach, gasze silnik, odpalam i działa jak należy, nawet jak znowu wystygnie odpale na wieczór nie mam cat ani asr, dopiero za dzień lub dwa. Pojawiają mi się też problemy ze skrzynią, czasem z opóźnieniem sporym wrzuca mi biegi, ewentualnie je zrzuca i daje sama neutralny gdy troszkę mocniej hamuje a jest to uciążliwe jak się jedzie pod górke, mocno się zahamuje i auto się cofa, dopiero po dodaniu gazu wrzuca bieg, jak wrzucam ręczną skrzynie to czasem na jedynce auto ma zmułe i telepie. błędy 01192, 00526, 16989. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi 

Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 23:07 przez Kammil, łącznie zmieniany 4 razy.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Wpierw obejrzyj czy ECU nie pływa, potem przeczyść mu kostki. Jak nie pomoże wywal w pi*du sterownik gazu i pojeździj jakiś czas na samej benzynie. Jeśli jesteś pewny, że instalacja gazowa jest poprawnie założona a nic się nie poprawi to ECU właśnie kończy swój żywot.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
kupuje sprawny sterownik silnika, zobaczę czy będzie działać, dzwoniłem do magika który się zajmuje naprawą sterownika silnika i wycenił do 600 złoty, więc bardziej się opłaca kupić następny sterownik silnika
[ Dodano: 2018-01-05, 18:31 ]
kupilem sterownik silnika auto odpalalo i gaslo wiec odeslalem, na starym sterowniku (mam dwa) wywala wiecej bledow np. misfire cylinder 2, voltage to low, wykrecilem wszystkie swiece i wymienilem znowu, wczesniej 10tkm temu na beru, dzisiaj na ngk, swieca na drugim cylindrze miala osadzony kamien dosyc sporo reszta tak nie miala, cewka ngk, dawalem z innego cylindra ale caly czas to samo, wiec co moze byc powodem tego cylindra? cewka i swieca sa dobre, bylem u gazownika wszystko poustawial wiec teraz z gazem wszystko jest ok
[ Dodano: 2018-01-05, 18:31 ]
kupilem sterownik silnika auto odpalalo i gaslo wiec odeslalem, na starym sterowniku (mam dwa) wywala wiecej bledow np. misfire cylinder 2, voltage to low, wykrecilem wszystkie swiece i wymienilem znowu, wczesniej 10tkm temu na beru, dzisiaj na ngk, swieca na drugim cylindrze miala osadzony kamien dosyc sporo reszta tak nie miala, cewka ngk, dawalem z innego cylindra ale caly czas to samo, wiec co moze byc powodem tego cylindra? cewka i swieca sa dobre, bylem u gazownika wszystko poustawial wiec teraz z gazem wszystko jest ok
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Skoro auto w miarę jeździ na obu ECU i nie przypisujesz do nich immo to najprawdopodobniej immo masz w ogóle wycięte i zastąpione emulatorem. I to by mogło wskazywać na błąd 16989. On czasem potrafi robić różne dziwne akcje, ale wydaje mi się (niech mnie ktoś w razie czego poprawi), że w D2 immo blokuje tylko odpalenie i jak już auto załapie to nie zgaśnie. Objawy dodatkowo częściowo wskazują na padający przepływomierz.
Immobiliser dopisujesz vagiem tak: zapłon włączony -> immobiliser -> adaptacja -> kanał 00 i teraz dajesz read a potem save -> wyłączyć zapłon.
Immobiliser dopisujesz vagiem tak: zapłon włączony -> immobiliser -> adaptacja -> kanał 00 i teraz dajesz read a potem save -> wyłączyć zapłon.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
zrobiłem i teraz mam takie coś ze raz na jakis czas jak próbuje odpalic auto to wlacza sie tylko jakis wentylator a silnik sie nie włącza i musze pare razy kręcić kluczykiem, oczywiście jak zakręci silnik to od razu odpala. nadal mam jeszcze problem z tym ze czasem jakies opoznienia lapie skrzynia i nie wrzuca mi biegu oraz, po hamowaniu na swiatlach do zera, zrzuca bieg i nie chce sam wrzucic dopóki nie wcisne gazu i zazwyczaj rusza z szarpnieciem co moze byc przyczyną? nie znajduje żadnych błędów
Ogarnij silnik ...a jak już ogarniesz silnik to i skrzynia zapewne zacznie dobrze pracować.Kammil pisze:zrobiłem i teraz mam takie coś ze raz na jakis czas jak próbuje odpalic auto to wlacza sie tylko jakis wentylator a silnik sie nie włącza i musze pare razy kręcić kluczykiem, oczywiście jak zakręci silnik to od razu odpala. nadal mam jeszcze problem z tym ze czasem jakies opoznienia lapie skrzynia i nie wrzuca mi biegu oraz, po hamowaniu na swiatlach do zera, zrzuca bieg i nie chce sam wrzucic dopóki nie wcisne gazu i zazwyczaj rusza z szarpnieciem co moze byc przyczyną? nie znajduje żadnych błędów
No tego to ja nie wiem, szklane kule nie istniejąKammil pisze:ale co mam ogarnac w silniku?
