[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - stukanie, szarpanie
[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - stukanie, szarpanie
Witam.
Chciałem ostatecznie rozwiązać problem, jednak nikt nie jest w stanie mi pomóc.
Problemy wygląda następująco : skrzynia chodzi w miarę ok. Szarpania jakieś minimalne są... ale jeden objaw doprowadza mnie do szału i nie mogę sobie z tym poradzić. Kiedy jadę dajmy na to na 4-5 biegu i zatrzymuje się na światłach do zera to przy zatrzymaniu jest takie jakby odbicie na dwa razy. Jest to mocno odczuwalne (odbicie od ściany). Dodam że jeśli przełączę przed zatrzymaniem całkowitym na tip-ie na 2bieg to zatrzymuje się bez tego objawu. Chciałem zmienić soft-a VAS-em ale po nastawach początkowych nie chce zapisać adaptacji i nie wiem w czym jest problem. Stara wersja VAS-a ?
Mieliście z czymś takim kiedyś problem ? objaw jest taki jakby auto nie zostawało na 2-gim biegu do samego zatrzymania w trybie automat ....
Podejrzewam ze oprogramowanie może załatwić sprawę redukcji przy zatrzymywaniu, jednak znaleźć kogoś kto ogarnia VAS-a dobrze u mnie w okolicy graniczy z cudem.
I w tym miejscu moje kolejne pytanie : czy w zachodniej PL jest ktoś kto to ogarnia ? okolice Gorzowa Wlkp.... ewentualnie też okolice Katowic, Jastrzębia Zdroju (bo tutaj czasami też się pojawiam).
pozdr.
Chciałem ostatecznie rozwiązać problem, jednak nikt nie jest w stanie mi pomóc.
Problemy wygląda następująco : skrzynia chodzi w miarę ok. Szarpania jakieś minimalne są... ale jeden objaw doprowadza mnie do szału i nie mogę sobie z tym poradzić. Kiedy jadę dajmy na to na 4-5 biegu i zatrzymuje się na światłach do zera to przy zatrzymaniu jest takie jakby odbicie na dwa razy. Jest to mocno odczuwalne (odbicie od ściany). Dodam że jeśli przełączę przed zatrzymaniem całkowitym na tip-ie na 2bieg to zatrzymuje się bez tego objawu. Chciałem zmienić soft-a VAS-em ale po nastawach początkowych nie chce zapisać adaptacji i nie wiem w czym jest problem. Stara wersja VAS-a ?
Mieliście z czymś takim kiedyś problem ? objaw jest taki jakby auto nie zostawało na 2-gim biegu do samego zatrzymania w trybie automat ....
Podejrzewam ze oprogramowanie może załatwić sprawę redukcji przy zatrzymywaniu, jednak znaleźć kogoś kto ogarnia VAS-a dobrze u mnie w okolicy graniczy z cudem.
I w tym miejscu moje kolejne pytanie : czy w zachodniej PL jest ktoś kto to ogarnia ? okolice Gorzowa Wlkp.... ewentualnie też okolice Katowic, Jastrzębia Zdroju (bo tutaj czasami też się pojawiam).
pozdr.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 20:19 przez carbonek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmiana softu, przecież skrzynia chodziła ileś tam lat na tym co był - masz zapewne uszkodzony jakiś czujnik którejś prędkości w skrzyni - czyżby błędów nie było w skrzyni albo jakiś przy silniku choćby?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Jeśli nie ma błędów (bo nawet sondy lambda czy choćby przepływka ma tez wpływ, pomijam opony = nie masz tak ze np jedna inny rozmiar?) to może opłacić Ci się pojechać gdzieś zrobić upgrade oprogramowania skrzyni bo w twoim roczniku nie ma możliwości skasowania adaptacji. U Ciebie adaptacje skrzynia będzie robić sama ale ze względu na możliwy duży przebieg (masz ON i pewnie nie jesteś 1-szym właścicielem) będzie to bardzo powolne. W sumie aktualizacje zrobią Ci też w ASO - zadzwoń to nie powinno chyba kosztować więcej jak 250-300zł. Jak będziesz miał nowy soft to skasuje się to co jest teraz i będzie można zrobić jazdę zdaptacyjną
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Wracam do tematu. Nadal nie znalazłem nikogo z VAS i ODIS w mojej okolicy. Najbliżej serwis mam w Szczecinie i oni wołają za taka operacje kupę forsy. Zatem stwierdziłem ze kupię sam głowice VAS i poprzez Odisa zrobię reset skrzyni i nowy soft. Czy moglibyście podpowiedzieć coś w temacie ? Skąd pobrać np takie aktualizacje przewidziane do mojego auta itd ? Pozdrawiam.
To co piszesz kolego tyczy się klona VCDS'a VAS działa z internetem spokojnie. Aktualizowac sterowniki też można bo bazę można pobrać offline(z róznych źródeł) i nie trzeba do Audi się łączyć. Dostęp online to droga zabawa
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o , czy mogłbyś podać źródło skąd pobrać soft np. do skrzyń ?, oczywiście jakieś sprawdzone żeby nie narobić bigosudrago_o pisze:To co piszesz kolego tyczy się klona VCDS'a VAS działa z internetem spokojnie. Aktualizowac sterowniki też można bo bazę można pobrać offline(z róznych źródeł) i nie trzeba do Audi się łączyć. Dostęp online to droga zabawa
Niestety moja baza waży paredziesiąt GB więc nie wyślę Ci jej ale możesz poszukać czegoś rozsądnego na chomiku
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG