[D3 04 4.0TDI ] Stukanie w głowicy w okolicy 5 cylindra.
Lepiej... połaczone są zębatkami na wałkach bo łańcuszek rozrządy idzie tylko na jeden wałek. Ale te zębatki nir są jednolitą częścią wałka, tak jak krzywki. Krzywki są nabijane na wałek, zębatki równiesz są fabrycznie jakoś nabijane na gorąco.pb41ns pisze:a może takie głupie pytanie ale jakim cudem wałki mogły sie przestawić, jak mniemam połączone one są łańcuszkiem??
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Szlifierz powiedział, że rozbierane było na 100%. Jedna głowica ta dobra wygląda jakby była przestawiona o ząb a ta zmasakrowana o dwa zęby. Dobra miała maksymalne opóźnienie więc nadążały się na drugim wałku zamykać zawory i nie odbiły się na tłokach. Na zmasakrowanej koło było po zdjęciu osłon maksymalnie opóźnione.
Mam wrażenie jak dzisiaj już główki były całkiem rozebrane, że ktos to tak złożył i wyregulował kołami zębatymi rozrządu a mi się to nieszczęśliwie przestawiło. Jakby to koło ze zmasakrowanej głowicy przestawić na maksymalne wyprzedzenie to zawory nadążałyby się chować i by działało.
Mam teorię, że tak było ustawione z wyprzedzeniem ale nieszczęśliwie się przestawiło bo dokręcone jakoś mocno to to nie było jak odkręcałem.
Analizując dalej jeden kolektor dolotowy jest z 2011 roku(po zmasakrowanej stronie) więc jakąś małą masakrę to już mogło przeżyć...
Mam wrażenie jak dzisiaj już główki były całkiem rozebrane, że ktos to tak złożył i wyregulował kołami zębatymi rozrządu a mi się to nieszczęśliwie przestawiło. Jakby to koło ze zmasakrowanej głowicy przestawić na maksymalne wyprzedzenie to zawory nadążałyby się chować i by działało.
Mam teorię, że tak było ustawione z wyprzedzeniem ale nieszczęśliwie się przestawiło bo dokręcone jakoś mocno to to nie było jak odkręcałem.
Analizując dalej jeden kolektor dolotowy jest z 2011 roku(po zmasakrowanej stronie) więc jakąś małą masakrę to już mogło przeżyć...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zawory z drugiego wałka się delikatnie odbijały wszystkie na tłokach. Jeden nie wytrzymał. Nie mam ich już u siebie ale kurde zrobiłbym test i ustawił koło rozrządu na pełne wyprzedzenie i zakręcił silnikiem z rozrżadem. Myślę, że bym zakręcił bez problemu. A historia niby tylko niemieckie ASO... ehhh
[ Dodano: 2018-03-25, 17:02 ]
Na tą chwilę jestem już pewny, że naprawiam po partactwie poprzednich mechaników, którzy tam grzebali. No cóż, trzeba przyjąć na klatę, że trochę się przyczyniłem odkładając w czasie zrobienie rozrządu. Dobrą głowicę porobił i poustawiał mi szlifierz i jest wszystko ładnie. Po ustawieniu według znaków nie ma żadnego przesunięcia a było przesunięcie o ząb ale ratowało ją całkowite wyprzedzenie na zębatce rozrządu. Starą głowicę zniszczoną rozebrałem i ustawiłem wałki na znakach to również jest dobrze - było przesunięcie o dwa zęby. Prawdopodobnie chodziło to też na pełnym wyprzedzeniu na zębatce ale się przestawiło i dlatego zaczęło uderzać i urwał się w efekcie zawór. Ze względu na ilość roboty i zaworów do wymiany kupiłem drugą sprawną po sprawdzeniu do splanowania i montażu.
[ Dodano: 2018-03-25, 17:02 ]
Na tą chwilę jestem już pewny, że naprawiam po partactwie poprzednich mechaników, którzy tam grzebali. No cóż, trzeba przyjąć na klatę, że trochę się przyczyniłem odkładając w czasie zrobienie rozrządu. Dobrą głowicę porobił i poustawiał mi szlifierz i jest wszystko ładnie. Po ustawieniu według znaków nie ma żadnego przesunięcia a było przesunięcie o ząb ale ratowało ją całkowite wyprzedzenie na zębatce rozrządu. Starą głowicę zniszczoną rozebrałem i ustawiłem wałki na znakach to również jest dobrze - było przesunięcie o dwa zęby. Prawdopodobnie chodziło to też na pełnym wyprzedzeniu na zębatce ale się przestawiło i dlatego zaczęło uderzać i urwał się w efekcie zawór. Ze względu na ilość roboty i zaworów do wymiany kupiłem drugą sprawną po sprawdzeniu do splanowania i montażu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Michał ma Mi przysłać jeszcze cały zestaw nowych śrub(do głowic i korbowodu) i uszczelek(głowice, wtryski, wydechy, kolektory, egr'r) i różnych pierdół ale bez nich koszt naprawy na tą chwilę 8250zł (z pomocnikiem włącznie). Oczywiście są w tym też jakies koszty nie związane wprost z problemem jak koło pasowe czy przednia poduszka silnika, która całkiem odpadła. Nie wiedziałem, że polecę z tym tematem aż tak grubo bo chyba poszukałbym silnika kompletnego ze skrzynią a w tych pieniądzach już miałem dwie takie propozycje w przeszłości z mniejszymi przebiegami i całkiem dobre(od sprawdzonej osoby rozbierającej auat).
Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia. Z racji innych ważniejszych wydatków średnio uśmiechają mi się w tym momencie takie koszta.
Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia. Z racji innych ważniejszych wydatków średnio uśmiechają mi się w tym momencie takie koszta.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak samo pomyślałem... ale moje auto nie kocha mnie tak jak ja je. Bo zawsze psuje się w najgorszym momencie jakie może tylko sobie wybrać. Bezpośrednio przed weselem, przed weselem brata, na święta i teraz akurat jak w przyszłym miesiącu mam klucze od domu odebrać. Czy to jakieś znaki czy co? Żal mi go sprzedawać jak nie wiem bo nawet w TDI je uwielbiam
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jak na tą chwilę takie koszty to żeźnia dla portfela od 5 kawałków motor można wyrwac a za takie kwotydrago_o pisze:Michał ma Mi przysłać jeszcze cały zestaw nowych śrub(do głowic i korbowodu) i uszczelek(głowice, wtryski, wydechy, kolektory, egr'r) i różnych pierdół ale bez nich koszt naprawy na tą chwilę 8250zł (z pomocnikiem włącznie). Oczywiście są w tym też jakies koszty nie związane wprost z problemem jak koło pasowe czy przednia poduszka silnika, która całkiem odpadła. Nie wiedziałem, że polecę z tym tematem aż tak grubo bo chyba poszukałbym silnika kompletnego ze skrzynią a w tych pieniądzach już miałem dwie takie propozycje w przeszłości z mniejszymi przebiegami i całkiem dobre(od sprawdzonej osoby rozbierającej auat).
Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia. Z racji innych ważniejszych wydatków średnio uśmiechają mi się w tym momencie takie koszta.
http://allegro.pl/silnik-kompletny-audi ... 96568.html
Robiłem góre kompleksowo od a do z w v12 na orginalnych częsciach wyszło ponad 17 tyś a razem z układem
Zapłonowym i podciśnieniami ponad 24 tyś ale auto ma 220tyś w longu i opcii higeline ma ogromny potencjał na klasyka
Ostatnio zmieniony 25 mar 2018, 19:12 przez Kruger, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja a 5.5tys miałem tak z rok temu okazję kupić motor ze świerzo zrobionym rozrządem ze skrzynią kompletny po demontażu z auta ze zmasakrowanym tyłem. Później też miałem okazję na motro za niecałe 7tys ze skrzynią i kompletny ale nie myślałem wtedy nad tymKruger pisze:Jak na tą chwilę takie koszty to żeźnia dla portfela od 5 kawałków motor można wyrwac a za takie kwoty
http://allegro.pl/silnik-...7212296568.html
[ Dodano: 2018-03-25, 19:35 ]
Tak z ciekawości. Ktoś wie ile waży taki zestaw jak kompletny silnik 4.0 ze skrzynią? Waga na widlaku jak go przestawiałem pokazała 890kg ale nie chce mi się w to do końca wierzyć. Chociaż z gleby zrobił mi się, nie mały, allroad
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Może coś źle wyzerowałem albo nie wiem. Pierwszy raz obsługiwałem widlaka. Wydawało mi się to za dużo. Chociaz blok nie jest aluminiowy tak jak sądziłem do tej pory. Magnes się go chytadanishow pisze:Mniej niż połowę tego co pokazał widlak ...w okolicach 400 kg +/- 25 kg.drago_o pisze:Ktoś wie ile waży taki zestaw jak kompletny silnik 4.0 ze skrzynią?
A tak na marginesie to wielkie podziękowania dla kolegów FOSS'a i szeryfisch'a za znoszenie moich telefonów Wiem chłopaki, że Wy na tym zarabiacie więc doceniam pomoc i podpowiedzi. Jak tylko będzie okazja to macie u mnie po dobrej flaszeczce łychy Oraz oczywiście dla podpowiadających również wielkie dzięki. Jak wszystko będzie na miejscu to akcja składanie
[ Dodano: 2018-03-28, 23:11 ]
Jedna głowica już na miejscu zrobiona na cacy
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław