Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Woda pod akumulatorem i rozładowywanie akumulato

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 11 sty 2018, 22:17

Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..?
Tak, czytałem tamten post i faktycznie jest tam wzmianka o bezpieczniku czy ręcznym odpinaniu bramki (nie robiłem tego jeszcze)
Jeśli można to prosiłbym o jakąś bardziej konkretną podpowiedź bo z kolei drago_o pisze by nie robić to bezpiecznikiem..
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 sty 2018, 22:55

Za schowkiem pasażera masz GW. Normalnie na jego kostce na zasilaniu przecinasz kabel i montujesz włącznik :) na bezpieczniku też działa ale kasuje datę i godzinę :)

Ja najpierw będę próbował zrobić odłączenie zacisku 31 bo może będzie lepiej niż wyłączanie GW a jak nie będzie tak jak myślę to wrócę do tego co teraz czyli wyłączenie GW ale tym razem bez zegarów, gdzieś przy wtyczce GW za schowkiem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 11 sty 2018, 23:30

Czyli stałe +12 które tam wchodzi wystarczy odciac i będzie ok ?
Nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków takie odłączanie wg ? Żeby się po jakimś czasie nie wysypał czy coś ??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 sty 2018, 23:44

Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.

Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 sty 2018, 01:16

colln pisze:Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..?
Nie. Przepisanie VINu nie zmienia SVR. ODIS z ASO, który łączy się online potem omija je przy diagnostyce.
mkbewe pisze:Nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków takie odłączanie wg ? Żeby się po jakimś czasie nie wysypał czy coś ??
Jedyne problemy jakie zauważyłem to notoryczne błędy dotyczące zasilania w sterownikach*
Odpinając zasilanie GW nic nie uszkodzisz. Prędzej wzbudzanie urządzeń w pętli przez jeden popsuty moduł może je uszkodzić.

* - także przed każdorazową diagnostyką (jeśli mamy z czymś problem i chcemy zrobić skan) najpierw trzeba kasować DTC (wszystkie błędy, VCDS ciężko sobie radzi jako erase all, trza wchodzić poj w moduły) i dopiero potem skanować na nowo, co by nie pomieszać sobie błędów istotnych z tymi przez naszą przeróbkę.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 sty 2018, 11:29

drago_o pisze:Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.

Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi :)
O których zaciskach mówa?
Początkowo myślałem że chodzi o numery pinów (nóżki) w Gateway
Wyciągnąłem a tam piny są do 26, przewodów naliczyłem 15 w tym na dwóch (czerwono-żółtych) znalazłem zasilanie.
Czy myślimy o różnych rzeczach?
Czy mówiąc zacisk 30 mamy na myśli po prostu zasilanie (bez przypisywania tego do numerów pinów)?
A zacisk 31? - masa?



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2018, 11:39

Zacisk 30 to stałe zasilanie 12V w samochodzie, Zacisk 15 to przewody masowe w aucie a zacisk 31 to 12V wybudzenia sterowników. Właściwie to pomyliłem nazewnictwo. Terminal a nie zacisk... jakoś mi się tak zapamiętało i ciągle to tak nazywam - niby po przetłumaczeniu ;)

Pin 1 Terminal 30, fuse 5
Pin 2 Terminal 30, fuse 5
Pin 3 Wake-up wire (to dash panel insert)
Pin 4 Loop break diagnosis wire
Pin 5 Vacant
Pin 6 Convenience system data bus, CAN-High
Pin 7 Vacant
Pin 8 Drive train data bus, CAN-High
Pin 9 Dash panel insert data bus, CAN-High
Pin 10 Vacant
Pin 11 Diagnosis CAN, CAN-High
Pin 12 Vacant
Pin 13 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-High
Pin 14 Terminal 31 (battery negative)
Pin 15 Terminal 31 (battery negative)
Pin 16 Terminal 15
Pin 17 Vacant
Pin 18 Vacant
Pin 19 Convenience system data bus, CAN-Low
Pin 20 Vacant
Pin 21 Drive train data bus, CAN-Low
Pin 22 Dash panel insert data bus, CAN-Low
Pin 23 Vacant
Pin 24 Diagnosis CAN, CAN-Low
Pin 25 Vacant
Pin 26 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-Low
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 sty 2018, 11:44

Dziękuję
Czyli według tej rozpiski spróbować rozłączać przewody na pinach 14 i 15 (zgodnie z Twoją wcześniejszą sugestią a jak nie zadziała to 1 i 2
Dobrze rozumiem?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2018, 12:19

Dokładnie tak :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 sty 2018, 12:50

15 to zasilanie po stacyjce (numer terminala nie pinu)

nie mieszajmy pojęć bo sie zrobi bagałan
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 sty 2018, 21:55

Trochę poeksperymentowałem z tymi kabelkami od Gateway
Na początek rozciąłem masę (pin14) brak reakcji, rozciąłem więc też drugą masę (pin15) nadal brak zauważalnej reakcji - widać jest gdzieś dalej jakoś masa zbierana też moze z innych podzespołów.
Później zainteresował mnie przewód od pinu 3 (wybudzenie zegarów), to działa jako jeden impuls tzn jak rozłączymy nic się nie dzieje zegary działają, jak zgasimy auto i odpalimy w zegarach ciemno (inne systemy działają tylko w MMI nie pokazuje godziny. jak auto pracuje wystarczy na moment zewrzeć te przewody i zegary wstają - godzina jest zachowana i natychmiast pokazuje się też w panelu MMI. Różnić u siebie przy tej operacji też nie zauważyłem (widać zegary sprawne) ale jesli ktoś by miał z nimi kłopot to być może jest to rozwiązanie.
Następnie kolej na odcięcie zasilania (czerwono-żółte przewody są 2 identycznie oznaczone) Przecięcie tego od pin1 = brak efektu, przecięcie od pin2 też brak efektu, przecięcie obu = spowodowało że system nie wzbudzi się (a zauważyłem podczas tych eksperymentów że zdarzało się że napęd DVD od nawi w bagażniku się uśpił, trojkąt na desce i podświetlenie biegów też a np po jakimś czasie np minuta potrafiło się wzbudzić i rzeźbić to jak mamy te przewody rozpięte to się nie wzbudzi czyli może to pomóc.

Teraz co jeszcze zauważyłem - jak miałem wpięty miernik i sprawdzałem ile amperów ciągnie to mi to falowało i zacząłem podejrzewać że ten prąd jes żarty gdzie indziej a mianowice alternator??
Podpowiedzcie mi proszę na fotce poniżej
za co odpowiadają przewody oznaczone 1,2,3
Zwłaszcza od czego jest ten co odpiąłem nr3 , jak odpiąłem przestało falować i spada zużycie prądu
Obrazek
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 12 sty 2018, 23:16

3 - Terminal 30, fuse 2 - S132, 60A for radio, navigation, TV tuner

2 - Terminal 30, fuse 3 - S133, 150A for onboard supply

1 - Terminal 30 screw point

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 sty 2018, 23:48

moga sie "nieco" ;) różnić w zaleznosci od wersji...
po kolei od lewej:

1: bezpieczniki z prawej strony bagażnika, grzana tylna szyba...
2: S133 - CAŁA RESZTA (z wyjątkami np wentylatory)
3: S132 - bezpieczniki z lewej strony bagażnika SD* (infotainment)
4: S131 - grzana przednia szyba
5: zasilanie powyższych wszystkich - z akku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 sty 2018, 10:12

Czyli żaden z tych tu widocznych nie idzie do alternatora..?
W takim razie jak sprawdzić (gdzie odpiąć po zgaszeniu auta) żeby sprawdzić czy alternator nie ciągnie po wyłączeniu?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 sty 2018, 10:49

5ka idzie dalej przez akku (podwójna klema)
właśnie do rozrusznika i alternatora (plus wentylatory)

ale skąd pomysł że alternator bierze?

miernik cęgowy prądu stałego tutaj twoim przyjacielem będzie
albo rozłącz przy bezpieczniku pirotechnicznym
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl