witam Wszystkich,
Posiadam Audi A8 d2 3.7 AEW B+LPG quattro
Od zakupu borykam się z pewnym problemem. Mianowicie jak auto solidnie się rozgrzeje, obroty biegu jałowego po dojeżdżaniu do świateł (generalnie po zatrzymaniu się na D, zaczynają dziwnie spadać, tak jakby silnik miał zgasnąć, co skutkuje tym, że zażarzy się kontrolka ładowania. Poniżej link do filmiku na którym jest to zobrazowane.
Dzieje się to na lpg i na benzynie. Jednocześnie ładowanie akumulatora pojawia się dopiero powyżej 850 obrotów.
- Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?
gość od regeneracji rozkłada ręce. Mówi, że jedyne rozwiązanie to założenie mniejszego kółka pasowego... a to jest oryginalne
- Nowy pasek wielorowkowy oraz dwie rolki.
- przepływomierz drugi, sprawdzony na obciążeniu daje 196 g/s (link do filmiku do wglądu):
- krokowy drugi, chociaż po odłączeniu na pracującym silniku praktycznie zero reakcji...??? podłączany pod 12v zamyka i otwiera.
- układ dolotowy szczelny
- odma przednia wymieniona
- zostały mi tylko tylne odmy, są mega miękkie ale szczelne
- podciśnienia szczelne
- przepustnica wyczyszczona, tps ustawiony na 8,26
- na vagu czasami pojawi się błąd przekroczenia minimalnych obrotów
- zapłony nie wypadają
- spalanie stukowe na jednym cylindrze (5) trochę wyższe niż na pozostałych ~ 1,1 V, na pozostałych jest to poniżej 1V
Kolejny zauważony problem, również po rozgrzaniu, ale to dzieje się tylko na LPG, podczas przyśpieszania w zakresie 1100-1500 obrotów szarpie silnikiem/skrzynią?
Ręce mi już opadają, brak pomysłów, wkurza mnie, to spadanie obrotów oraz brak ładowania.... a najbardziej na żarząca się kontrolka ładowania....
bloki 15 i 16
sondy
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Może w Warszawie rozsądny człowiek, który postawiłby diagnozę??
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani
[D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani
Ostatnio zmieniony 07 lut 2018, 15:22 przez blapis, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani
Tak nie powinno być.blapis pisze: - Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?
Obroty biegu jałowego spadają nawet do 650 obr/min.
Jeżeli poniżej 850 brak ładowania to do bani jest altek.
Kupić używkę podmienić, zobaczyć, że jest prawidłowo.
Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie- ... m?postdays
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie- ... m?postdays
ernesto pisze:Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-all-ladowanie- ... m?postdays
o widzisz, doyść podobna historia jest u mnie. To samo, gość od regeneracji twierdzi, ze jest sprawny, na stole mu ładuje, ale tam ma na pewno większe obroty niż 800.
Ten nowy alternator, ktory kupiles wymagał przeróbki w postaci przełożenia kółka? Ciężko to zrobić? Trzeba prasę do tego?
Może orientuje się ktoś od czego pasuje jeszcze altek? 3.3tdi? 2.5tdi?
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Alternatory testuje się przy prędkości ok 1300obr minimalne (taka prędkość jest chyba większości przypadków ,,napięcia wybudzenia"). Ale to jest prędkość alternatora. Alternator oczywiście kręci się szybciej niż RPM silnika świadczy o tym średnica kół.
Ewidentnie coś nie tak z alternatorem bądź okablowaniem. Sprawdź złącze na podłużnicy przewodów +
Cyrki z szarpaniem mogą być spowodowane szpilkami napięcia.
Ewidentnie coś nie tak z alternatorem bądź okablowaniem. Sprawdź złącze na podłużnicy przewodów +
Cyrki z szarpaniem mogą być spowodowane szpilkami napięcia.
Panowie problem rozwiązał drugi alternator ( w sumie trzeci). Wsadzony z polifta 150A. Wszystko śmiga jak lala. Ładowanie na każdych obrotach. Szarpania żadnego nie ma. Skrzynia zmienia biegi cudnie.
Tamten miał przegrzane diody i zwarcie na uzwojeniu dlatego nie lądował na wolnych.
Trzeba było drugiego elektryka poprostu.
Pozdrowienia i dzięki wszystkim.
Tamten miał przegrzane diody i zwarcie na uzwojeniu dlatego nie lądował na wolnych.
Trzeba było drugiego elektryka poprostu.
Pozdrowienia i dzięki wszystkim.