![]() |
![]() |
[D2 99 2.5TDI ] Sterowanie J17 z ECU który pin/wtyczka
[D2 99 2.5TDI ] Sterowanie J17 z ECU który pin/wtyczka
Próbuje przywrócić do stanu normalnej użyteczności nowy nabytek A8 2.5 AFB. Na chwilę obecną walczę z zasilaniem w paliwo. Który pin odpowiada za aktywację przekaźnika pompy paliwa. Numer ECU 4D0907401K. Przekaźnik sterowany jest masą z tego co udało mi się namierzyć. Pompa na krótko pompuje. Przekaźnik sprawny.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2018, 13:01 przez shoei, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Akurat tego nie sprawdzałem. Wieczorem jak przyjdę do garażu sprawdzę. Ogólnie z ECU do przekaźnika przejście jest, przekaźnik sprawny. Pompa niestety nie chce już pompować nawet na krótko nie wiem czemu, ale pewnie jest to przyczyna tego że mi się zapowietrzył układ. Czujnik obecności paliwa ktoś zrobił na stałe na rezystorach więc nie odłącza zapłonu w przypadku jego braku. Kupiłem samochód niedawno za nieduże pieniądze ale w układzie elektrycznym jest pełno drobnych rzeczy do przywrócenia do stanu normalności. Może ktoś wrzuci schemat elektryczny zasilania pompy?
Mogę się mylić, ale kiedyś gdzieś mi się w oczy rzuciło, że w 2.5tdi pompka w baku tylko przepompowuje paliwo z lewej komory do prawej. A z prawej komory już pompa na silniku sobie zasysa sama.
Jak się układ zapowietrzył, to pewnie w prawej komorze sucho - dolej ze 20L diesla i sprawdź.
Jak przy podłączeniu zasilania na krótko do wtyczki przy baku nie słyszysz pompki, to albo jej nie ma, albo się spaliła - trzeba wyjąć kosz z baku i zweryfikować.
Jak się układ zapowietrzył, to pewnie w prawej komorze sucho - dolej ze 20L diesla i sprawdź.
Jak przy podłączeniu zasilania na krótko do wtyczki przy baku nie słyszysz pompki, to albo jej nie ma, albo się spaliła - trzeba wyjąć kosz z baku i zweryfikować.
Four rings to rule them all
Pompka na pewno pracowała "na krótko" przedwczoraj. Wczoraj jak chciałem odpowietrzyć zasilanie to nie było już jej słychać. Albo pompka się przywiesza i nie zawsze wyrównuje poziom paliwa w komorach albo szlak ją trafił. Samochód ogólnie mi stanął na szczęści tylko 100m od domu. Po zastosowaniu małego obiegu paliwa mały pojemnik paliwa bezpośrednio do pompy VP silnik normalnie pracował. Była nieszczelność przed filtrem to ją zlikwidowałem.
Wieczorem napiszę Ci numery oryginalnej pompki.
Jeśli chodzi o ciśnienie w systemie napełniania kosza, to powinno być nie większe niż 1bar. Ruscy przerabiając układ w A8 benzin dają oddzielne pompki właśnie 0.5bara i ponoć to działa.
Jak w prawej komorze masz mało paliwa, to po poskładaniu wszystkiego do kupy musisz wlać ze 2l paliwa przez wlew, żeby kosz wstępnie napełnić.
Jeśli chodzi o ciśnienie w systemie napełniania kosza, to powinno być nie większe niż 1bar. Ruscy przerabiając układ w A8 benzin dają oddzielne pompki właśnie 0.5bara i ponoć to działa.
Jak w prawej komorze masz mało paliwa, to po poskładaniu wszystkiego do kupy musisz wlać ze 2l paliwa przez wlew, żeby kosz wstępnie napełnić.
Four rings to rule them all
Ogólnie rzecz biorąc nastąpiła kumulacja lulu rzeczy. Nieszczelny układ zasilania i na filtrze paliwa zaciągał powietrze. Pompka wstępna się spaliła ale to chyba przyczyna rezystorkow zamiast czujnika obecności paliwa. Dodatkowo oring na polaczeniu obudowy pompy i kosza sparciany. Puki miał paliwo to jeździł. Jak zaciągnął powietrze to się nie chciał po dobroci odpowietrzyć. A winny wskaźnik paliwa pokazując rezerwę w rzeczywistości nie ma praktycznie paliwa w moim przypadku.
Schematy elektryczne silnika:
http://www.mediafire.com/file/8cg5gz1rc ... DI_AFB.pdf
Numeru samej pompki nie mam. W oryginale występuje tylko z całym koszem - 4D0298087F. Ale tak jak pisałem, ogarnia ona tylko napełnianie kosza. A z niego pompa przy silniku już własnymi siłami zaciąga. Więc pompki wstępne z innych Audi w dieslu powinny dać radę.
http://www.mediafire.com/file/8cg5gz1rc ... DI_AFB.pdf
Numeru samej pompki nie mam. W oryginale występuje tylko z całym koszem - 4D0298087F. Ale tak jak pisałem, ogarnia ona tylko napełnianie kosza. A z niego pompa przy silniku już własnymi siłami zaciąga. Więc pompki wstępne z innych Audi w dieslu powinny dać radę.
Four rings to rule them all