Dzięki, już zabieram się do pracy.Pepek pisze:Odpinasz pod fotelem dwupinową wtyczkę z białym i niebieskim przewodem. Wtyczkę od strony fotela zostawiasz, a do tej od strony samochodu wpinasz opornik 10kOhm + ewentualnie równolegle diodę prostowniczą. Potem kasujesz błąd i tyle.
[D2 ALL ] Emulator czujnika zajęcia siedzenia pasażera (ma
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Pozwolę sobie odkopać temat ponieważ modyfikując ten emulator można ożywić ubitą w pewnych wypadkach matę zachowując jednocześnie jej fabryczny sposób działania, tj. odpali poduszki tylko gdy fotel będzie zajęty.
Przede wszystkim mata musi powodować błąd "rezystancja za wysoka", ale jednocześnie po wywołaniu nacisku opór musi spaść do przynajmniej 200kΩ. Tu uwaga dla foteli recaro, jeśli mata udowa jest padnięta na amen trzeba ją usunąć z układu odłączając i jednocześnie zwierając piny w miejscu gdzie łączy się z matą siedzenia (tylna część fotela).
Teraz tylko wystarczy w miejscu gdzie mata siedziska łączy się z wiązką fotela (przednia część fotela) spiąć diodą prostowniczą (dowolną) przewody niebieski i biały w taki sposób by anoda była podłączona do przewodu białego a katoda niebieskiego.
Tym samym oszukujemy niejako sterownik, który robi sobie test systemu i w momencie gdy fotel jest pusty myśli że mata jest sprawna, natomiast po zajęciu fotela wszystko przejmuje fabryka.
Przede wszystkim mata musi powodować błąd "rezystancja za wysoka", ale jednocześnie po wywołaniu nacisku opór musi spaść do przynajmniej 200kΩ. Tu uwaga dla foteli recaro, jeśli mata udowa jest padnięta na amen trzeba ją usunąć z układu odłączając i jednocześnie zwierając piny w miejscu gdzie łączy się z matą siedzenia (tylna część fotela).
Teraz tylko wystarczy w miejscu gdzie mata siedziska łączy się z wiązką fotela (przednia część fotela) spiąć diodą prostowniczą (dowolną) przewody niebieski i biały w taki sposób by anoda była podłączona do przewodu białego a katoda niebieskiego.
Tym samym oszukujemy niejako sterownik, który robi sobie test systemu i w momencie gdy fotel jest pusty myśli że mata jest sprawna, natomiast po zajęciu fotela wszystko przejmuje fabryka.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.