[D2 99 2.8PB/LPG ] Błąd 17090 - tryb awaryjny
[D2 99 2.8PB/LPG ] Błąd 17090 - tryb awaryjny
Mam problem ze skrzynią tiptronic w Audi A8 99'. W skrzynia przy zmianie przełożenia czasami przechodzi w tryb awaryjny, tzn np jak zmieniam z D na R nie zawsze zmieni przełożenie. Tak miałem kilka miesięcy temu, ale "znalazłem sposób" i zmieniałem lewarkiem przełożenia powoli czyli P -> R (2 s przerwy)-> N (2 s przerwy) -> D i kilka miesięcy nie było problemu, a teraz to nie pomaga. Czasami przy zmianie np D na R na chwile podświetli się na wyświetlaczu inne przełożenie (np 2) i tryb awaryjny. Po podłaczeniu VAG-a zawsze ten sam błąd: 17090. Z tego co wyczytałem to przyczyną może być przelącznik F125. Czy może wybierak ? Gdzieś znalazłem info, ze nieraz śniedzieją styki przełącznika F125 (w sobotę rozpiąłem złącze przełącznika przy skrzyni, przeczyściłem styki i bez zmian). Miał ktoś taki problem lub wie ktoś jak to ogarnąć. Może gdzieś coś nie łączy itp., Niedawno przy problemach z silnikiem mechanicy kazali po kolei wymieniać kolejne części (niepotrzebnie) i wydałem sporo kasy na wymianę sprawnych podzespołów :-x , nie chciał bym teraz tego powtórzyć.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie
SylwekR
[ Dodano: 2011-06-08, 17:45 ]
Info dla potomnych :-)
Wymieniłem pozycjoner (F125) i po problemie. Mimo, że wymiana to odkręcenie paru śrub nie jest prosta. Ciężki dostęp :-(
SylwekR
Z góry dzieki za wszelkie sugestie
SylwekR
[ Dodano: 2011-06-08, 17:45 ]
Info dla potomnych :-)
Wymieniłem pozycjoner (F125) i po problemie. Mimo, że wymiana to odkręcenie paru śrub nie jest prosta. Ciężki dostęp :-(
SylwekR
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 18:09 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupiłem na Allegro 150+koszt wysyłki. Zanim go kupiłem napisałem kilkanaście maili do osób którzy sprzedają części do automatów i całe skrzynie. Oferowano mi go w cenach od 200 do 600, ale w tym samym czasie ktoś wystawił na Allegro i udało mi się kupić taniej. Dzwoniłem też do serwisu ASB w Józefowie, też mieli, ale nie pamiętam ile chcieli z wymianą.
U mnie wyglądało to tak: nowy z ASO 1400zł - trochę dużo. Nowy z midparts'u, był w tej samej cenie... Zrezygnowałem więc z nowego i wybrałem używany za 400zł - taniej nie udało mi się znaleźć. Po wymontowaniu, okazało się, że przełącznik był w środku zalany wodą - niestety jest on nitowany i sprawia wrażenie "jednorazówki". Nowy dokładnie posmarowałem wazelina, mam nadzieje, że jeszcze długo będzie służył.
Pozdrawiam
Bartek Chojnacki
Bartek Chojnacki
psych te nity mozesz smialo rozwiercic :mrgreen: i nic nie da sie popsuc gdy sie go rozlozy a to co ujzysz w srodku to tylko zwykle przeloczniki stykowe nic wiecej i napewno jest caly zasniedzialy w srodku i bywa ze gdy sie je dokladnie przeczysci to przelacznik dalej bedzie smigal :mrgreen:
Spać ==> Śnić ==> Wstać ==> Żyć ==> Dla Niego...A6 CCCO
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
a od spodu auta? własnie spod niego wyszedłem i widze go ale dostęp od spodu jest masakryczny.
DODANO:
Ernesto raczej nie ma możliwości dostania się od tunelu. Nie rozbierałem bo nie wiem czy jest sens skoro od spodu go widać tylko dojście słabe.
DODANO:
Ernesto raczej nie ma możliwości dostania się od tunelu. Nie rozbierałem bo nie wiem czy jest sens skoro od spodu go widać tylko dojście słabe.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2014, 14:51 przez swiezak1111, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
u mnie zaczol wywalać błąd 17090, dzieje sie to rano,przy dużym mrozie i jak wrzucę odrazu na R,przy ruszaniu z D nic sie nie dzieje,do następnego ranka jest Ok,zobaczę jeszcze jak mrozy mina czy tez wywala,na co stawiacie?,tu jest opis jak wyjac ten czujnik http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html