części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 99 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika po odpaleniu

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

[D2 99 2.8PB/LPG ] Nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: sylwekr » 21 gru 2010, 14:24

Witam
Mam dziwny problem z autem. Mam go od miesiąca (2,8 PB + LPG). Jak kupiłem auto po ok tygodniu jeżdżenia rano po odpaleniu samochód dusil się, nie wchodził na obroty. Jak rozgrzał się silnik już pracował O.K. Wymieniłem olej, filrty (filtr powietrza był mocno "zasyfiony", nowe świece). Po tej wymianie auto zaczęło dużo lepiej "chodzić", wykasowałem błedy z komputera, po paru dniach podłączyłem VAG-a i nie było żadnych błędów. Po ok tygodniu bezproblemowej jazdy, kolejnego dnia jak odpaliłem auto, silnik chodzi rowno, po ok minucie zaczyna dusić się (tak ok 2-3 minuty), później już wszystko O.K. Podłączyłem VAGA i miałem błędy:
17833 Zawór przewietrzania zbiornika zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17843 Przekaźnik pompy dodatkowego powietrza zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17938 Nastawnik wałka rozrządu - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17829 Zawór układu wtrysku powietrza dodatkowego zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17923 Zawór przełączający kolektora ssącego 1 zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17908 Obwód przekaźnika pompy paliwa - uszkodzenie elektryczne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Wykasowałem je i teraz już 3 dni auto jeździ bez problemów. podlączyłem VAG-a - brak błedów. Jaka może być przyczyna takiego zachowania. Każdy z tych błedów wskazuje na różne elementy, ale z racji że błedy pojawiają się razem i nie występują cały czas to sądzę, że jest jedna przyczyna "duszenia się" silnika i pojawieniu się błedów. Co można sprawdzić ? Jaka może być przyczyna takiego zachowania ?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 08:45 przez sylwekr, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 22 gru 2010, 00:31

ktoś majstrował przy instalacji i masz na okrętkę kable poskręcane (efekt szybkiej roboty blacharzy)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 22 gru 2010, 20:14

Jeśli masz rację i są jakieś kombinacje w instalacji to gdzie szukać, gdzieś musi iść wspólna wiząka, złącze itp. Rok temu była zakładany instalacja gazowa, może przy montażu coś spieprz..... Od czego zacząć ? Nie chciałbym czekać aż coś totalnie padnie.

[ Dodano: 2011-01-07, 19:40 ]
Witam
Problem rozwiązany. Całe szcżęście, że kolega COLLN nie miał racji (chociaż nie wiem czemu czytając wypowiedzi COLLN-a to niemal zawsze według jego opini to inni mają auta powypadkowe, byle jak naprawione)
Zatem u mnie:
1)po pierwsze przestałem używać tajemnego wyłącznika przed złodziejami (chyba odłączał pompę paliwa)
2)Układ podciśnienia, 2 wężyki urwane, wymieniłem wszystkie przewody.
3)Wymiana filtra od paliwa i od gazu
4)Regulacja instalacji gazowej i ...

auto śmiga aż miło, i na benzynce i na gazie, silniczek chodzi równiutko, bez problemu odpala, a dzisiaj jak podłączyłem się VAG-iem żadnych błedów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl