części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Awaria A8 D2 i pytanie o D3

wisnia69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:35
Lokalizacja: WaWa

[D2 99 4.2PB/LPG ] Awaria A8 D2 i pytanie o D3

Post autor: wisnia69 » 14 gru 2010, 22:55

Witam,
Mam takie pytanie do Was. Jak na razie posiadam audi po lifcie D2 4.2 PB/LPG 99r.
I jakoś zastanawiałem się nad zmianą nad D3 chociaż jakoś do końca nie jestem przekonany.
Na chwilę obecną, nie mam żadnych problemów z lpg i zastanawiam się jak to się sprawdza w modelu D3? Do 2005-6 roku silnik jest ten sam co w D2, jednak już reszta samochodu się różni. Ogólnie modeli D2 jest bardzo dużo z LPG natomiast jeżeli chodzi o D3 to można policzyć na palcach jak się ogląda oferty. I teraz pytanie. Czy zakładanie LPG w D3 będzie miało jakis gorszy wpływ na samochód, silnik jazdę itp w porównaniu do modeli D2? Albo jakieś może większe problemy występują? No tutaj mamy samochód w granicach 30tys więc to nie boli tak jak coś się popsuje w samochodzie za około 70-100tyś.
Bo druga wersja to D3 4.2 TDI , i to ni byłby zły wybór jakby przeliczając kasę wydaną na paliwo , paliłby za tyle samo, ale jakoś mi to nie wychodzi.
Jakie były by wasze opinie na ten temat?

Na chwilę obecną niestety moja A8 jest w serwisie, bo pod maską do skrzynki z całą elektryka wlało się w kij wody i wyskoczyły mi kontrolki ABS, ESP, EPC, silnikia i skrzynia weszła w tryb awaryjny, ale i tak nie dał się odpalić. Zostawiłem go w garażu jeszcze nie wiedząc jaka jest tego przyczyna i widać trochę przeschło do rana wszystko i rano odpalił i się wybrałem od razu do serwisu. Z domu mam do niego niestety jakieś 90km.
I pech chciał ze 6km przed serwisem wyskoczył mi błąd zblokowało wszystko , ale na szczęście na prostym odcinku i nic się nie stało. Ale ostatnie 6km musiał dojechać na lawecie...
W tamtym roku miałem to samo , ale jakoś przeszło, w tym zainteresowałem sie już bardziej. Koleś powiedział , że na razie musi wyschnąć i coś będzie działać. Wydaje mi się, że jak wyschnie to nie powinno się już nic dziać. Jeszcze chciałbym zasięgnąć waszej opinii również i w tej sytuacji. W garażu jak trochę wysechł to odpalił i mam nadzieje, ze jak tam wyschnie to tez odpali i połatają jakieś te dziury w plastiku czy nieszczelności i będzie wszystko ok...


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:43 przez wisnia69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 gru 2010, 23:53

Gaz można zakładać do wszystkiego (no nawet do diesli jak by kto nie miał innej wiekszej głupoty do robienia) nie jest wskazane do bezpośredniego wtrysku benzyny, w D3 smiało mozna i instalacja niczym sie nie różni. Jak już to każdemu polecam montaż takiego kompa który zczytuje dane z OBD auta i nie ma nic lepszego. Co do kosztów o dieslu to zpomniałeś o kosztach eksploatacji a ta nie zamyka sie na tankowaniu ale też takie bzdety ja świece żarowe, wtryski, pompa paliwa w takim dieselku jak klapnie po zatankowaniu (niechcący) gdzieś odbarwionego OO przyjdzie też czas na wymianę turbin egr i czort wie czego jeszcze... do tego dolicz ile auto przestoi w serwisie na te powyższe sprawy i ile ten serwis skasuje, a w benzynce masz wiekszość tego z głowy no i jeśli będzie LPG to będzie to i ciszej i jednak sporo taniej

