części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Szarpanie tyłu

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 12 kwie 2018, 11:01

Przy tej prędkości 20-30 km/h czy na biegu N czy 1 czy 2 są drgania.

Regenerowałem wał [nowe przeguby, podpora, krzyżak, wyważenie, poduszki mostu], po tym zaczął drgać przy tej prędkości.
Po analizach zauważyłem że most ma luzy na półosi. Prawdopodobnie łożysko padło. Wymieniłem most w przekonaniu, że to jest przyczyna drgań ale niestety nic to nie pomogło.

I tak myślę czy może podpora będzie źle przymocowana, nie wiem może pod złym kontem.

mahoney99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2015, 19:17
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: mahoney99 » 12 kwie 2018, 22:42

popusc podporę,nastepnie,"przejedz" sie na podnośniku kawałek,dokrec podporę tak jak sie ustawiła sama.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 12 kwie 2018, 22:49

Podpora to nie ma się ustawiać sama tylko trzeba wał ustawić prostoliniowo stosując odpowiednie podkładki pod podporę.
Były o tym wątki, są nawet foty "urządzeń" do prostoliniowego ustawiania wału.
To koniecznie.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 kwie 2018, 06:24

w automacie jest tak bardziej z boku :]
w manualu wychodzi bardziej na środku
Przy pierwszym aucie pomyślałem że auto po dzwonie ale po przekładce się wyprostowało :]

:]

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 16 kwie 2018, 06:47

Znalazłem na forum ten przyrząd
Link do tematu

Postaram się w pierwszej kolejności poluzować podporę, przejechać się kawałek i przykręcić z powrotem. Jak to nie pomoże to przykręcę podporę np niżej, wyżej i zobaczę czy te drgania się przesuną w inny zakres prędkości.
Po prostu zobaczę czy są jakiekolwiek różnice przy przestawieniu podpory.
Następnym krokiem będzie budowa przyrządu.

Dam radę dojść do podpory nie zwalając wydechu?

[ Dodano: 2018-04-16, 06:47 ]
Jestem po testach z podporą wału.

Odpowiem na moje pytanie. Aby dojąć do podpory wału należy wypiąć układ wydechowy z gumowych zaczepów i opuścić. Wtedy łatwiej da się zdemontować osłony termiczne. Po demontażu osłon podpora jest już w zasięgu ręki.

Na 100% przyczyną moich drgań w przedziale 20-30km/h było złe ustawienie podpory.

Auto było na podnośniku chyba z 7 razy podnoszone i opuszczane. Próbowałem wszelkich możliwości, podpora w lewo, podpora w prawo, podpora w dół, a okazało się że podpora musi iść w górę. Oryginale, grube podkładki, które były podłożone przy podporze okazały się za grube. W rezultacie nowe podkładki stanowią 1/4 grubości oryginalnych.
Teraz przy prędkości 20-30 km/h nie czuć żadnych drgań, lecz pojawiają się tak przy 80 km/h lecz są one bardzo mało wyczuwalne.
Tak czy siak będę chciał zbudować wyżej wspomniany przyrząd i ustawić wał idealnie prosto.

Dziękuję wszystkim zaangażowanych w temat <brawo>

Najważniejsze że sprawa się wyjaśniła i teraz jest super <chura>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 kwie 2018, 10:53

wał masz do wyważenia jak ci bije od 80 :>
życie i tyle

ARC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:47
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: ARC » 16 kwie 2018, 11:05

Wał był wyważany, pytanie czy to zrobili dobrze.
Tylko, że bije [bije to zbyt mocne słowo, bardziej drży ] w okolicy 80 km/h. Przy niższych i wyższych już nic nie bije.

Zrobię ten przyrząd, ustawie dokładnie podporę i zobaczymy.

mahoney99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2015, 19:17
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: mahoney99 » 17 kwie 2018, 15:15

sprawdz czy przegub na wale pracuje z takim samym oporem w calym zakresie.u mnie nie bylo zadnych luzow a przegub jak sie go recznie obracalo to w pewnym zakresie choidzil jakby ciezej.skutekiem byly wibracje 80-120

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl