Padło prawdopodobnie łożysko na jednym z wentylatorów chłodnicy.
Halas jest na zimnym i na ciepłym silniku, dźwięk jaki wydobywa się z okolic wentylatora to charakterystyczne "jarmolenie" padniętego łożyska. Na początku myślałem, że to dźwięk wychodzący z okolic głowicy (blisko korka wlewu oleju) ale po przyłożeniu ucha do grilla, pisk dochodzi z jego prawej strony. Sprawdziłem gdzie jest najgłośniej przy grill'u i jak spojrzałem w komorę silnika to dźwięk z przodu pokrywa się z pozycją silnika wentylatora więc na moje oko na 90% to winowajca.
Stojąc przed autem, patrząc na jego przód, który wentylator to went od klimy a który to główny? czy ten po stronie kierowcy jest głównym?
Czy jeżdżąc parę dni z takim wentylatorem nic się nie stanie? dodam, że temp silnika jest okej, wentylator kręci się ale halasuje, domyślam się że rozwalone łożysko może mieć luzy i może spowodować to że komutator nie zachowa swojej współosiowości ze stojanem i może się gdzieś przytrzeć.
Najważniejsze pytanie, czy łożyska w tych wentylatorach są wymienne? czy da się jakieś dobrać i nie będzie to zbytnim druciarstwem i nie rozwali się po miesiącu?
[D3 05 3.0TDI ] Wentylatory chłodnicy
W każdym aucie znajdują się dwa wentylatory chłodnicy: wentylator główny i wentylator klimatyzacji. Wentylator główny jest odpowiedzialny za chłodzenie silnika, natomiast wentylator klimatyzacji jest odpowiedzialny za chłodzenie skraplacza klimatyzacji.
Wentylatory są napędzane silnikami elektrycznymi. W silnikach tych znajdują się łożyska, które umożliwiają płynne obracanie się wentylatora. Więcej informacji na temat łożysk można znaleźć na stronie https://en.tradebearings.com lub https://www.tradebearings.com
Wentylatory są napędzane silnikami elektrycznymi. W silnikach tych znajdują się łożyska, które umożliwiają płynne obracanie się wentylatora. Więcej informacji na temat łożysk można znaleźć na stronie https://en.tradebearings.com lub https://www.tradebearings.com