części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Szarpanie tyłu

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 mar 2018, 16:49

Za duży masz ten luz na podporze.
Jak wsadzisz nową to prawie nie będzie latać góra/dół.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 mar 2018, 22:08

tak ze 2-3 tygodnie i na mrozie :] :]

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 28 mar 2018, 06:31

Witam
Trochę to trwało [praca], ale mam już auto poskładane.
Poniżej filmik jak pracuje podpora wału, faktycznie jest różnica.
Nowa podpora wału

Bicie ustało.
Co było zrobione: 3 poduszki pod mostem, 2 przeguby na wale, podpora wału, krzyżak, wyważenie wału. Wał z częściami pojechał do firmy i tam został cały złożony i wyważony.

Wszystko fajnie, ale jest jeszcze jeden problem.
W przedziale prędkości 20-30 km\h trzęsie autem. Siedząc w środku czuje się jakby całe wnętrzności człowieka latały i chciały gdzieś uciec.
Trzęsienie występuje zarówno przy przyspieszaniu, zwalnianiu na biegu 1 lub 2, zwalnianiu luzie N.
Pytanie takie, czy mogli źle wyważyć wał bo do tego tylko mogę się przyczepić?
Myślałem, że źle wyważony wał będzie dawał wibracje przy wyższych prędkościach. Wczoraj pocisnąłem autem i tak od 50 do 200 km/h już nie czuć tej wibracji.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 mar 2018, 07:22

Auto na podnośnik, włączyć D i zobaczyć czy na podnośniku będzie to samo.
Zobaczysz czy koła wprowadzają auto w drgania.
Ściągnąć koła, dociągnąć tarcze śrubami i to samo, jazda na podnośniku bez kól.

Wał wprowadza drgania tak od 70 km/h w górę.

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 28 mar 2018, 08:27

Wczoraj był na podnośniku. W sumie ja siedziałem w środku to za wiele nie widziałem, ale napiszę co powiedział mechanik.
Wszystkie koła nie kręciły się. Jak mówił to kręciły się na przemian. Np. prawy tył i lewy przód.
Jak siedziałem w środku to czułem szarpanie skrzyni biegów.
Wyłączenie ESP nic nie wniosło do sprawy. Zauważyłem jeszcze, że w momencie szarpania skrzyni, lampki na desce przygasały.
Szarpanie było całkowicie inne niż podczas jazdy. Wyglądało to tak jakby skrzynia załączała i wyłączała tył.
Czy auto na podnośniku i z włączonym D powinno kręcić wszystkimi kołami?


Mała poprawka po telefonie do mechanika.
Gdy wyłączyłem ESP to z tyłu oba koła się kręciły. Szarpnięcia skrzyni można było odczuć tak jakby przełączała napęd w przednim napędzie raz na lewe raz na prawe koło. Wtedy też przygasały lamki na zegarach. Tak jakby ESP działało dalej.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 mar 2018, 09:55

ARC pisze: Gdy wyłączyłem ESP to z tyłu oba koła się kręciły. Szarpnięcia skrzyni można było odczuć tak jakby przełączała napęd w przednim napędzie raz na lewe raz na prawe koło. Wtedy też przygasały lamki na zegarach. Tak jakby ESP działało dalej.
Ale dalej działa EDS(EDL) czyli pompa ABS wyhamowuje koła które kręcą się szybciej.
działa to do 50-70km/h
Stąd też przygasanie lampki w momencie załaczenia silnika pompy ABS

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 28 mar 2018, 10:08

Czyli auto na podnośnik i przekroczyć 70 km\h? Trochę się boje takiego eksperymentu.

Jak był na podnośniku to wywnioskowałem, że prędkościomierz podłączony jest pod czujnik z jednego koła. Jak to koło nie było hamowane to pokazywał prędkość, jak drugie to wskazówka leżała na zero.
Na podnośniku może czułem jak EDS wyhamowuje te koła a nie szarpania skrzyni.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 28 mar 2018, 13:35

Do około 70 km/h dohamowuje koła, wyjąć bezpiecznik z ABS i problem z głowy.

Jazda na tipie i jechane.

Na podnośniku to i jechaliśmy 200 km/h autami. Nie za długo.

Przede wszystkim zwróć uwagę czy oba koła się kręcą.
Jak nie to dyfer dostaje po garch. Nie za długo się tak bawić.

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 28 mar 2018, 17:22

Z tego co się orientuje to bezpiecznik od pompy ABS jest w bagażniku nad aku 60A, chyba?

Ale tak myślę i myślę, co ja zrobiłem. Wymieniłem wał i poduszki, czyli wszystko się usztywniło. I od tego by most szarpał? Coś mi mówi, że wał tak tarmosi.

No nic spróbuje na podnośniku zobaczymy to pokażą testy.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 29 mar 2018, 14:19

U mnie po wyjęciu bezpiecznika od ABS tego w nogach pasażera (tam są chyba 2 od ABS nie pamiętam) Tiptronic nie działa na D wszystko jest ok
Obrazek Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 mar 2018, 21:21

tylko w polifcie jest inaczej

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 05 kwie 2018, 20:33

Wczoraj z wieczora byłem na podnośniku.
Bezpiecznik wyciągnąłem ten główny od pompy ABS, ten o którym wspominałem 60A. Znajduje się on w bagażniku w skrzynce nad akumulatorem. Pompa nie działała.

No i teraz testy.
Auto ruszyło na dwa boczne prawe koła. Lewe tylne nie ruszało, dopiero po przytrzymaniu prawego poszło do przodu.

Drgania były wyczuwalne z kołami jak i bez kół.
Stojąc pod autem nie zauważyłem aby wał jakoś dziwnie pracował. Wizualnie nie wychwyciłem żadnych drgań.

Tak sobie teraz myślę, bo tydzień przed "remontem" wału wymieniłem olej w moście. Nalałem MOBILa SAE 75W-90.
W sumie po wymianie oleju zrobiłem może 200 km, ale przed zwaleniem wału nie czułem tego typu drgań. Po założeniu wału od razu one występowały.

Mechanik stwierdził, że drgań nie było przed regeneracją wału więc to musi być wał.
Może któryś z nowych przegubów jest walnięty.

Wczoraj jak jeździłem to auto trzęsie w przedziale od 20-60 km\h gdzie w od 20-30 to jest bardzo mocno wyczuwalne. Powyżej prędkości 60 jest ok.

[ Dodano: 2018-04-05, 20:33 ]
Chyba znalazłem problem.
Łozysko od półosi mostu chyba się rozpada. Ma duże luzy góra dół.
Wcześniej, na próbach nie było luzu.
Przejrzalem forum i wyczytałem, że występowały trzy rodzaje mostu?
Na swoim mam napisane od spodu EUS 070601. To oatatnie to chyba data.
Rozumiem, że muszę szukać mostu EUS?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 kwie 2018, 20:00

albo o podobnym przełożeniu
jakby co to nawet pewnie mam :]

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 12 kwie 2018, 07:53

Dzięki Pepi, ale już mam ogarnięty most. Leży i czeka.
W tym tygodniu przekładka.

[ Dodano: 2018-04-12, 07:53 ]
Jestem po przełożeniu mostu.
No i klapa, jak były drgania przy 20-30 km/h tak zostały. <blee>

Już nie wiem co mam sprawdzać. Łożyska w kołach? Skrzynia? Przeguby?

Mam jeszcze jedno pytanie czy źle przykręcona podpora wału mogła by powodować jakiekolwiek drgania przy tak małej prędkości? Może tutaj popełniłem jakiś błąd. No chyba, że coś jest nie tak z tym wałem.

Powoli mam już dość. Chyba będę jeździł, aż coś się poważnie rozkraczy i wtedy będę wiedział co.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 12 kwie 2018, 10:41

Przejedź się na N z tą prędkością i zobacz czy są drgania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl