części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] A8 d2 4.2 nierówna siła hamowania przód, ściągan

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D2 ALL ] A8 d2 4.2 nierówna siła hamowania przód, ściągan

Post autor: telmax » 20 lip 2017, 21:17

Witam!

Problem taki że przy większych prędkościach 120km/h i więcej (jak wolniej jadę prawie nie wyczuwalne) podczas hamowania auto delikatnie ściąga w stronę pasażera. Układ hamulcowy przód od audi a8 d3 360mm tarcze i klocki nowe przód i tył nawiercane Zimmermann. Siła hamowania mierzone na stacji diagnostycznej to lewy przód 219 przawy przód 271 lewy tył 217 prawy tył 217. Więc jest różnica z przodu i to pasuje do objawów. Przed wymianą tarcz i klocków było to samo, zaciski od d3 mam już od roku i to właśnie obstawiam że lewy przedni zacisk za słabo hamuje, co może być z nim nie tak? Dadam że przy mocniejszym hamowaniu z np 160km/h jest taki dziwny opór pedału, jak wcisnę wtedy mocniej pedał delikatnie wpadnie z takim zgrzytem.
Ma ktoś jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 lip 2017, 22:38

Przewody hamulcowe z przodu zmieniałeś kiedyś? Może lewy się rozwarstwił w środku i blokuje przepływ.
Przy montażu zacisków sprawdzałeś czy wszystkie tłoczki ruszają się swobodnie?
Four rings to rule them all

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 21 lip 2017, 00:16

Przewody metalowe wszystkie nowe, gumowe zostały. Tłoczki nie były sprawdzane. Mechanik obstawia zawieszenie (górny wahacz) a moim zdaniem to błąd.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 21 lip 2017, 07:57

Sam mówisz że przed zmianą hebli było to samo a na pomiarze ewidentnie widać różnicę. Na początek wymień przewody elastyczne i wtedy zobacz. Widać że siła hamowania jest mniejsza a co za tym idzie musi być coś przytkane i występuje różnica ciśnienia płynu hamulcowego a co za tym idzie i ściąganie auta w jedną strone
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 26 lip 2017, 14:45

Wymienione przewody elastyczne, zaciski zregenerowane, odpowietrzone, problem bez zmian. Pompa abs do wymiany?

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 26 lip 2017, 22:26

telmax pisze:Wymienione przewody elastyczne, zaciski zregenerowane, odpowietrzone, problem bez zmian. Pompa abs do wymiany?
W mojej ocenie tak. Wyeliminowałeś całą resztę, cudów nie ma.
Pochwal się efektami po wymianie pompy ABS'u.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 27 lip 2017, 02:06

Czy pompa abs może być dowolna od a8 d2? np nowsza od 3.3 tdi 2001r ??? Pompy różnią się tylko literką na końcu numeru ale czy mają inne paramatry? Wymagają kodowania?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 27 lip 2017, 08:12

Raczej nie. W FL pompa ma zintegrowany sterownik, a w preFL (na pewno tych z 4HP) sterownik jest oddzielnie - pod deską rozdzielczą.
Four rings to rule them all

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 15 wrz 2017, 02:38

Dziwne. Pojeździłem troche więcej. Wróciłem do Holandii. Te ściąganie to nie sest takie silne. Jak puszcze kierownicę to może tak, jak trzymam delikatnie czuć, dziwne że jek jest bardzo mokro, pada jadę autostrada 160km/h przy hamowaniu ściąga w drugą strone <bezradny> Nie wiem co jest. Jeżdżac po Polsce 120-140km nie odczuwam tego. Jeżdząc w DE i NL 140-220km czuję to bardziej. Nie wiem może to zawiesenie? Amortyzatory? Ale dlaczego siła hamowania na badanie wykazuje różnice? Aha najważniejsze wymiana pompy ABS nie pomogła <bezradny>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 15 wrz 2017, 07:45

Zawiecha też ma dużo do tego. Ja byłem teraz na przeglądzie i maszyna też mi okazuje ze jedna strona trochę mocniej bierze a nic mi nie sciaga
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 09 cze 2018, 20:05

Mam to samo w bardzo podobnych okolicznościach. Zmiana hebli na nówki 360mm (zaciski używki, ale wyczyszczone i na nowych uszczelkach), odpowietrzone. Przewody elastyczne nowe. Też na starych heblach prawa strona trzymała. Po trasie cała prawa strona (przód i tył) bardziej ciepła niż lewa. Przy hamowaniu czuć ściąganie w prawo. Jutro jeszcze odpowietrzę ponownie cały układ i oczyszczę prowadnice z prawej strony (z przodu chodziła dość ciężko, a z tyło nie mam pewności). Mam niezłego wk... bo miałem nadzieję, że po swapie problemy się zakończą, a tu taki zonk. Muszę to pilnie zrobić, bo szkoda nowych tarcz i klocków.

Mam teorię, że jak zacisk lekko trzyma, to układ jest wcześniej gotowy i hamując łapie pierwszy. Mam nadzieję, że tak jest i czyszczenie prowadnic oraz ponowne odpowietrzanie pomogą. Jak nie, to zostaje pompa hamulcowa i ABS.

Pompa dzieli układ na przód i tył, na krzyż, czy jeszcze inaczej?


EDIT: Póki co odpowietrzyłem dokładnie wszystkie zaciski, odblokowałem zacisk prawy tylny (może mieć jakiś wpływ) i przede wszystkim posiedziałem trochę nad prowadnicami blokującego się zacisku. Mimo smarowania smarem grafitowym pracowały fatalnie (z trudem można było wyjąć prowadnicę). Przeczyściłem wszystko, dałem do testów smar miedziany (tak, wiem, że się tam nie bardzo nadaje, ale to do celów testowych) i na razie zacisk pracuje idealnie. Pewnie za jakiś czas smar zastygnie i znowu trzeba będzie rozbierać, ale w takim przypadku zastosuję już zestaw naprawczy Frenkita. Pojeżdżę trochę i zobaczę, czy będzie poprawa.

Krzysztoff
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2016, 11:13
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Krzysztoff » 11 cze 2018, 21:06

Jeśli chodzi o tył to u mnie wyglądało to tak.
Lewy tył wymiana cylinderka i uszczelniaczy + tarcza i klocki ATE + adapter na 300mm
Przejechane jakieś 15 tys. i pod Bydgoszczą po ostrej jeździe na autostradzie zapieczony lewy tył.

Znowu tarcza x 2 :) + klocki tym razem cały zacisk kupiony po regeneracji.

Obawiam się że smar tu nic już nie pomoże prędzej czy później zapiecze się i zniszczy tarczę i klocki.

Ps. Podczas hamowania nie ściągało nawet jak był zapieczony tył.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl