[S8 D2 98 LPG ] Zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju
[S8 D2 98 LPG ] Zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju
zaświeca się ale dopiero gdy silnik ma ok 70 st. i przy wuższych obrotach. Nieraz po chwili gaśnie , nieraz świeci się aż wyłącze silnik. czujnik dobry, ciśnienie na wolnych obrotach 0,5 na wyższych do 6 na gorącym silniku (90 st.) zmierzone mechanicznie. olej dopiero zalany 10w40. Czy za kontrolke ciśnienia oleju odpowiadają jeszcze jakieś inne czujniki?
artek, poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
artek, poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:47 przez artek, łącznie zmieniany 2 razy.
jak podłączony jest zegar zamiast czujnika oleju to to samo sie dzieje, jestem pewien na 100% że silnik jest ok. bo mechanik go dzisiaj molestował ze dwie godziny. Gdyby nie było smarowania to by najpierw było słychać zawory a potem pewnie jakiś by wylazł albo by zastukało tak jak w poprzednim silniku( panewka na korbowodzie)
Nie chcę Cię martwić, ale mi też ostatnio zaświecała się ta kontrolka, oleju nie brakowało, zawory nie klekotały, więc podejrzewaliśmy czujnik. Przejeździłem tak spokojnie dwa dni, do czasu kiedy przycisnąłem dwie stówki pod górę obciążając silnik. Zatarł się na panewkach. Podczas poszukiwań "nowego", od handlarza dowiedziałem się, że niestety to jest wada fabryczna. Coś z kanałami doprowadzającymi olej na panewki. Dotyczy na pewno silników AQH w S8. Mówił, że odbiera po kilka telefonów w miesiącu od ludzi, którym padły w ten sposób silniki.
Zobacz tu http://www.a8team.pl/topics30/357.htm?highlight=aqh, ktoś miał już podobny problem.
W silnikach AVP zostało to poprawione.
Zobacz tu http://www.a8team.pl/topics30/357.htm?highlight=aqh, ktoś miał już podobny problem.
W silnikach AVP zostało to poprawione.
może byc tak, że kanały doprowadzajace olej zbyt cienkie i jak mineralnym olejem zalane to może z czasem nie wyrabiać smarowanie. Ciśnienie na czujniku to inna sprawa, może być super wysokie a smarowania nie będzie bo czujnik jest na początku obiegu oleju, gdyby był na końcu drogi olejowej to wówczas można by się nim sugerować (dlatego nie ma go w nowych autach bo wprowadza w bład nieświadomego użytkownika)
co do świecenia to bardzo możliwe zwarcie (przetarty lub zgnity kabel)
co do świecenia to bardzo możliwe zwarcie (przetarty lub zgnity kabel)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
wystarczy przeanalizować schemat rozprowadzenia oleju i można samemu wnioski wyciągnąć, np dlaczego po zalaniu 0W30 jest niższe cisnienie na wskaźniku niż przy 15W40 :-)apg pisze:bardzo Cię proszę...
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
... Colln, nie wiem kto leje do S8 olej mineralny?
ja w każdym razie używam syntetyka
...a skoro już o tym mowa, to może warto zrobić mały sondaż, jak z paliwem?
Kto na jakim oleju jeździ?
1. Mineralny.
2. Półsyntetyk.
3. Syntetyk.
i do tego krótki wpisik jaki olej i jaki motor, oczywiście bez wdawania się w dyskusje o wyższości "lepszego" nad "dobrym"
Nie wiem jak się zakłada takie wątki. Może ktoś umie i wrzuci gdzieś obok tego z paliwem.
ja w każdym razie używam syntetyka
...a skoro już o tym mowa, to może warto zrobić mały sondaż, jak z paliwem?
Kto na jakim oleju jeździ?
1. Mineralny.
2. Półsyntetyk.
3. Syntetyk.
i do tego krótki wpisik jaki olej i jaki motor, oczywiście bez wdawania się w dyskusje o wyższości "lepszego" nad "dobrym"
Nie wiem jak się zakłada takie wątki. Może ktoś umie i wrzuci gdzieś obok tego z paliwem.
oj właśnie było także na forum, bo wiele z tych aut ma apetyt na olej i wcale się nie dziwię że zamiast po 45/litr leje ktoś olej po 15-20/litr a wiele razy także widziałem przypadki gdy taki ktoś tak sobie dolewał i dolewał... uzważał że ma w sumie całkiem świeży olej (bo tak sobie dolewa) a potrafiło sie to skończyć zalepieniem smoka i żarzenie kontrolki załatwione (gość już szukał drugiego silnika) bo uznał, ze ten już sie skończył a wystarczyło umyć wypłukać , nalać syntetyka i motor bryka dalej :-)apg pisze:nie wiem kto leje do S8 olej mineralny
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
A podobno 4,2 sa takie bezawaryjne a tu sie okazuje ze sie zacieraja
BTW sonadz oleju bedzie niemiarodajny bo ja zalewam swojego turbognojka millersem 5w40 ktory jest klasyfikowany przez millersa jako polsyntetyk. Gdyby wyprodukowal go castrol to bylby to syntetyk. No i teraz jak sklasyfikowac oleje, wedlug tego co wymodzil producent na opakowaniu czy wg np klasy 15w40, 10w40, 5w40, 5w30?
BTW sonadz oleju bedzie niemiarodajny bo ja zalewam swojego turbognojka millersem 5w40 ktory jest klasyfikowany przez millersa jako polsyntetyk. Gdyby wyprodukowal go castrol to bylby to syntetyk. No i teraz jak sklasyfikowac oleje, wedlug tego co wymodzil producent na opakowaniu czy wg np klasy 15w40, 10w40, 5w40, 5w30?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia