![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Woda pod akumulatorem i rozładowywanie akumulato
Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..?
Tak, czytałem tamten post i faktycznie jest tam wzmianka o bezpieczniku czy ręcznym odpinaniu bramki (nie robiłem tego jeszcze)
Jeśli można to prosiłbym o jakąś bardziej konkretną podpowiedź bo z kolei drago_o pisze by nie robić to bezpiecznikiem..
Tak, czytałem tamten post i faktycznie jest tam wzmianka o bezpieczniku czy ręcznym odpinaniu bramki (nie robiłem tego jeszcze)
Jeśli można to prosiłbym o jakąś bardziej konkretną podpowiedź bo z kolei drago_o pisze by nie robić to bezpiecznikiem..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Za schowkiem pasażera masz GW. Normalnie na jego kostce na zasilaniu przecinasz kabel i montujesz włącznik
na bezpieczniku też działa ale kasuje datę i godzinę 
Ja najpierw będę próbował zrobić odłączenie zacisku 31 bo może będzie lepiej niż wyłączanie GW a jak nie będzie tak jak myślę to wrócę do tego co teraz czyli wyłączenie GW ale tym razem bez zegarów, gdzieś przy wtyczce GW za schowkiem


Ja najpierw będę próbował zrobić odłączenie zacisku 31 bo może będzie lepiej niż wyłączanie GW a jak nie będzie tak jak myślę to wrócę do tego co teraz czyli wyłączenie GW ale tym razem bez zegarów, gdzieś przy wtyczce GW za schowkiem

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.
Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi
Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Nie. Przepisanie VINu nie zmienia SVR. ODIS z ASO, który łączy się online potem omija je przy diagnostyce.colln pisze:Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..?
Jedyne problemy jakie zauważyłem to notoryczne błędy dotyczące zasilania w sterownikach*mkbewe pisze:Nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków takie odłączanie wg ? Żeby się po jakimś czasie nie wysypał czy coś ??
Odpinając zasilanie GW nic nie uszkodzisz. Prędzej wzbudzanie urządzeń w pętli przez jeden popsuty moduł może je uszkodzić.
* - także przed każdorazową diagnostyką (jeśli mamy z czymś problem i chcemy zrobić skan) najpierw trzeba kasować DTC (wszystkie błędy, VCDS ciężko sobie radzi jako erase all, trza wchodzić poj w moduły) i dopiero potem skanować na nowo, co by nie pomieszać sobie błędów istotnych z tymi przez naszą przeróbkę.
Black Cars Matters
O których zaciskach mówa?drago_o pisze:Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.
Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi
Początkowo myślałem że chodzi o numery pinów (nóżki) w Gateway
Wyciągnąłem a tam piny są do 26, przewodów naliczyłem 15 w tym na dwóch (czerwono-żółtych) znalazłem zasilanie.
Czy myślimy o różnych rzeczach?
Czy mówiąc zacisk 30 mamy na myśli po prostu zasilanie (bez przypisywania tego do numerów pinów)?
A zacisk 31? - masa?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Zacisk 30 to stałe zasilanie 12V w samochodzie, Zacisk 15 to przewody masowe w aucie a zacisk 31 to 12V wybudzenia sterowników. Właściwie to pomyliłem nazewnictwo. Terminal a nie zacisk... jakoś mi się tak zapamiętało i ciągle to tak nazywam - niby po przetłumaczeniu 
Pin 1 Terminal 30, fuse 5
Pin 2 Terminal 30, fuse 5
Pin 3 Wake-up wire (to dash panel insert)
Pin 4 Loop break diagnosis wire
Pin 5 Vacant
Pin 6 Convenience system data bus, CAN-High
Pin 7 Vacant
Pin 8 Drive train data bus, CAN-High
Pin 9 Dash panel insert data bus, CAN-High
Pin 10 Vacant
Pin 11 Diagnosis CAN, CAN-High
Pin 12 Vacant
Pin 13 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-High
Pin 14 Terminal 31 (battery negative)
Pin 15 Terminal 31 (battery negative)
Pin 16 Terminal 15
Pin 17 Vacant
Pin 18 Vacant
Pin 19 Convenience system data bus, CAN-Low
Pin 20 Vacant
Pin 21 Drive train data bus, CAN-Low
Pin 22 Dash panel insert data bus, CAN-Low
Pin 23 Vacant
Pin 24 Diagnosis CAN, CAN-Low
Pin 25 Vacant
Pin 26 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-Low

Pin 1 Terminal 30, fuse 5
Pin 2 Terminal 30, fuse 5
Pin 3 Wake-up wire (to dash panel insert)
Pin 4 Loop break diagnosis wire
Pin 5 Vacant
Pin 6 Convenience system data bus, CAN-High
Pin 7 Vacant
Pin 8 Drive train data bus, CAN-High
Pin 9 Dash panel insert data bus, CAN-High
Pin 10 Vacant
Pin 11 Diagnosis CAN, CAN-High
Pin 12 Vacant
Pin 13 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-High
Pin 14 Terminal 31 (battery negative)
Pin 15 Terminal 31 (battery negative)
Pin 16 Terminal 15
Pin 17 Vacant
Pin 18 Vacant
Pin 19 Convenience system data bus, CAN-Low
Pin 20 Vacant
Pin 21 Drive train data bus, CAN-Low
Pin 22 Dash panel insert data bus, CAN-Low
Pin 23 Vacant
Pin 24 Diagnosis CAN, CAN-Low
Pin 25 Vacant
Pin 26 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-Low
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dokładnie tak 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Trochę poeksperymentowałem z tymi kabelkami od Gateway
Na początek rozciąłem masę (pin14) brak reakcji, rozciąłem więc też drugą masę (pin15) nadal brak zauważalnej reakcji - widać jest gdzieś dalej jakoś masa zbierana też moze z innych podzespołów.
Później zainteresował mnie przewód od pinu 3 (wybudzenie zegarów), to działa jako jeden impuls tzn jak rozłączymy nic się nie dzieje zegary działają, jak zgasimy auto i odpalimy w zegarach ciemno (inne systemy działają tylko w MMI nie pokazuje godziny. jak auto pracuje wystarczy na moment zewrzeć te przewody i zegary wstają - godzina jest zachowana i natychmiast pokazuje się też w panelu MMI. Różnić u siebie przy tej operacji też nie zauważyłem (widać zegary sprawne) ale jesli ktoś by miał z nimi kłopot to być może jest to rozwiązanie.
Następnie kolej na odcięcie zasilania (czerwono-żółte przewody są 2 identycznie oznaczone) Przecięcie tego od pin1 = brak efektu, przecięcie od pin2 też brak efektu, przecięcie obu = spowodowało że system nie wzbudzi się (a zauważyłem podczas tych eksperymentów że zdarzało się że napęd DVD od nawi w bagażniku się uśpił, trojkąt na desce i podświetlenie biegów też a np po jakimś czasie np minuta potrafiło się wzbudzić i rzeźbić to jak mamy te przewody rozpięte to się nie wzbudzi czyli może to pomóc.
Teraz co jeszcze zauważyłem - jak miałem wpięty miernik i sprawdzałem ile amperów ciągnie to mi to falowało i zacząłem podejrzewać że ten prąd jes żarty gdzie indziej a mianowice alternator??
Podpowiedzcie mi proszę na fotce poniżej
za co odpowiadają przewody oznaczone 1,2,3
Zwłaszcza od czego jest ten co odpiąłem nr3 , jak odpiąłem przestało falować i spada zużycie prądu
![Obrazek]()
Na początek rozciąłem masę (pin14) brak reakcji, rozciąłem więc też drugą masę (pin15) nadal brak zauważalnej reakcji - widać jest gdzieś dalej jakoś masa zbierana też moze z innych podzespołów.
Później zainteresował mnie przewód od pinu 3 (wybudzenie zegarów), to działa jako jeden impuls tzn jak rozłączymy nic się nie dzieje zegary działają, jak zgasimy auto i odpalimy w zegarach ciemno (inne systemy działają tylko w MMI nie pokazuje godziny. jak auto pracuje wystarczy na moment zewrzeć te przewody i zegary wstają - godzina jest zachowana i natychmiast pokazuje się też w panelu MMI. Różnić u siebie przy tej operacji też nie zauważyłem (widać zegary sprawne) ale jesli ktoś by miał z nimi kłopot to być może jest to rozwiązanie.
Następnie kolej na odcięcie zasilania (czerwono-żółte przewody są 2 identycznie oznaczone) Przecięcie tego od pin1 = brak efektu, przecięcie od pin2 też brak efektu, przecięcie obu = spowodowało że system nie wzbudzi się (a zauważyłem podczas tych eksperymentów że zdarzało się że napęd DVD od nawi w bagażniku się uśpił, trojkąt na desce i podświetlenie biegów też a np po jakimś czasie np minuta potrafiło się wzbudzić i rzeźbić to jak mamy te przewody rozpięte to się nie wzbudzi czyli może to pomóc.
Teraz co jeszcze zauważyłem - jak miałem wpięty miernik i sprawdzałem ile amperów ciągnie to mi to falowało i zacząłem podejrzewać że ten prąd jes żarty gdzie indziej a mianowice alternator??
Podpowiedzcie mi proszę na fotce poniżej
za co odpowiadają przewody oznaczone 1,2,3
Zwłaszcza od czego jest ten co odpiąłem nr3 , jak odpiąłem przestało falować i spada zużycie prądu
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
moga sie "nieco"
różnić w zaleznosci od wersji...
po kolei od lewej:
1: bezpieczniki z prawej strony bagażnika, grzana tylna szyba...
2: S133 - CAŁA RESZTA (z wyjątkami np wentylatory)
3: S132 - bezpieczniki z lewej strony bagażnika SD* (infotainment)
4: S131 - grzana przednia szyba
5: zasilanie powyższych wszystkich - z akku

po kolei od lewej:
1: bezpieczniki z prawej strony bagażnika, grzana tylna szyba...
2: S133 - CAŁA RESZTA (z wyjątkami np wentylatory)
3: S132 - bezpieczniki z lewej strony bagażnika SD* (infotainment)
4: S131 - grzana przednia szyba
5: zasilanie powyższych wszystkich - z akku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
5ka idzie dalej przez akku (podwójna klema)
właśnie do rozrusznika i alternatora (plus wentylatory)
ale skąd pomysł że alternator bierze?
miernik cęgowy prądu stałego tutaj twoim przyjacielem będzie
albo rozłącz przy bezpieczniku pirotechnicznym
właśnie do rozrusznika i alternatora (plus wentylatory)
ale skąd pomysł że alternator bierze?
miernik cęgowy prądu stałego tutaj twoim przyjacielem będzie
albo rozłącz przy bezpieczniku pirotechnicznym
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020