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 15 gru 2010, 07:58

Tylko musisz brać A8 D3 z silnikami 4,2 MPI bo bodajże po 2005 roku wychodziły już FSI a wtedy z gazem będzie trudno, bo teoretycznie idzie założyć, ale instalka bardzo droga, a po drugie zużywa i LPG i PB jednocześnie (oczywiście w jakiś tam proporcjach ale zawsze)

wisnia69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:35
Lokalizacja: WaWa

Post autor: wisnia69 » 15 gru 2010, 12:47

Nie no to jak tak piszecie jeżeli chodzi o D3 to nawet się nie będę zastanawiał nad żadnym dieselem. Wiem właśnie, że w nim by dochodziły jakieś pierdoły do wymiany, tylko że na pewno w kij drogie. Zakup TDI rozważałem tylko i wyłącznie w przypadku braku możliwości założenia LPG w samochodzie. Wiem że do 2005 albo 2006 r jeszcze 4.2 jest bez FSI, jednak myślałem że FSI wyklucza LPG, jednak nawet jak da się to jakoś założyć ale więcej kombinowania to nie ma co szaleć. zresztą już taka taka z 2006 w full opcji to w kij kosztuje i nawet bym nie szukał czegoś młodszego:P

Jak na razie dobrze mi się jeździ moim i nie mam zamiaru za bardzo go sprzedawać. Teraz tylko lipa że tam wodą się dostała, no ale to zbytnio nie jego wina. Bo jak koleś LPG zakłądał tam jakiś komputerek w tym miejscu to spierdzielił tą obudowę, ale że to było zakładane za czasu poprzedniego właściciela to nie będę się kłócił.

I mam jeszcze problem bo w lecie jak jeździłem po kałużach i w ostry deszcz to naleciało mi wody do wentylacji i przez te kratki(nawiew) przez rurkę wypompowałem z 1l wody jak nie lepiej.
I mam pytanie , bo koleś z serwisu powiedział że uszczelka znowu pod maską do wlotu powietrza jest lipna i zastanawiam się czy to może być wina tylko wady uszczelki pod maską czy jest możliwość żeby ta woda dostała się gdzieś spodem przez jakąś dziurę?

Miał ktoś z was taki cyrk jak ja?

Dzięki za pomoc:)

Pozdrawiam

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 15 gru 2010, 22:12

Ja już 2 lata powożę D3 4,2 z LPG i sprawuje się świetnie. Silnik to BFM i był montowany do 2006r-można trafić D3 z "dużym grilem" z tym silnikiem.

wisnia69
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 14 gru 2010, 22:35
Lokalizacja: WaWa

Post autor: wisnia69 » 15 gru 2010, 22:26

No właśnie mam zamiar na taki zapolować może w przyszłym roku, ale zobaczymy:P Bo jeszcze chciałem czarny, w jasnej skórze i z solar dachem:P, w dobrej cenie, nie stuknięty i z książką więc myślę że na znalezienie takiego mam z 5%, więc dobrze by było już zacząć szukać:P

Pozdrawiam

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 26 gru 2010, 21:33

Sprawdź odpływ wody z podszybia. O ile łatwo można udrożnic odpływy w kielichach (najlepiej skrócic dwa fabryczne czarne wężykie dosłownie ze 2 cm i będzie po problemie. W tym celu musisz zerknąc pomiedzy koło i nadkole, bezproblemu je wypatrzysz, są bliżej podszybia. Ale co najważniejsz musisz udrożnic odpływ z podszybia pod nagrzewnicą, bo to może byc przyczyną że masz wodę w kratkach wentylacyjnych. U mnie tak było i musiałem co jakiś czas odsysac wodę gromadzącą się pod obudową nagrzewnicy szczególnie po deszczach. Ja u siebie dokładnie oczyściłem całe podszybie a na sam koniec wsadziłem pod nagrzewnicę przewód elastyczny od sprężonego powietrza i przedmuchałem ile i jak tylko dałem rady. Wyleciało przy tym spod nagrzewnicy trochę brudu, kurzu i pyłu ale od tego czasu mam sucho nawet jak pada ulewny deszcz.
POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl