Witam. Może pomożecie panowie. Problem mam taki że kupiłem poł roku temu ósemkę i wszystko było ok. Po jakimś czasie w mrozy po odpaleniu zimnego motoru przez 2 sek bylo tyrkotanie czyli nastawnik. Ostatnio było dosyć gorąco jechałem w trasie i podczas tankowania usłyszałem że w silniku coś rzegota delikatnie. Wróciłem do domu na drugi dzień odpaliłem i nic. Naczytałem się trochę i nie chce tego zlekceważyć aby nie było za późno. Podłączylem pod komputer (zdjęcia błędów wstawie za niedługo) ale jest między innymi 16720 P0336-008 Czujnik położenia wału korbowego sporadyczny brakujący ząb. Ściągnąłem osłony rozrządu i wydaje mi się że pasek rozrządu jest za bardzo luźny ( nagrałem filmik też wrzuce). Może być że zbyt wolny pasek w czasie pracy przestawia troche rozrząd i stąd było to sporadyczne rzegotanie? Dodam że podczas jak się to stało przy lekkim dodaniu gazu w lewej glowicy po polozeniu reki na plastikowej oslonie rozrzadu czuc bylo wibracje a po prawej nie. Sciagnalem tez lewa pokrywe zaworow. Lancuch wydaje sie byc dobrze napiety nie jest luzny, na deklu nie ma sladow zeby zachaczal i slizgi wygladaja ok? Zmieniać rozrząd?
[ Dodano: 2018-04-30, 16:19 ]
https://images84.fotosik.pl/1057/18c46c ... 285med.jpg
https://www.fotosik.pl/zdjecie/75e3d3aec82b3b42
[ Dodano: 2018-04-30, 16:38 ]
I mam takie pytanie czy sa znaki oryginalne zeby sprawdzic ustawienie rozrzadu bez blokad?
![]() |
![]() |
[D3 02 3.7MPI ] Sporadyczne stuki w silniku po rozgrzaniu.
Te paski po postoju robią się luźne, była o tym dyskusja na forum.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG