części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani

blapis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2018, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

[D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani

Post autor: blapis » 07 lut 2018, 14:41

witam Wszystkich,

Posiadam Audi A8 d2 3.7 AEW B+LPG quattro

Od zakupu borykam się z pewnym problemem. Mianowicie jak auto solidnie się rozgrzeje, obroty biegu jałowego po dojeżdżaniu do świateł (generalnie po zatrzymaniu się na D, zaczynają dziwnie spadać, tak jakby silnik miał zgasnąć, co skutkuje tym, że zażarzy się kontrolka ładowania. Poniżej link do filmiku na którym jest to zobrazowane.
Dzieje się to na lpg i na benzynie. Jednocześnie ładowanie akumulatora pojawia się dopiero powyżej 850 obrotów.



- Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?
gość od regeneracji rozkłada ręce. Mówi, że jedyne rozwiązanie to założenie mniejszego kółka pasowego... a to jest oryginalne
- Nowy pasek wielorowkowy oraz dwie rolki.
- przepływomierz drugi, sprawdzony na obciążeniu daje 196 g/s (link do filmiku do wglądu):


- krokowy drugi, chociaż po odłączeniu na pracującym silniku praktycznie zero reakcji...??? podłączany pod 12v zamyka i otwiera.

- układ dolotowy szczelny
- odma przednia wymieniona
- zostały mi tylko tylne odmy, są mega miękkie ale szczelne
- podciśnienia szczelne
- przepustnica wyczyszczona, tps ustawiony na 8,26

- na vagu czasami pojawi się błąd przekroczenia minimalnych obrotów

- zapłony nie wypadają

- spalanie stukowe na jednym cylindrze (5) trochę wyższe niż na pozostałych ~ 1,1 V, na pozostałych jest to poniżej 1V

Kolejny zauważony problem, również po rozgrzaniu, ale to dzieje się tylko na LPG, podczas przyśpieszania w zakresie 1100-1500 obrotów szarpie silnikiem/skrzynią?


Ręce mi już opadają, brak pomysłów, wkurza mnie, to spadanie obrotów oraz brak ładowania.... a najbardziej na żarząca się kontrolka ładowania....

bloki 15 i 16
sondy


Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Może w Warszawie rozsądny człowiek, który postawiłby diagnozę??
Ostatnio zmieniony 07 lut 2018, 15:22 przez blapis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Re: zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani

Post autor: marekp750 » 07 lut 2018, 17:02

blapis pisze: - Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?
Tak nie powinno być.

Obroty biegu jałowego spadają nawet do 650 obr/min.
Jeżeli poniżej 850 brak ładowania to do bani jest altek.

Kupić używkę podmienić, zobaczyć, że jest prawidłowo.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 lut 2018, 06:07

Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie- ... m?postdays

blapis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2018, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blapis » 08 lut 2018, 10:40

ernesto pisze:Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie- ... m?postdays

o widzisz, doyść podobna historia jest u mnie. To samo, gość od regeneracji twierdzi, ze jest sprawny, na stole mu ładuje, ale tam ma na pewno większe obroty niż 800.

Ten nowy alternator, ktory kupiles wymagał przeróbki w postaci przełożenia kółka? Ciężko to zrobić? Trzeba prasę do tego?

Może orientuje się ktoś od czego pasuje jeszcze altek? 3.3tdi? 2.5tdi?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 lut 2018, 13:32

Alternatory testuje się przy prędkości ok 1300obr minimalne (taka prędkość jest chyba większości przypadków ,,napięcia wybudzenia"). Ale to jest prędkość alternatora. Alternator oczywiście kręci się szybciej niż RPM silnika świadczy o tym średnica kół.

Ewidentnie coś nie tak z alternatorem bądź okablowaniem. Sprawdź złącze na podłużnicy przewodów +
Cyrki z szarpaniem mogą być spowodowane szpilkami napięcia.

blapis
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2018, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: blapis » 08 lut 2018, 18:25

Panowie problem rozwiązał drugi alternator ( w sumie trzeci). Wsadzony z polifta 150A. Wszystko śmiga jak lala. Ładowanie na każdych obrotach. Szarpania żadnego nie ma. Skrzynia zmienia biegi cudnie.

Tamten miał przegrzane diody i zwarcie na uzwojeniu dlatego nie lądował na wolnych.
Trzeba było drugiego elektryka poprostu.

Pozdrowienia i dzięki wszystkim.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 09 lut 2018, 12:07

Ile Ci ładuje na pełnym obciążeniu przy zimnym i ciepłym silniku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl