części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 sty 2018, 16:35

MeWaPKP pisze:
MateoKrk pisze:Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję?
Motor nie mało - 6kPLN, ale jest pisemna gwarancja.
W tej cenie nie lepiej było poszukać całego, jeżdżącego angola ? Czy nie było czasu ?
Black Cars Matters

MateoKrk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MateoKrk » 28 sty 2018, 16:42

No nie głupi pomysł, dawca zawsze by się przydał i jeszcze może nawet by się odrobił:] ale znaleźć coś dobrego też nie takie łatwe. Zresztą niestety Loteria.

MeWaPKP

Post autor: MeWaPKP » 28 sty 2018, 22:05

ernesto pisze:MeWaPKP, Możesz nieco odrobić straty sprzedając stary motor na części, glowice, blok, tłoki, jakieś pierdoły z osprzętu. W moim przypadku wyszło na plus, ale oczywiści po pewnym czasie.
Po założeniu nowego motoru, od razu rób pomiar kompresji. Będziesz znał mniej więcej kondycję jednostki.
Dzięki bardzo!

Czy macie jeszcze jakieś istotnie porady? Nie chciałbym się w topić - całą tę operację robię pierwszy raz w życiu.
FOSS pisze:A miało być tak dobrze
:)

Ogólnie mechanicznie zajmuje się nieco większymi pojazdami :P

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 13:59

Cześć
Podczepię się pod ten temat, bo właśnie przerabiam podobny problem.

W skrócie - zainwestowałem kupę kasy w remont głowic (wszystko nowe - prowadnice, uszczelniacze, gniazda, hydropopychacze, nastawniki), ponieważ moja a8 dymiła przy porannym zapalaniu, a mi to bardzo przeszkadzało :P

Niestety po założeniu głowic silnik dalej dymił, tyle że teraz już nie tylko przy zapalaniu. Generalnie było gorzej, nie lepiej. (nie licząc nastawników, które przestały grzechotać przy rozruchu)

Z tego powodu silnik został rozebrany po raz drugi, tym razem w celu wymiany pierścieni (tak wiem, idiotyzmem było nie zajrzenie do nich za pierwszym razem... ale cóż mądry po szkodzie itd <brawo> ).
Po paru obróceniach wałem zauważyłem, że na żadnej z gładzi nie ma progów ale każda w mniejszym lub większym stopniu posiada delikatne, pionowe ryski na dolnej części gładzi (tej na której tłok grawitacyjnie się opiera). Ryski są tak delikatne, że nawet nie czuć ich pod paznokciem.

Chciałbym was prosić o opinię, mogę bez przeszkód złożyć silnik na nowych pierścieniach czy muszę szukać innego bloku? <hmm>

Na zdjęciu poniżej najgorszy cylinder, na innych ciężko było uchwycić te ryski.


Obrazek

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 01 lut 2018, 15:10

Przed sobą masz decyzję:
honować czy nie honować
Kot też jest Quattro

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 15:13

Ja tam bym bardzo chętnie honował - tylko problemem jest chyba to, że nie istnieją nadwymiarowe pierścienie do tego silnika <bezradny>

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 20:50

o jakim honowaniu koledzy piszecie .To nie FSO <onienie>

Jakubek1986
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Jakubek1986 » 01 lut 2018, 20:52

toshi0759 pisze:Ja tam bym bardzo chętnie honował - tylko problemem jest chyba to, że nie istnieją nadwymiarowe pierścienie do tego silnika <bezradny>
Odpusc temat... szkoda twojego czasu i pieniedzy tak mozesz zrobic jak bus sie pozbywal auta. Dam ci namiar na goscia co handluje czesciami do ósemek... odezwij sie na priv jak jestes zainteresowany...

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 21:04

Czyli waszym zdaniem wymiana samych pierścieni nic nie da?
Jestem już po demontażu tłoków - pierścienie olejowe już w zasadzie nie istniały.
Dodam że silnik ma 470tyś najechane.

Ad1 Jeszcze taka ciekawostka - pomiar kompresji przed rozbiórką ma siedmiu cylindrach 13.5-14 bar, na jednym 12.5.

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:09

a głowica ok?

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 21:11

Głowice są jak nowe - tak jak pisałem, przeszły pełną regenerację - wszystko nowe - prowadnice, uszczelniacze, gniazda, hydropopychacze, nastawniki

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:13

a te rysy od czego tam się pojawiły? Ja bym założył nowe pierścienie tylko org.Poskładał do kup.

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 21:17

Ciężko powiedzieć od czego - są niewyczuwalne pod paznokciem więc raczej nic do cylindrów nie wpadło.
Może po prostu pół bańki przebiegu zrobiło swoje? Może ktoś kiedyś zaniedbał olej?

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 01 lut 2018, 21:24

Ja bym nie ryzykował kupna silnika który może mieć z 300000 odkręcone .chyba że silnik w alcie i pewny przebieg .Ja robiłem taką naprawę przy abz-cie prz 350000 .koszty spore ale kolega zadowolony .Teraz doczytałem .kto robi górę a zostawia dół <onienie> .
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 21:28 przez Marcin1981, łącznie zmieniany 2 razy.

toshi0759
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: toshi0759 » 01 lut 2018, 21:27

A pamiętasz jak wyglądały cylindry w tym ABZ? :) Były idealne czy jakieś ryski się pojawiały?
Nic mi nie mów o kosztach <boisie>
Rozbieram silnik drugi raz w ciągu paru miesięcy, same głowice wciągnęły $$$ a jeszcze byłem na tyle durny, że nie zajrzałem do pierścieni... Sugerowałem się wzorową kompresją - stwierdziłem, że muszą być ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl